Appointment in Honduras (1953)

Alternatieve titel: Jungle Fury

Avontuur

geregisseerd door Jacques Tourneur
met Glenn Ford, Ann Sheridan en Zachary Scott

Het is 1910. De avonturier Jim Corbett wordt ingehuurd om een groot geldbedrag bij een afgezette president te bezorgen, die zich schuilhoudt in het oerwoud van Honduras. Tijdens de tocht, waarbij Corbett vergezeld wordt door vier veroordeelden en het ruziënde koppel Sylvia en Harry Sheppard, blijkt de opdracht niet zonder gevaren.

avatar van Dogie_Hogan
Youtube toont de volledige film.

*********************

13-in-een-dozijn oerwoudfilm. Opgenomen in full-colour in de Botanical Gardens en County Arboretum van Los Angeles.
De bitse stem van Ann Sheridan (in de nadagen van haar carrière) is erg irritant.
Wie en wat Steve Corbett (Glenn Ford) werkelijk is blijft onduidelijk. Een combi misschien: planter die voor de CIA werkt?
Aardig gefilmd hoe piranha''s een aangeschoten krokodil verslinden.

Meer dan een IMDb *4/10 kan ik niet geven.