Passion (1954)

Avontuur / Western

geregisseerd door Allan Dwan
met Cornel Wilde, Yvonne De Carlo en Raymond Burr

Veehouder Juan Obregon reist naar het huis van zijn vriend Gaspard en ontdekt dat hij vader is geworden van een zoon bij Rosa, één van Gaspard's dochters. Wanneer de gemene Don Domingo Gaspard's land wil stelen, ontstaat er een bloedbad en zweert Juan wraak.

avatar van trebremmit
Krijgt een dvd release bij simply media.

Passion (1954) (DVD) – SimplyHE

avatar van mr rumson
Maar 3 stemmen en een score van 1.83 .
Dat belooft niet veel goeds .
Toch maar de gok genomen deze te gaan kijken dit omdat op IMDB de western wel beter aanslaat .
En om eerlijk te zijn is die score op IMDB ook reëel .
Alleen al voor de liefhebbers van Yvonne De Carlo is deze western het bekijken waard.
Omdat ze een dubbelrol heeft zien we ze nog meer opduiken.
Cornel Wilde daar ben ik niet zo´n liefhebber van toch doet hij het zeker niet slecht . En zijn uiterlijk past prima bij zijn karakter.
Ook de rest van de acteurs zijn niet slecht .
Al gaat Lon Chaney mij net iets te overdreven te keer.
Voor de oplettende kijker zien we ook Clayton Moore en Stuart Whitman voorbij komen .
Het verhaal zelf een wraakverhaal stelt niet zo gek veel voor .
En is eigenlijk niet meer dan een zoektocht naar de daders en een lange achtervolging.
Dit alles word sfeervol in kleur gebracht maar ook de locaties mogen er zijn .
Op het enne moment bevind het avontuur zich in smalle dorp steegjes en haciënda's..
En op het andere moment zit je in een sneeuwstorm hoog in de bergen.
Kortom echt boeiend word dit avontuur nergens.
Wat voor mij ook kwam doordat het toch wel verouderd is.
Maar om nog altijd aardig om een keer gezien te hebben .