• 8.487.295 stemmen

The Murders in the Rue Morgue (1986)

Misdaad / Mystery | 100 minuten

Genre: Misdaad / Mystery

Geregisseerd door: Jeannot Szwarc

Met onder meer: George C. Scott, Rebecca De Mornay en Val Kilmer

Plot The Murders in the Rue Morgue

In het Parijs van de negentiende eeuw vindt er een gruwelijke moord plaats in de Rue Morgue, die schijnbaar onoplosbaar is. Auguste Dupin is eigenlijk met pensioen maar besluit zich met de zaak te bemoeien om de onschuld van zijn dochters' verloofde te bewijzen. Naar het boek The Murders in the Rue Morgue van Edgar Allan Poe.

Philippe Huron

Melle L'Espanaye

Sergent Marcel

avatar van brucecampbell

brucecampbell

Degelijke, maar nogal kleurloze verfilming van het alom bekende verhaal van Edgar Allan Poe.

Ik heb me echter niet verveeld, maar het is toch vanwege Scott dat ik ben blijven kijken. Doordat het nu eenmaal een tv-film is is er ook helemaal geen gore of weinig bloed te zien en is het allemaal netjes binnen de lijntjes gefilmd.