Surviving Christmas (2004)

geregisseerd door Mike Mitchell
met Ben Affleck, Christina Applegate en James Gandolfini

Als de rijke Drew Latham gedumpt wordt door zijn vriendin lijkt het erop dat Drew opnieuw de kerstdagen in zijn eentje moet doorbrengen. Maar op advies van zijn therapeut gaat hij terug naar het huis waar hij vroeger met zijn ouders heeft gewoond. Drew besluit nu om het gezin, dat nu in het huis woont, een groot geldbedrag te betalen als ze tijdens de kerst willen doen alsof ze zijn familie zijn.

avatar van mafiabaas
Jahh Ben was zeker te overthetop bezigg vond ik. Maar om James Gandolfini aka 'mr Soprano ' moest ik wel lachen steeds.

Mja, het was een beetje een standaard kerstfilmpje. Zo héél af en toe wel grappig maar neit veel meer dan dat

2 ster

avatar van Big_bazznizz
Niet eens afgekeken want ik irriteerde me aan elk "grapje"

avatar van WB
WB
Heel cliché en enigszins ook niet een rol die past bij Affleck, maar heb wel genoten. Simpel vermaak zo rond de donkere feestdagen en heb wel een paar keer moeten lachen.

avatar van QuidQuoPro
Geef mij maar 'Bad Santa' met Xmas, die is erg leuk !

avatar van brabusRUS
Ik dacht ik ga deze film kijken. Jammer genoeg klopt de movie-gids van moviemeter niet.

zondag 21 december, 1:20 uur op TV (BBC1) | Overige tv-films
maandag 22 december, 1:20 uur op TV (BBC1)

Klopt dus niet.

avatar van IcU
IcU
Dit is gewoon een leuke kerstfilm met een leuk kerst sfeertje. Er waren wel wat aardige grappen bij en het einde was lekker klef en voorspelbaar, zoals het hoort bij een kerst film. Ik vind hem leuk.

avatar van Denveen
Wie zend er nu twee keer achter elkaar dezelfde film uit op televisie?

Ben Affleck

avatar van brabusRUS
Niet grappig en geen kerst gevoel. Verwachte er wel wat meer van. Ik hoop op wat betere kerstfilms komende dagen.

Viel erg tegen! Met moeite uitgekeken. Erg overdreven allemaal. Vond er ook geen kerstsfeer in zitten. Beetje flauwe humor.

avatar van Bibelonseberg
In het begin wilde ik overschakelen naar een ander net (vooral toen hij onverwachts en van achteren een knal voor z'n kop kreeg met die sneeuwschuiver) Het irriteerde me in het begin wel deze film. Maar toen de geldkwestie aan de orde kwam werd het wel hilarisch en heb er om gelachen. Totale waanzin van A tot Z. Natuurlijk met een goede afloop als beloning.

13woutie13
Ben Affleck was ontzettend irritant, geen moment kon ik hem in deze film sirieus nemen.
voor de rest wel een grappig verhaaltje.
Meer woorden over deze film is niet nodig.

avatar van aburex
Middelmatige komedie die me niet veel aan het lachen heeft gebracht. Het is eerder een zwarte komedie. Affleck past niet in zijn rol. Toch 3,5* voor Christana Applegate die een glansrol neerzet

Leuke kerstfilm erg grappig.

avatar van Pete_033
Wat was dit een flauwe en irritante film door Affleck. Hij begint je zo op de zenuwen te werken. Zo kinderachtig en ongeloofwaardig. Wel jammer want Gandolfini was wel op dreef.

Affleck kan beter blijven regisseren en nooit meer zo`n rol spelen.

avatar van Fryce
Knap staaltje acteerwerk van Affleck..... sja valt verder weinig over te zeggen....

Goirle_NL_Bas
Leuke komedie, zitten aardig wat grappige momenten in.
Hij kijkt lekker weg.

Leuk niemendalletje die overeind bleef door vooral James Gandolfini. Jammer van Ben Affleck, die kan echt wel beter, hij leek hier toch een complete idioot. Komedie is niet zijn ding......maar ach, ik heb me niet verveeld; ik had toevallig zin in iets heel triviaals.

avatar van jippie2010
James Gandolfini was de drijvende kracht in de film. Over het algemeen een zwak plot met te veel flauwe scenes. Toch keek het verder prima weg, en zowaar af en toe gelachen.
Net geen voldoende *2,5

avatar van HarmJanStegenga
James Gandolfini maakt één en ander goed in deze verder nogal flauwe, voorspelbare, simpele en dus.. matige film. Ben Affleck is het ene moment best (verrassend) grappig, een ander moment zou ik 'm wel als piek willen gebruiken en 'm goed boven op de kerstboom kunnen rammen. De film ergert niet, kent zelfs een paar scénes die een lach tevoorschijn wisten te toveren, maar deze 'Surviving Christmas' is gewoon een te simpel, moralistisch en nét iets te vaak niet leuke kerstfilm. Helaas.

avatar van VforVictor
leuke kerstfilm en Ben heeft zowaar komisch talent, kon vaak om hem lachen, helaas zitten er in deze film ook weer de nodige moraaltjes maar goed tblijft een kerstfilm, 3,5 want ik heb goed gelachen

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
In Amerika kunnen ze geen genoeg krijgen van kerstfilms. Maar, nog veel erger, kunnen ze geen genoeg krijgen van kerstfilms met mierzoet moralistisch gedoe. Altijd moet aan het einde een boodschap naar voren komen dat "kerst draait om familie en samenzijn". Leuk voor die mensen daar, maar de iets nuchtere mensen kunnen hun teiltje er alvast bij pakken. Surviving Christmas bevat datzelfde geleuter. En dat is jammer, want verder was dit een best sympathiek en amusant filmpje. Niets bijzonders, maar grotendeels van de cast doet het best aardig en de bijrollen van een Udo Kier of Stephen Root doen de film goed. De film is daarnaast best op wat geestige momenten te betrappen. Enkel dat eeuwige zoete gezeik doet de film wel de das om.

2,5 sterren.

avatar van Aapje81
Surviving Christmas heeft zeker zijn momenten en de familie speelt niet onaardig maar Ben Affleck werkt ontzettend op de zenuwen. Het matige scenario doet de film ook geen goed. Applegate blijft een prettige verschijning en zorgt voor pluspunten.

Matig.

Niet heel erg slecht maar ook niet hoogstaande kerstfilm maar leuk voor een zondagmiddag om te kijken en verder niets speciaals aan dat kerstfilm!

brabusRUS schreef:

Net op de BBC gezien. Toch iets leuker dan de eerste keer. Heb dit keer wat meer moeten lachen en had ook een beter kerstgevoel bij deze kijkbeurt. Raar maar waar. Ben toch iets veranderd in de afgelopen 6 jaar.

avatar van ILDIB
eerste uur is ronduit vervelend en gemaakt leuk. Daarna wordt het iets beter voornamelijk vanwege applegate.

avatar van Kondoro0614
Surviving Christmas

Ik wou vanmorgen weer eens even een kerst film zien, daar had ik namelijk echt even zin in. Ik kwam op Netflix Surviving Christmas tegen en bedacht me dat dit nog wel eens een erg leuke film kon worden. Heb niet veel informatie gezocht van te voren en ben gewoon direct in de film gegaan. Helaas vond ik de film toch wat tegen vallen en had hem wel iets anders verwacht. Surviving Christmas was namelijk erg traag in opbouw en zo 'spectaculair' of iets dergelijks vond ik hem nou ook niet.

Het verhaal was best saai om te volgen een het concept vond ik nou ook niet iets speciaals. Het acteer werk van de meesten zijn toch wel aan de slechte kant. Nee, Surviving Christmas was nou niet de leukste kerstfilm die er is, grappen zijn soms wel geinig maar daar blijft het ook wel. Jammer!

Matige film waarin een rijke man een gezin betaald om met hem samen kerst te vieren als een familie. Op zich een leuk gegeven dat hier en daar ook wel grappig is (soms ook wat flauw). Ben Affleck is vooral tijdens de eerste helft nogal irritant. Dit wordt enigszins goedgemaakt door James Gandolfini en Christina Applegate.

avatar van Phantasm
Redelijke kerstkomedie, leuk om een keer gezien te hebben.