Miranda (2002)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Romantiek / Thriller

geregisseerd door Marc Munden
met Christina Ricci, Kyle Maclachlan en John Hurt

Een bibliothecaris begint een gepassioneerde affaire met een mysterieuze vrouw die zijn bibliotheek binnenwandelt. Wanneer zij zomaar verdwijnt, reist hij naar Londen om haar te zoeken en ontdekt dat zij drie verschillende identiteiten heeft. Maar welke is de echte Miranda?

Komt deze hier nog in de bios?

avatar van Epitaph
Kweet niet.

Waarom reageer je dan?

zeer intiligente film!
Miranda, de hoofdrolspeelster is een goed karakter..
Ik ben nu al fan!

avatar van nightbreed
Leuk en bescheiden filmpje met een goed acterende Christina Ricci.
De rest van de acteurs doen het ook erg goed.
Aan deze film is te zien dat hij met liefde is gemaakt, dus geen snel inelkaar geflanste film met flutacteurs die puur gemaakt is voor het geld dat hij moet opbrengen om een andere film te financieren of om een paar mannen rijker te maken.
Het subplotje (het thriller element) stelt niet veel voor, het zijn meer de grappige en mooie momenten die deze film maken.
Erg leuk als tussendoortje maar zelfs geschikt als hoofdfilm.

Cijfer: 3,5

avatar van The_Game
Leuk filmpje voor tussen door. Ik heb wel lang moeten zoeken voordat ik hem had, want zo makkelijk is hij niet meer te krijgen. Ricci is en blijft gewoon mijn favo actrice en dat liet ze in deze film ook weer zien. Alleen was de rest van de cast niet zo goed, vandaar geen heel hoog cijfer.

avatar van soom
In that moment, I loved her with all of my heart.

Weer een beetje van dit, een beetje van dat, en een beetje van zus. Niet nieuw, maar wat kan die John Simm prachtige dialogen uit zijn mond laten rollen, en het laten klinken of 'ie het nog meent ook. Christina Ricci is natuurlijk altijd goed als altijd, en de karakters die ze neerzetten zijn dragend genoeg tot het einde. 3*.

avatar van notorious_kim
Deze film staat al een hele poos te wachten in de dvd-kast, en hij is er vandaag van gekomen. Een reden dat deze enkele jaren in de kast heeft gelegen, is omdat ik niet wist wat ik moest verwachten. Op de dvd-hoes staat dat het een thriller is, en ik had me aan iets psychologisch verwacht, en voor zulke films vind ik steeds dat je ervoor in de stemming moet zijn.
Wat je krijgt is eigenlijk geen pyschologische thriller. En ik zou het veel meer naar het romantische drama gaan toeschrijven dan naar een thriller. Ik vind het verhaal vrij luchtig, omdat de stukken die dan als thriller kunnen worden beschouwd in feite niet diep worden uitgewerkt. Dus in het algemeen was het een ontspannen film om naar te kijken.

Schitterende cast! Het was aangenaam om Kyle Maclachlan eens in een andere rol te zien dan Hodge in Desperate Housewives. Hij heeft me aangenaam verast. En ook John Hurt kon me bekoren.

Mooie inbeeldzetting, dit was de eerste film die ik van regisseur Marc Munden gezien heb, en hij heeft echt wel originele ideeën in zijn regie, I like it. De dialogen waren ook zeer goed opgebouwd en de sfeer zat er goed in. De hele film kwam zeer overtuigend over.

Deze film laat geen gevoel na, maar dat hoeft ook niet. Het is gewoon een plezante film om eens te bekijken, en voor mij haalt deze een score net boven het gemiddelde. Ik weet zeker dat ik deze prent binnen een jaartje ofzo nog eens opzet.

confucius repeat
Heb gewacht tot het tweede reclameblok om te weten te komen waar deze film heen wil. Toen dat nog niet tot mij doordrong ergerde ik mij mateloos en gaf de pijp aan Maarten. Misschien werd het later toch nog gezellig, maar echt "Thrillen" ... nee, dat zag ik niet zitten. Good night Irene en ik was vertrokken.