How Stella Got Her Groove Back (1998)

Romantiek / Drama

geregisseerd door Kevin Rodney Sullivan
met Angela Bassett, Taye Diggs en Whoopi Goldberg

Stella is een succesvolle zakenvrouw van in de veertig. Ze wordt door haar vriendin Delilah aangespoord om een welverdiende vakantie te nemen op Jamaica. Na enige tijd het gevoel te hebben gehad dat ze haar kostbare tijd verdoet op het eiland, ontmoet ze de jonge Jamaicaan Winston, en ze hebben een gepassioneerde affaire. Dit dwingt Stella om haar leven te overzien, en om een balans te vinden tussen haar verlangen naar liefde en kameraadschap enerzijds, en de verantwoordelijkheden van een moeder en succesvolle zakenvrouw anderzijds.

Als ik dit verhaaltje lees moet ik gelijk denken aan 'Raw' van Eddie Murphy over wat er gebeurt als je vriendin alleen op vakantie gaat naar Jamaica

avatar van N_SANE
Hele leuke mooie film die op bepaalde momenten wel wat langdradig is, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb er van genoten. Er zat een heerlijke sfeer in en de verhaallijn liep lekker door. Ik kon me er helemaal in plaatsen. Komedie en romantiek wisselen zich op een juiste manier af. 3,5*

Ik moest toen ik boven de beschrijving van de film las ook meteen denken aan Raw. Ik dacht dat Eddie Murphy mischien refereerde naar deze film in Raw maar dat kan natuurlijk niet gezien het jaar waarin deze film gemaakt is.

avatar van Denveen
Saaaai... dramatisch!

avatar van movie acteurs
1,5 voor Whoopi. De film was inderdaad soms vrij saai. Het acteerwerk was slecht. Er zat maar een klein beetje komedie in en die was zelfs niet echt grappig. Voor de rest duurt de film te lang en verloor ik mijn aandacht. 1,5.

avatar van Decec
Goed komedie/drama/romantiek film...
Goed verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Bekende actrice Whoopi Goldberg...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid
(Dolby Digital)...