Poor Cow (1967)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Ken Loach
met Carol White, Terence Stamp en Queenie Watts

Verhaal over een jonge huisvrouw die telkens de verkeerde keuzes maakt wat mannen betreft. Ze leert even het ware geluk kennen in de persoon van dief Dave (Terence Stamp).

neo (crew)
In Soderbergh's The Limey zijn er beelden met Stamp uit deze film gebruikt trouwens.

avatar van Mochizuki Rokuro
Het heeft wat moeite gekost om Loach' (toen nog Kenneth geheten) debuut te zien te kijgen. Een bij vlagen best wel overtuigend kitchen sink drama. Niet zo goed als zijn voorgangers (Karel Reisz, Tony Richardson, John Schlesinger) begin jaren 60 het deden trouwens. Maar vooal in de scenes met goed gebruik van de Sixties muziek (uitgevoerd door Donovan) en sfeer beelden (en mode) is de film overtuigend. Zo ook de hoofdrol van Carol White. Maar de film kent ook wel een aantal inzakmomenten en wat obligate narratieve ontwikkelingen. Blij de film dan toch eens echt gezien te hebben. En Terence Stamp speelt inderdaad een rol van vriendje, waarvan later beelden in The Limey terugkeerden.