Blood Cult (1985)

Horror

geregisseerd door Christopher Lewis
met Joe Hardt, Charles Ellis en Juli Andelman

Een aantal vrouwen op een universiteit worden vermoord en hun lichaamsdelen worden voor rituelen gebruikt. De lokale sheriff probeert het raadsel op te lossen.

avatar van wendyvortex
Zo'n beetje de eerste direct op video opgenomen speelfilm. Lekker goedkoop. Helaas verder volkomen flut-horror. Ook voor de gore-liefhebbers valt hier weinig te beleven.

wendyvortex schreef:
Zo'n beetje de eerste direct op video opgenomen speelfilm.

Dat moet vast heel lelijk zijn.
Overigens was deze eerder: http://www.moviemeter.nl/film/20695

En die kwam wél in de bioscoop.

avatar van Richard_Voorhees
Doordat ik eerder vandaag Lewis' The Ripper tegenkwam herinnerde ik me weer dat ik deze nog had. Ik ga hem nu opzetten. Ik ga proberen dit weekend een "Blood trilogie" te kijken van deze samen met Blood Link (1982) en Blood Tracks (1985). Ik weet niet wat ik de laatste tijd heb, maar ik heb de laatste tijd veel zin in jaren '80 sleaze.

avatar van Richard_Voorhees
Volgens mij was dit zo'n beetje mijn eerste SOV (shot on video). Ik vond hem al met al nog best meevallen. Ja, het "acteerwerk" was best beroerd. De regisseur had een hoop dames ingehuurd die haast enkel als taak leken te hebben: "gil zo hard mogelijk".
Het verhaal heeft veel weg van Blood Feast van H.G. Lewis. Iemand vermoord jonge vrouwen en neemt lichaamsdelen voor een ritueel. Dit terwijl een rechercheur probeert uit te vogelen wie erachter zit.
De moorden zijn wat inspiratieloos gehak met een slagersmes en stellen niet zoveel voor. Verder is het acteerwerk van Charles Ellis als de regisseur ook niet bepaald goed te noemen.
Wat mij echter wel meeviel was het camerawerk, want dat ziet er van tijd tot tijd toch wel aardig professioneel uit. Alleen zo af en toe, zoals in de beginsequentie, komen er wat vreemde shots voorbij. Daarnaast vond ik de muziek van Rod Slane behoorlijk goed. De film word echter nergens echt spannend, maar dat ligt meer aan het acteerwerk.
Goed, Blood Cult is misschien geen goede film, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik van te voren erger had verwacht.