• 8.612.901 stemmen

• Netflix Bekijk via Netflix
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot L'Homme Blessé

Film-noir over een jonge streng opgevoede Parijzenaar die zijn homoseksualiteit ontdekt en in de wereld van de mannelijke prostitutie belandt. Hij krijgt een masochistische passie voor een pooier die zijn terrein rondom een treinstation heeft.

imageimage

gauke

Een intens, stoutmoedig en louche (melo)drama, dat zich hoofdzakelijk afspeelde in de grimmige achterbuurten van Parijs, over een onmogelijke liefde, eenzaamheid, verlangen, wanhoop en geweld. Het deprimerende, smerige verhaal ging over een tiener die obsessief en passief verliefd werd op en erotisch gefascineerd door een sexy maar gevaarlijke man, die wilde dat hij prostitueerde en stal. Er was sprake van weinig dialoog en de cast speelde uitstekend, al vond ik Jean-Hugues Anglade te oud om voor tiener door te gaan. Ik las dat Vittorio Mezzogiorno begin 1994 op 52-jarige leeftijd is overleden.

avatar van frans123

frans123

Ik ben niet homofoob, maar hoef het niet ""te zien"". Ik pas dus.