Sitting Pretty (1948)

geregisseerd door Walter Lang
met Robert Young, Maureen O'Hara en Clifton Webb

Tacey and Harry King zijn een echtpaar op zoek naar een babysitter. Hun advertentie wordt al snel beantwoord door Lynn Belvedere. Wanneer ze een afspraak maken blijkt Lynn echter een man te zijn en ook nog eens een excentrieke zonderling die overal iets vanaf weet. Hoewel hij een meer dan geschikte babysitter blijkt te zijn, vragen de Kings zich toch af wat hij verder zoal uitspookt.

De Mr. Belvedere-films zijn niet mijn ding. Vanwege de aanwezigheid van Maureen O’Hara heb ik deze film nog een keer geprobeerd, maar dat is mij slechts matig bevallen. Het komisch bedoelde, excentrieke gedrag van Clifton Webb vind ik eerder irritant dan grappig, zeker nu hij op dat vlak ook nog eens concurrentie ondervindt van Richard Haydn. De vervolgen laat ik dan ook maar zitten deze keer.