Popoz (2015)

Nederland
Actie / Komedie

geregisseerd door Martijn Smits en Erwin van den Eshof
met Huub Smit, Sergio Hasselbaink en Noel Deelen

Ivo en Randy zijn twee fanatieke politierechercheurs. En gek op Amerikaanse actiefilms. Daardoor reageren ze net wat feller en sneller dan de gemiddelde Hollandse agent. Als ze samen met hun stagiair Coco zich ongevraagd bemoeien met een grootscheepse politieactie, gaan ze volledig buiten hun boekje. Hierdoor vallen er veel doden en gewonden in een regen van kogels en bloed. Ze belanden in de gevangenis en komen in aanraking met Mercator, een nietsontziende crimineel met een verstelbare vuist.

kappeuter (moderator)
Ik had er nog nooit van gehoord, maar dit is een spin-off van de gelijknamige komedieserie op Comedy Central.

Vanaf 8 oktober in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Ik zag deze film in de sneakpreview. Slechter dan dit wordt het niet. Zonde van de subsidie en zonde van de 8 euro die ik hieraan heb besteed.

avatar van ZeppelinNL
Net zoals kikujiro de film in de sneak preview gezien, en ik heb juist een tegenovergestelde mening.

De film is, zoals iedereen die de serie kent ook wel zou verwachten, gewoon 1 lange aflevering (los van het feit dat de film wel een verhaal kent). Flauwe humor? Tuurlijk, daar zit de film vol mee. Maar flauwe humor is ook een vorm van humor, die je net als andere vormen simpelweg waardeert of niet. En ik kon er hartelijk om lachen. De 'cheesy' special effects horen er ook gewoon bij en creeëren juist een hele specifieke sfeer. Ik hou er van!

avatar van Confusie
Vind de serie wel geinig, vooral als die dikke negert uit de telefoonprovider reclames in beeld komt.

Doet het wel goed.

Zou deze wel willen zien.

Lijkt me leuker dan een New Kids film.

avatar van Flitskikker
Vond de trailer erg leuk, dus ben ik deze gaan zien. Was toch wat minder goed dan ik had verwacht. Ik heb een aantal keren hard moeten lachen, maar dat was het ook wel. Het voelde alsof er iets ontbrak; er was geen "wauw"-gevoel. Zoals meer recente Nederlandse films op sommige punten onverstaanbaar, maar dat kan ook aan de bioscoop liggen.

Een 6'je.

Wat een smakeloze film. Mijn vrienden hadden mij meegenomen en vond het zonde van de 10 euro. Cliché film met personen die niet kunnen acteren en een achtelijk verhaal 0.5 ster.

avatar van Vicksel82
Tja niet echt een heel sterke film.
Heeft een hoog New Kids gehalte , gewoon je verstand op nul en kijken maar.....
Er zitten wel wat goeden en rake grappen in maar daar blijft het ook wel bij , niet echt een film waarvoor je speciaal naar de bios gaat.

avatar van John Lee Hooker
Jammer dat het weer allemaal zo nep en overdreven in elkaar moet zitten. Het begon al meteen fout met de openingsscène: wanneer ze s'nachts door de lege straten rijden loopt er iemand met een draaiorgel op straat die de weg blokkeert... en even later hebben twee mannen een groot glazen raam vast, wederom midden op straat. Wanneer Nederland zich aan een actie/komedie waagt moet het weer persé zo banaal tentoongesteld worden dat er werkelijk niets relevants of gedenkwaardig overblijft. Effecten zijn matig, en het gedoe in de gevangenis boeide ook niet echt. Ook vond ik het wat ongepast om iemand met rasta's (kapsel) de rol van een drugsdealer te laten spelen want meestal zijn rastafari's juist vredige mensen die hoogstens heel de dag door wiet roken. Verder was het apart dat de twee jongens gewoon vrolijk verder bleven springen nadat Pierre Bokma ze al een paar flinke tikken had gegeven met een ijzeren handschoen. Wel kon ik dat nerdige/hippe kereltje tegen mijn verwachting in steeds meer waarderen.

Nou dan heb ik juist met rastafari's het tegenovergestelde meegemaakt. Wat zo lijkt hoeft niet altijd zo te zijn. Lekker wiet roken maar voor je het weet zijn ze bij je binnen en mis je een hoop spulletjes, de stiekemerds. Dat is mijn mening, Ajuu. Film is trouwens ver onder de maat.

avatar van tattoobob
Pffff best vermoeiend dit,begrijp me niet verkeerd want ik hou wel van flauwe poep plas en sex humor alleen deze slaat de plank volledig mis.
Vervelende personages en vervelend acteerwerk......enig lichtpuntje vond ik Pierre Bokma,alleen dat mocht de film ook niet redden van de ondergang.
Een ster voor hem en de mooie blonde rondborstige dame

avatar van sir5-4
Ik ben gek op de serie, maar wat een tegenvaller was deze film! Veel te veel flauwe grappen. Het leek of ze geen inspiratie hadden en toch maar een film hebben gemaakt, omdat het moest.
Ik heb hem uitgezeten, maar was blij toen het klaar was.
Geluid was inderdaad bedroevend, veel dialogen waren niet te verstaan.

avatar van psychopath
Vreselijk slecht! De serie vond ik wel altijd leuk maar heb werkelijk geen 1x kunnen lachen in de film.
Het enige wat goed is zijn de tieten van Ancilla Tilia.

avatar van Gang_Star
Mijn eerste kennismaking met Popoz. Uiteraard ben ik wel bekend met de serie Popoz die uitgezonden werden/worden op Comedy Central. Echter heb ik nooit een aflevering ervan voorbij zien komen, maar op voorhand wist je eigenlijk wel wat je kon verwachten.

Leuk wordt het echter niet. De humor is tenenkrommend en te geforceerd. Niet grappig, maar juist meer irritant. De stagiair met zijn irritante stem is al één van de vele minpunten waar deze film onder te lijden heeft. De nadruk ligt teveel op alles zoveel mogelijk overdreven te brengen, wat uiteindelijk ook gaat vervelen. De scene waarin Ivo en Randy uit de gevangenis ontsnappen was dan nog wel enigszins leuk, maar verder was er weinig waar je nog wat om kunt lachen.

Al met al is mijn kennismaking met Popoz dus teleurstellend verlopen. Als het qua niveau gelijkwaardig is aan de serie, dan vrees ik het ergste. Daar kijk ik ook niet naar uit.
Popoz is eigenlijk precies wat ik ervan verwacht had, maar dan wel op een bedroevend niveau.

lezertje
Avoid this film. Laat ik maar meteen met de eindconclusie beginnen: Deze film is een enorme aanfluiting en een schande voor de Nederlandse speelfilm industrie. De openingszin geeft meteen het antwoord op de vraag waarom deze film één grote mislukking is geworden: `Wanneer hebben we eigenlijk voor het laatst echt actie gehad? Echte actie´, verzucht agent Ivo (Huub Smit) koffiedrinkend achter het stuur van zijn auto. Mijn antwoord. Ver voordat jij geboren bent, minkukel. Actiefilms in Nederland, dat is net zo hopeloos als de paus bekeren tot het Jodendom. Na deze slechte openingszin volgt er een nog slechtere openingsscène, waarin een Nederlandse politieagent gewapend met een gatlin gun achter een misdadiger zit. Om maar niet te spreken van de schunnige taal welke de vrouwelijke commissaris van politie (Henriëtte Tol) gebruikt in een telefoongesprek met haar minnaar voert in aanwezigheid van agent Ivo en zijn collega Randy. En dat zal ze de rest van de film blijven doen: “Ik heb genoeg lullen in mijn reet gehad om te weten wanneer ik genaaid ben.” Van dat niveau dus. Alle personages zijn niet meer dan heel erg platte karikaturen en daarmee is de film ook nog eens één grote belediging van de mensheid. De film staat te boek als een komedie, maar regisseurs Martijn Smits en Erwin van der Eshof hebben niets van dit genre begrepen. Ook een in komedie moeten de personages goed en realistisch uitgewerkt zijn, willen de grappen werken. En dan heb ik het nog niet gehad over de Coco (Noel Deelen), die de stagiaire werkelijk als een debiele spast speelt met zijn hoog opgezette piepstemmetje en wapperende armen. Werkelijk niet te verstaan. Dat de makers, samen met collega schrijver Wijo Koek, ook verantwoordelijk zijn voor de gelijknamige tv-serie niet in originaliteit uitblinken, blijkt wel uit het feit dat deze Coco ongeveer per scène komt te overlijden om later weer gewoon in de volgende scène meet te spelen. In welke serie heb ik iets dergelijks ook al weer eerder gezien. En dat Pierre Bokma zich voor deze film laar inhuren is natuurlijk helemaal een schandaal. Als ‘Popoz’ de Nederlandse filmcultuur moet uitdragen, schaam ik mij om een Nederlander te zijn. ‘Popoz’ is niets meer dan een zielig wanproduct van een stel seksueel gefrustreerde pubers.

avatar van Collins
Er is geen deugdelijk verhaal en de personages hebben geen enkele inhoud. De film bestaat uit een verzameling versnipperde actiescenes waarin idiotie het sleutelwoord is. Er wordt geacteerd door karikaturale clowns die alle acties schreeuwerig en sterk overdreven uitvoeren. En dat is af en toe heel vermoeiend.
De film is vet aangezette platheid. En ach, het werkt in sommige scenes wel en in andere helemaal niet. Het varieert van hilarisch tot tenenkrommend. Soms erg gelachen. Soms gehuiverd van afgrijzen. Ook kwam er soms helemaal niets.
Je zou de film een uit de hand gelopen programma met sketches kunnen noemen. De losse scenes en fragmenten hebben weinig inhoudelijke coherentie. Elke scene staat in feite op zich en kan door de geringe onderlinge samenhang heel goed los van de film bekeken worden.
De serie Popoz is mij onbekend. Als de serie enigszins overeenkomt met de film dan zal ik waarschijnlijk even blijven hangen om na het innemen van een paar snelle happen platte humor onverzadigd door te zappen naar iets dat de geest meer voeding biedt.

avatar van Rodger
Ach, dit is wel humor..
Voor een keer een avondje een ( geen nadenk film) te zien is dit wel een prima film hiervoor.
2.0**

avatar van Elineloves
Ik ben niet zo'n fan van de serie, ik zap er altijd overheen, maar van de film al helemaal niet. Plat, héél druk en niet grappig. Grootste hekelpunt (naast de mislukte hysterische actiescenes dan) zijn voor mij de personages. Huub Smit vind ik blijkbaar leuker in New Kids dan in Popoz, die kerels om hem heen slaan te vaak de plank volledig mis (We kennen de gillende donkergekleurde mannen -oei, mag dat?- nu wel) en Yolanthe, tja.. ik kan haar niet goed verdragen. Ik vraag me af waarom hier geld in gestoken zou worden, konden ze dat nergens beter aan besteden? Misschien ben ik als vrouw van bijna 28 (jaja) ook niet de juiste doelgroep hiervoor, maar ik vond het vreselijk irritante, overbodige meuk.

avatar van Confusie
Zo is het meis.

Al vond ik 'm zelf stiekem wel leuk.

avatar van Toontje G
Probeerde 0 sterren te geven, maar helaas dat kan niet. Wat een waardeloze bral, een grote aanfluiting.

avatar van john mcclane 2
Ver beneden peil.
Met een beetje fantasie,kan je hier een leuk project van maken.
Maar dit lijkt wel door een paar onbenullen in 10 minuten verzonnen.
Zo'n Pierre bokma die een groot naam is in de theater kringen ( niet dat ik daar bekend mee ben,het net wel) die zich zelf even voor lul zet.waarom? Als het nou zelf spot was,,
Nou ja. Gewoon shit.

Niet om aan te gluren zeg....

Wat een belachelijke k*tfilm

avatar van dennis013
deze film is te puberaal, daarom kan het ook niet echt beoordeeld worden door de 'filmliefhebber', want dat is de doelgroep niet.

Gewoon geen new kids verwachten maar wel grappig .

avatar van Kondoro0614
Popoz

Totale bagger van de onderste bodem, zo zou ik ‘Popoz’ het liefst willen omschrijven. Popoz kent totaal geen inhoud, word saai weggelegd en de grappen zijn erg saai. Ik heb de serie wat dat betreft nog nooit gezien, misschien is dat wel beter zo of had ik hem eerder wel kunnen kijken, dat ik de grappen ook snap in deze film. Voor als nog te overdreven op veel punten, en ver voorbij de New Kids reeks gegaan, al mag je dit niet vergelijken.

Huub Smit is een bekende in deze film-genres. Een man waar acteren niet altijd even top is maar, een rol zoals hij in New Kids had krijgt hij niet meer. Yolanthe Sneijder-Cabau haar bijdrage aan deze film is dan niet zo speciaal, toch is het altijd leuk om naar te kijken, de draagt altijd wel twee mooie tassen met haar mee .

Zoals ik al eerder zei, de film stelt niks voor. Af en toe, hier en daar wat bloot maar daar blijft het dan ook wel bij. Ook het verhaal was niks waard, We volgen twee politie agenten die achter erg klunzerig hun werk klaren, toch gaan ze achter een man aan (en creëren zo een straatrace) die de mogelijkheid ziet om te ontsnappen. Hij rent een musea binnen waar Ivo en zijn maatje achteraan rennen, met zware wapens. Ze zien iemand lopen en schieten een paar kogels af, wat blijkt: de nachtwacht kapot gemaakt en een schorsing er bij. Wanneer ze weer hun werk mogen doen komen ze opnieuw de fout in, ze gaan het werk volgen van twee collega’s wat ze juist niet mochten doen, hierbij komen ze weer in de problemen en raken in de gevangenis terecht. In de gevangenis blijkt een enorme hoeveelheid drugs gesmokkeld te worden waar de burgermeester het meesterbrein achter is.

Ik vond het niet speciaal, en maak er ook niet veel woorden aan vuil.

avatar van DutchTakeshiro
Matige komedie. Ik moet zeggen dat ik nooit de behoefte heb gehad om de serie te kijken op Comedy Central. Ik zag de film laatst langskomen op Netflix en besloot het een kans te geven. Uiteindelijk bleek dat een niet al te beste zet te zijn. Popoz is op bepaalde momenten redelijk grappig maar slaat vaak de plank mis. Domme grappen zijn prima maar ze moeten wel leuk verteld/gedaan worden.

Huub Smit is eigenlijk nog wel het grappigst. Uiteraard zal zijn rol in New Kids hebben geholpen. Het niveau is eigenlijk hetzelfde. Al vind ik Smit beter in New Kids. Leuk om nog wat acteurs te zien zoals Pierre Bokma en Leo Alkemade. uiteraard mogen de rondborstige dames niet vergeten worden. Een Nederlandse film is niets zonder seks en tieten...

Naast het feit dat de film erg grof en flauw is, is er verder weinig te zeggen. Ik had dan ook niet anders verwacht van deze film. Naar mijn mening is het nog allemaal wel meegevallen met hoe slecht het is. Dit is vooral een film die zo middelmatig is dat ik moeite moet doen om er wat zinnigs over te zeggen.

avatar van Phantasm
Er veel aktie zat er helaas niet in, alleen in het begin en verder vond ik de film gewoon veel te slap.

avatar van Chelsea94
Ik vond het begin nog wel aardig, vanaf de gevangenis, en dat is vrij snel, zakt de film compleet in en is er geen doorkomen meer aan.
De stagiair is echt vreselijk irritant en de rest van de acteurs zijn middelmatig.

avatar van sinterklaas
John Lee Hooker schreef:

Je haalt me de woorden uit mijn mond.

Zombibi was nog wel te doen, maar toch is het weer doodergeren aan... nouja, zoals je zegt.

Popoz heb ik ondanks alles ook maar een kans gegeven. Tsja, de grote geweren waren misschien toch wel aanlokkelijk geweest in de trailer. Maar helaas, het heeft weer het niveau van een poepluier. Zoals vele Nederlandse films. Want ja, waarschijnlijk kunnen Nederlanders er niet tegen als het ze te heet onder de voeten wordt en de weg naar al die zogenaamde feestelijkheid en het geposeer belemmerd word. Verklaard al genoeg waarom films als bijvoorbeeld Wolf en De Wederopstanding van een Klootzak maar een karig aanbod kregen.

Ja, en dit... Twee... nee drie smerissen die "van actie houden." Het acteerwerk vond ik daarentegen (op die irritante stagiere na) niet echt slecht... maarja, het was zoals we het konden verwachten. Ongelofelijk veel ongeloofwaardigheden, montage en humor die ik vroeger als kind van 6 leuk vond en zelfs qua actie heeft deze (op twee korte scenes na) weinig te bieden. En wat te denken van die hoerige bazin, die meesteres-vrouwtje van Ivo of die Colombiaan...

Er zitten dan wel weer enkele momenten in die hadden kunnen werken als het niet zo banaal was. Die drie vrouwen, die kettingzaagscene.... of die hele satire rond die burgemeester die wel de vinger op de zere plek weet te leggen. Maarja, zoiets moet... nogmaals... omvergeblazen worden. Ook Pierre Bokma wist mij hierin totaal niet te overtreffen.

Ik ben helemaal niet ouderwets of een saaie lul zonder humor... Ik heb genoten van titels als bijvoorbeeld de Deense In China They Eat Dogs of de Engelse Hot Fuzz om er eens wat te noemen... Waarom werkt het daar wel en hier in Nederland hier niet? Juist... omdat die wel wat meer brein hebben om het niet bij kleuterhumor te houden.

Toch nog 2,0* voor enkele momentjes tussendoor waar ik WEL een beetje om kon lachen.

Wat een slechte film. Vreselijk.

avatar van Shadowed
Grof, flauw maar soms vermakelijk.

Popoz is een beetje de film wat ik van de trailer had verwacht, wel iets beter maarja. Een beetje grove humor kan ik altijd wel waarderen en begrijp me niet verkeerd ik heb me soms rot gelachen. Huub Smit vind ik altijd wel leuk om te zien.

Helaas zitten er ook een aantal erg flauwe en irritante karakters aan vast. De hele film is eigenlijk een beetje onzin. Ik heb de serie nooit gezien dus dat kan het ook zijn maarja. Een beetje flauw en lekker grof. (Pluspunten voor Tilia ).

Kort samengevat, niet echt een aanrader. Maar als je hem graag wil zien dan is het prima. Zo slecht vond ik hem ook weer niet

avatar van SSeagal
Viel behoorlijk tegen. De serie was nog wel grappig maar de film deed het niet echt voor mij. 2* voor de paar leuke stukjes.

avatar van BlueJudaskiss
Een paar keer ontzettend hard gelachen - ook om dat draaiorgel. Ik heb juist genoten van het feit dat Smits en Van den Eshof vol op het orgel durven te gaan, met allerlei foute grappen en dik aangezette set pieces. Leuk ook, veel opgenomen in mijn thuisstad Rotterdam. En ach, die stagiair van Noel Deelen... Ik kon het wel hebben.

Die heerlijk belachelijke grap over die tosti's bezorgds me in ieder geval een schaterlach. En liefde voor alle serieuze acteurs die hier lekker mogen schmieren. Film wist niet constant mijn aandacht vast te houden en wat meer rust was welkom geweest, maar ik heb genoten. Een ruime 3,5*