Poetic Justice (1993)

Romantiek / Drama

geregisseerd door John Singleton
met Janet Jackson, Tupac Shakur en Tyra Ferrell

Nadat ze haar vriendje vermoord heeft zien worden, besluit de jonge Justice om haar studie op te geven en kapster te worden. De enige manier om haar verlies te verwerken is door het schrijven van poëzie. Op weg naar Oakland wordt ze gedwongen om mee te rijden met een postbode met wie ze nooit heeft kunnen opschieten. Na veel gebekvecht komen ze erachter dat ze het eigenlijk over erg veel zaken eens zijn, en langzaam groeien ze naar elkaar toe.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Het is alweer wat jaartjes geleden, maar ik geloof dat ik het wel een mooie film vond. Goed acteerwerk van Jackson en Shakur, hou het voorlopig op 3 sterren.

Ik heb hem nu 3 keer gezien en ik ga hem zeker vaker kijken. Het is echt een goede film!

Het is een 13 in een dozijn prulletje.

avatar van Rascal
Een standaard filmpje eigenlijk. Was vooral benieuwd om te zien hoe Jackson acteerde. Ik vind dat ze dat goed gedaan heeft. Lekker stoer.

avatar van TheRisingSun
Aardige film met zeker wel behoorlijke acteerprestaties van Tupac en Janet Jackson! Beviel me wel.

3 sterren

Inderdaad, aardige film en 2pac speelt hier een van ze betere rollen.May he rest in peace, 9 years already, damn time flies by!

Aardige film niet meer en niet minder met alleen maar donkere acteurs.

avatar van thomzi50
Vond het een klein rampje. Knullig geacteerd, nergens gelachen, flinterdun verhaal. Kon nergens overtuigen. 1,5*

thomzi50 schreef:

DIt is een speelfilm en geen komedie...........phffff

de film was heel goed geacteerd en dan bedoel ik met name 2pac die hier een hele goede rol speelt! niks mis met met deze film

avatar van Mythikal
Leuke film hoor... alleen dan als je het kijkt met 8x vooruitspoelend.

avatar van soom
Mooie film. Janet Jackson is zeer, zeer overtuigend. Best een erge scene, als ze haar vriendje vermoord ziet worden.. Niemand zou dat mogen meemaken!! Ik heb in de tv-gids van volgende week gelezen dat Boyz n the Hood op tv komt. Als ik eraan denk neem ik die zeker op, ben er wel benieuwd naar.

Poetic Justice is echt een film die meer is dan een film, imo schetst John Singleton een beeld van de harde werkelijkheid. Hij doet dat op een manier waardoor je niet helemaal met een rotgevoel achter blijft (The Pianist). Maar je voelt en proeft zeker de harde werkelijkheid uit de beelden. John Singleton is een ervaringsdeskundige, om het maar eens zo te zeggen.. Vandaar dat zijn films ook echt werken.

Dan nog één speciale vermelding. Tupac Shakur. Verdorie. Ik ken wel een heel klein beetje rapmuziek, en hem dus ook. Ik vind welgeteld 1 liedje leuk van hem (That's the way it is, ofzo?). Had nooit gedacht dat hij meer kon dan zingen.. En wat zet hij een performance neer, petje af.

Cause nobody, but nobody, can make it here out alone..

avatar van Goblin
Kocht een singletonbox met de films Boyz in the hood, baby boy en daar zat ook deze film poetic justice bij.
Word goed geacteerd door Tupac en Jackson (beter dan ik van beide verwacht had).
Verhaal op zich is niets bijzonder een gewone lovestory niets meer en niets minder.
Maar toch degelijk gemaakt en heb me zeker niet verveeld.

avatar van DaDonDaDa
Niet de beste film van tupac , maar zeker een hele aardige film om te zien . Vooral het samenwerken met Janet Jackson is leuk om te zien.

Deze film moet je gewoon gezien hebben ooit...

avatar van niethie
Na het ijzersterke Boyz n the Hood kwam Singleton met dit filmpje. Een stuk minder dan zijn debuut maar vooralsnog best een vermakelijk filmpje met wat sterke scenes en verrasend goede rollen van Jackson en Shakur.

3 sterren

avatar van Thijvij
gewoon een mooie goede film, niet uitzonderlijk goed,
maar het kijken zeker waard

avatar van Hip-Hop Drunkie
Aangename film , leuk om is een keer te zien maar verder niet echt overdenderend....

Grote fan van Shakur, maar helass in de films waar hij in mee speelde, vond ik het verhaal altijd wat minder (op Gang Related na, die vind ik nog altijd wel vet en op Juice na, nog nooit gezien die film)

avatar van DonOswaldo
Herzien om een cijfer te kunnen geven.

Aardig (romantisch) drama dat niet heel bijzonder is maar wel weet te boeien, mede doordat Janet Jackson en 2pac het er niet slecht van af brengen.

Zachter en vriendelijker dan 'Boyz n the Hood' uit 1991, maar ook vaag en de productie mist de kracht en de energie van genoemde film. Maar waarschijnlijk mag je deze romantische melodramatische roadfilm niet vergelijken, is dat niet helemaal eerlijk. Maar dan nog is er niets unieks of speciaals aan 'Poetic Justice': een liefdesverhaal volgens het beproefde stramien dat je al te vaak gezien hebt (jongen ontmoet meisje en er ontstaan problemen).

avatar van Borisboyo
Weinig poëtische teksten, veel motherfuckers, fucking dit en fucking dat, bitch enz enz... heb nog nooit zo veel scheldwoorden in een film gehoord......pffff waardeloze film

avatar van Mr-Mcmovie
Een John Singleton film die ik altijd vergeten te zien was, maar toch eens een kans gegeven.

Ik had een echte ghetto romantische film verwacht, maar eigenlijk is het meer een road trip film.

Het begin vond ik zeer goed met die film op het grote doek (met billy zane, en tori Spelling) zeer leuk gedaan, en achteraf de moord op justice haar vriendje was wat ik verwachte van deze film. Ook al de andere typische afro amerikaanse ghetto dingen dat er in zaten was alweer top. Jammer vond ik dat fie rit zo lang duurde. De bbq scene was heel grappig.

Tupac, en janet jackson spelen nog redelijk goed. Het drama gehalte was goed. Alleen dat gepraat in hun gedzchten vond ik minder, en werdt te veel herhaald.

Toch een leuk filmpje, en een keer iets anders dan het meestal is bij zo een soort films.