Rock Dog (2016)

China / Verenigde Staten
Animatie / Komedie

geregisseerd door Ash Brannon
met de stemmen van Luke Wilson, J.K. Simmons en Eddie Izzard

Bodi is een Tibetaanse Mastiff die in een afgelegen dorp in de Himalaya woont met een stel weerloze schapen. Na een aanval van een stel wolven onder leiding van Linnux, leidt Bodi's vader, Khampa, hem op toch dorpswacht. Bodi is zich er echter pijnlijk van bewust dat hij niet in de voetsporen van zijn vader kan treden. Alles verandert wanneer op een dag er letterlijk een radio uit de hemel komt vallen. Bodi hoort een liedje van een oude rocker genaamd Angus. Dit opent zijn hart voor een muzikale wereld die hij vastberaden is te onderzoeken, zelfs al moet hij daarvoor zijn huis verlaten en zijn vader teleurstellen.