ad

Genre: Actie

Geregisseerd door: Andrew V. McLaglen

Met onder meer: Joe Don Baker, Martin Balsam en John Saxon

Over Mitchell

"Brute Force With a Badge"

Mitchell, een toegewijde agent met een voorliefde voor porno en knokpartijen, krijgt de opdracht om een drugsbende op te rollen. Zijn onorthodoxe methodes worden door zijn collega's niet erg op prijs gesteld.

James Arthur Cummings

Chief Albert Pallin

Det. Aldridge

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Wow meer dan 2000 stemmen op Imdb, maar geen enkele op MM. Ik kan het me wel voorstellen. Mitchell is een en al doffe ellende. Joe Don Baker speelt een cop, die gewoon een eikel is zonder enige fut. Ik heb niet vaak een vervelender, naarder en suffer personage gezien. De actiescenes (waaronder één met een helicopter) redden de film enigszins, alhoewel ze ook zeer matig zijn uitgevoerd. Let vooral op de klassieke fout, waarbij kapotte koplampen midden een achtervolgingsscene na een tijdje weer heel zijn.

avatar van otherfool

otherfool

'Buzz off!'

Troosteloze jaren '70 renegade cop film met een flauw verhaaltje rond drugshandel. Gelardeerd met de gebruikelijke waardeloze soundtrack, langdradige actiescenes en obligate shoot-outs sloft Baker zich door dit inspiratieloze standaardwerkje dat ook al niet hoog scoort op de cultmeter.

Nee, Mitchell is bepaald geen Dirty Harry. 1*.

avatar van dave

dave

Het is me ondertussen al duidelijk dat mijn twee voorgangers blijkbaar elke MST3K aflevering hebben gezien en een stem uitbrengen op de films die becommentarieerd werden. Beetje jammer toch, omdat je in feite niet echt naar een film zit te kijken, maar eerder naar een show. Of heb ik dat mis, jongens?

Één van de betere MST3K afleveringen, dat zeker en vast.

avatar van otherfool

otherfool

Hmm de films zijn best wel te volgen en te beoordelen tussen de commentaren door hoor Misschien niet helemaal zuiver maar als je Joel en de bots ziet als een luidruchtige filmzaal of wat vrienden waarmee je kijkt valt dat ook wel weer mee. Moet er niet aan denken het troosteloze Mitchell zonder commentaar te moeten koekeloeren trouwens...