Blume in Love (1973)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Paul Mazursky
met George Segal, Susan Anspach en Kris Kristofferson

Advocaat Stephen Blume en zijn vrouw Nina zijn reeds zes jaar gelukkig getrouwd. Maar dan betrapt Nina haar man in bed met zijn secretaresse Gloria. Nina gaat onmiddellijk uithuilen bij de vrijgevochten en artistieke Elmo.

De films van Mazursky die ik gezien heb waren allemaal 'best aardig', maar er bleef weinig van hangen. 'Harry & Tonto' vond ik geloof ik de beste. De rest is misschien toch wat verschoten of verbleekt.

Typische jaren 70 tragikomedie met een al even typisch Hollywood einde, dat je al lang van tevoren voelt aankomen maar in feite nergens op slaat. De vertolkingen zijn zeker niet slecht. Het verhaaltje is echter flinterdun. Desondanks best aardig voor een keer.