Waterhole #3 (1967)

Alternatieve titels: Waterhole No. 3 | Waterhole Three

Western / Komedie

geregisseerd door William A. Graham
met James Coburn, Carroll O'Connor en Margaret Blye

Lewtone Cole (James Coburn) is een gladde schurk die een dollarbiljet in handen krijgt waarop een schatkaart getekend is. De schat blijkt te bestaan uit US-Army goud dat is gestolen door een deserteur met twee handlangers. Op weg naar de vindplaats vergrijpt Cole zich aan Billee, de dochter van sheriff John Copperud, en tevens steelt hij zijn beste paard. Terwijl steeds meer mensen jagen op het goud, heeft Billee haar eigen plan.

avatar van mr rumson
Onderhoudende Western / komedie waarin twee soldaten (Claude Akins, Timothy Carey) en een schoenmaker het goud beroven van het leger en begraven in een waterpoel .
Cole ( James Coburn )een charmante gokker die op doorreis is krijgt hoogte van het goud.
En gaat op zoek naar het goud tijdens zijn zoektocht krijgt hij moeilijkheden met de Sheriff en zijn dochter .
De film heeft een vlot tempo waardoor het lekker wegkijkt .
Maar ook het mooie landschap zorgen ervoor dat het aangenaam is om naar de film te kijken .
Ook het samenspel tussen Coburn en O’Connor is prettig om te zien .
De film word aan elkaar gezongen door Roger Miller .
Het liedje Code of the west blijft wel een tijdje in je hoofd hangen
Al heb ik de film nu meerdere malen gezien toch heb ik me er weer mee vermaakt .