Jekyll & Hyde (1990)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror

geregisseerd door David Wickes
met Michael Caine, Cheryl Ladd en Ronald Pickup

De briljante dokter Henry Jekyll is bezig met de theorieën over de scheiding van goed en kwaad in de mens en hoopt dit te kunnen bewijzen op basis van experimenten met menselijke vrijwilligers. Maar als zijn voorstel op niets dan hoon wordt onthaald, besluit hij zichzelf als proefpersoon te gebruiken. Hij neemt zijn eigen drankje in en dan verandert de stille, beschaafde doctor Jekyll in het moorddadige monster Edward Hyde.

avatar van mckiller
Vind zelf de nieuwe beter

avatar van Flipman
Tja, het veranderen van Jekyll in Hyde ziet er nog best goed uit, moet ik zeggen. Alleen de montage daarvan dan weer niet. Het is overduidelijk een TV-productie, want hij weet niet mee te slepen. Wellicht omdat het verhaal zo bekend is, maar echt boeien doet het niet wat er met de personages gebeurt. Het is zo statig allemaal. En de muziek is ook te dramatisch, dat rukt alles uit z'n context. Jammer. Goeie rol van Michael Caine, voor de rest gewoon vergeten, deze.

Leuk