The Ultimate Warrior (1975)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Robert Clouse
met Yul Brynner, Max von Sydow en Joanna Miles

Er leven nog maak enkele mensen in New York in 2012. Ze zijn verenigd in verschillende bendes met een eigen territorium. Een van deze bendes wordt geleid door Baron, een andere door Carrot, en deze zijn konstant in oorlog met elkaar.

Zeer goede SF film met een sterke rol van Yul Brunner.Vergelijkbaar met die andere SF film "Soylent Green",dezelfde sfeer.Stinissen zou deze prent leuk vinden.

Nou je had gelijk hoor vond de film wel redelijk, maar "Soylent Green" is stukken beter.

Mooie poster.

Wacht met smart op de dvd.

WAAR BLIJFT DIE DVD?!

hele goede film vond hem zelf beter dan soylent green maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk en net wat hier boven staat wacht ook op de dvd ik geef deze film een 5

avatar van thunderball
Vind dit maar een matige B-film.
Op zich interessant gegeven en met goede acteurs tot zijn beschikking weet Clouse er toch bar weinig mee te doen.
Feitelijk heeft hij maar 1 echt goede film weten te maken en dat is uiteraard Enter the Dragon, maar zelfs daar zijn iig filmisch de meningen over verdeeld.
Goede rol van Brynner, toch vraag ik me af hoe hij in een film als deze is verzeild geraakt, waarschijnlijk was toen zijn starpower al tanende?

2 sterren.

Check.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Tijdperkthema.

Deze postapocalyptische SF-actiefilm kent een vrij voorspelbaar verloop. Dit in tegenstelling tot een aantal beroemdere genregenoten uit hetzelfde tijdperk, met hetzelfde thema. Maar deze film richt zich dan ook iets minder op het verhaal of acteerwerk, ondanks de aanwezigheid van de uitstekende Max von Sydow.

Het scenario is simpel en zonder het mooie camerawerk en de twee beroemde hoofdrolspelers zou dit werkje hoogstwaarschijnlijk nogal doorsnee zijn. De vele vechtscènes met Brynner zijn best aardig, maar juist de finale stelt nogal teleur in uitvoering. Desondanks is dit een onterecht ‘vergeten’ en vermakelijk filmpje.

Redelijk.

avatar van Biosguru
C- film, met stupide dialogen en een onwerkelijk sloom stelletje overlevers. Op de hoofdrolspelers na staat iedereen er maar een beetje bij te kijken. Zou hem normaal met een halve ster beoordelen maar doe er een halfje bij voor de groovy soundtrack. Geenzins te vergelijk met de betere sci-fi of apocalyptische films uit de jaren zeventig.

Als je dan perse een vergeten film uit die periode wilt zien kijk dan bv Phase IV (1974), A Boy And His Dog (1975), Demon Seed (1977), Colossus: The Forbin Project (1970), Capricorn One (1978), Damnation Alley (1977) allemaal leuker, vlotter en in tegenstelling tot dit prul wel de moeite waard.