The Sinister Urge (1960)

Drama / Erotiek

geregisseerd door Edward D. Wood Jr.
met Kenne Duncan, Duke Moore en Jean Fontaine

In het park wordt het ene mooie meisje na het andere vermoord. De politie vermoedt dat Gloria Henderson iets met de moorden te maken heeft. Henderson is namelijk het kopstuk van een groep criminelen die zich heeft gespecialiseerd in het maken van erotische films.

avatar van bioscoopzaal
Er zijn maar weinig regisseurs met zo'n overduidelijk herkenbare stijl als Wood. Prachtig, en ook deze film is weer een triest hoogtepunt in zijn oeuvre ...

1 ster

avatar van BlueJudaskiss
Jammer dat deze en Necro-nogwat niet in de Wood-box zaten...zou ze best wel willen zien.

avatar van Vinokourov
Erg mooi omschreven, bioscoopzaal, want je hebt helemaal gelijk: wederom een triest hoogtepunt in Ed Woods oeuvre . De dialogen doen menigmaal de lachspieren werken, want ook hier maken dialogen geen sense. Opvallend is ook dat Woods politieke mening (belastingen sucken!) in dit werkje doorsijpelt.

Hierna zou de beste kerel nog één film regisseren als ook produceren: Necromania: A Tale of Weird Love. Ik heb die film wel es snel doorgescrolld, maar dat is echt triestigheid alom. Smerige porno zonder een of ander lollig verhaaltje .

avatar van otherfool
Prachtige titel, dat wel, maar zoals verwacht een bijzonder matige film. Het verhaal vond ik nog wel gaan maar het tempo... waarlijk ondraaglijk. We zien auto's ingeparkeerd worden, acteurs die eventjes de teksten kwijt zijn en meer van dat moois. De stoute scenes komen natuurlijk hopeloos gedateerd over, maar vooruit maar weer. De moord op het meisje bij het water zag er overigens helemaal niet zo verkeerd uit, meer van dat had de film behoorlijk geholpen.

Wel zat ik me overigens te bescheuren toen er toch opeens weer een man in vrouwenkleren rond moest lopen. Die Ed Wood toch...

1,5*.