The North Star (1943)

Alternatieve titel: Armored Attack

Oorlog / Drama

geregisseerd door Lewis Milestone
met Anne Baxter, Walter Huston en Dana Andrews

De verschrikkingen in Polen doen de boeren in een Russisch dorp zich realiseren dat de Duitsers ook verder naar het Oosten kunnen oprukken. Ze zullen moedig verzet moeten leveren.

avatar van Poisonthewell
Op papier ziet deze film er goed uit; Lewis Milestone aan het roer, en een sterrencast met onder andere Walter Brennan, Walter Huston, Erich von Stroheim, Anne Baxter, Farley Granger en Dana Andrews. En hoewel ook visueel de film er gewoon goed uitziet, is er toch iets heel erg mis. Nu heb ik wat sentimentele propaganda gezien, maar The North Star is de overtreffende trap. Menig scene zal doen willen kokhalzen. Historisch is de film trouwens wel interessant; dit is een van die pro-Soviet oorlogstijd films waar Joseph McCarthy en zijn HUAC een aantal jaar later vol bovenop zouden duiken. Maar uitzitten is een hele kunst. 1,5*