Ready to Rumble (2000)

Actie / Komedie

geregisseerd door Brian Robbins
met Oliver Platt, David Arquette en Rose McGowan

Twee worstelfanaten dromen van een eigen carriere in de WCW (worstelkampioenschap), maar hun vaders gaan er niet mee akkoord. Maar met de hulp van bekend WCW'er Jimmy King, gaan ze naar Las Vegas hun droom achterna.

Af en toe grappig, meestal vervelend.
** 1/2

Schiterende film, de humor is goed, het verhaal is goed, de gevechten zijn mooi, enz. Ik vind het goed dat ze echte worstelaars hiervoor gevraagt hebben. schiterend einde ook, op die kooi en dat king ddp van 3 hoog naar beneden slaat. Als je van worstelen houd is dit een aanrader!!!! 5 sterren.

avatar van AHWA
Net op TV geweest. Ben zelf worstelfan, dus zag veel bekende gezichten. Film stelt op zich niet veel voor, dus ik hou het op gemiddeld 3 sterren, maar doe er een half sterretje bovenop omdat ik lekker heb zitten marken.

avatar van SuperSideSwipe
Ik ben zelf grote worstelfan, dus ik heb me wel vermaakt. Maar eigenlijk is het een stomme film.

Alleen aan te raden als je een fan bent van amerikaans worstelen.

avatar van ChielB
En hij komt weer eens op tv.
Inderdaad een film die je misschien wel leuk zult vinden
als je ook wel van het show-worstelen houdt.

Verder kan ik die Arquette niet uitstaan. En dermate slechte acteur (zeker na z'n wanprestatie met Eight Legged Freaks) die gewoon niet meer op tv zou mogen.

Maar goed, toch 2 sterren voor de film omdat je er
best mee zou kunnen vermaken.

avatar van otherfool
Goeiedag zeg, wat een vreselijk onleuke en dodelijk saaie film... Hoe is het mogelijk een komedie van 107 minuten te maken zonder dat die ook maar 1 keertje een flauw glimlachje op mijn gezicht getoverd krijgt. Het zou aan mij kunnen liggen, maar op de één of andere manier vermoed ik toch echt dat het aan Ready to Rumble zelf ligt.

Het ene sterretje uit de Veronca-gids halveer ik bij dezen voor het gemak maar even.

us_raider
Ik hou het bij 1. De gevechten zijn op zich wel ok, maar das dan ook het enige. En soms is het zo slecht dat het lachwekkend is, ook dat draagt bij aan die ene ster(want het is toch lachwekkend ). Maar het was echt een saaie film die geen moment kon boeien. Ik heb tussendoor een douche genomen en ik ben blij dat ik dat heb gedaan, dat kwartiertje kijken had toch z'n bijdrage niet...

avatar van dave
jimmy king lijkt meer op een afgeleefde clochard dan op een worstelaar

avatar van D-ark
slecht uitgewerkt en kinderachtig een 1,5

avatar van seanpuffy
redelijke film soms wel te platte humor wel wel tof om booker t is te zien in een film:p

avatar van wwelover
Toppertje! Lekker platte grappen en natuurlijk het worstelen zelf

M.u.v. de eerste 5 minuten was dit een erg trieste film. Vooral Jimmy King was te triest voor woorden.

avatar van DeCol
Vreselijke film! Kinderachtig en flauw! Dat overgeacteer van David Arquette was niet om aan te zien. Nee, dit was de eerste en laatste keer dat ik deze film heb gezien.

Soms blijken "foute films" na afloop je vrije dinsdagavond opgeleukt te hebben. Na het zien van Ready to Rumble is helaas niets minder waar.

De kwaliteit van deze film is nog slechter dan de kwaliteit van de toenmalige WWE wannabe brand World Championship Wrestling.

Helaas kunnen we deze film niet, zoals WCW, laten verdwijnen.

avatar van pooiertje
Ik hou normaal niet van dit soort films maar deze vond ik wel leuk, vooral het einde

kom rose mcgowan veel voor in de film
ze speekt sasha in de film
..?

Achja, als je echt niks te doen hebt, is ie leuk.

Voor deze film werd Arquette ook nog eens ECHT WCW World Heavyweight Champion :-S, dikke ruk was dat!

avatar van Daan258
deze film wil ik weer is zien. vond hem erg leuk

avatar van Daan258
Gister weer is herzien na behoorlijk wat jaren.

Het was best een vermakelijke film, waar ik toch af en toe best wel heb moeten lachten om de hele flauwe humor die erin zit
Vooral de scene met de nonnen vond ik erg grappigXD

Geen geweldige film maar gewoon een leuke film als je even niks te doen heb.

avatar van Alexander1900
Best een vermakelijke film als je van deze genre houdt! Jammer dat het niet op dvd te verkrijgen is, zelfs niet met Engelse ondertiteling!

avatar van rep_robert
Dit is toch een beetje jeugdsentiment. Heb altijd een zwak omtrent worstelen gehad en ondanks dat het natuurlijk fake is zijn die moves altijd erg vet geweest.

De film zelf is van wisselend niveau. Oliver Platt als worstelaar is natuurlijk niets, maar de zelfspot waarmee de andere bekende worstelaars uit de WCW(RIP) periode in Ready to Rumble rondlopen is hilarisch.
Af en toe zijn er wat inkakmomenten, maar het geheel is uiteindelijk onderhoudend genoeg om makkelijk uit te zitten.

Alleen...Oliver Platt.... brrrr.... Jammer dat ze (bewust) voor een dorky als worstelheld hebben gekozen.