Le Scandale (1967)

Frankrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Claude Chabrol
met Anthony Perkins, Maurice Ronet en Yvonne Furneaux

Op een ochtend ontwaakt een champagneboer naast een dode callgirl. De boer gaat steeds meer aan zijn eigen onschuld twijfelen en hiermee wordt hij gechanteerd door een concurrent die uiteindelijk wil dat hij zijn rechten op een merk champagne afstaat.

avatar van wendyvortex
Met "Norman Bates" in een Chabrol-film. Beetje overdreven geacteerd allemaal. Lijkt soms wel een parodie.

Een gestileerde, complexe, satirische, psychologische misdaadthriller met 'n aantal dubbele bodems en een verrassend einde. Het eerste halfuur was het wel even doorbijten, maar daarna heb ik me kostelijk vermaakt met de over de top acterende vakkundige cast. In geweldige kleuren gefilmd.