Picture Snatcher (1933)

geregisseerd door Lloyd Bacon
met James Cagney, Ralph Bellamy en Patricia Ellis

Gangster en ex-gedetineerde Danny Kean (Cagney) ambieert een carrière als fotograaf voor de sensatiepers. Hij knoopt een relatie aan met de dochter van een politieagent en tracht via haar een foto te krijgen van een executie op de elektrische stoel.

avatar van MovieHolic
Wat grappig... dit is de eerste vooroorlogse film die ik heb gezien en ik moet bekennen dat het er helemaal niet verkeerd uit ziet.
Ik had verwacht dat die films extreem amateuristisch zouden zijn... maar dat valt reuze mee
Ik ga op zoek naar nog zo'n oude film om te kunnen vergelijken. Voor nu 3*

avatar van Biosguru
Snappy, elk beeld raak geen idee waarom de score zo laag is. Erg vermakelijk. Kijkt zeldzaam lekker weg omdat het zo ontzettend fijn gefilmd is. Zelfs al zouden we dit nu proberen te remaken. Kennis om dat te doen is al 50 jaar verloren.