The Light at the Edge of the World (1971)

Alternatieve titel: La Luz del Fin del Mundo

Verenigde Staten / Liechtenstein / Spanje
Avontuur / Thriller

geregisseerd door Kevin Billington
met Kirk Douglas, Yul Brynner en Samantha Eggar

Argentinië, midden vorige eeuw. Drie mannen werken samen in een vuurtoren, maar een groep gemene piraten is van plan de toren te gebruiken om schepen naar zich toe te lokken.

avatar van streeter
Typische buitenlandse produktie. Grote sterren die in een dip zitten (Kirk Douglas, Yul Brynner), buitenlands geld, buitenlandse acteurs. Ik wist niet dat er vroeger ook "Avenging Angelo"s waren.

Wel een mooie poster.

avatar van Mac Hammer Fan
Zou een verzorgde maar naïeve avonturenfilm zijn, die nogal wat afwijkt van de oorspronkelijke roman van Jules Verne. Muziek van Piero Piccioni.

avatar van kirk douglas
Heel niet slecht ik heb van deze film vroeger zeer genoten.
De film was vroeger vaak op de duitse tv te zien nu zie ik hem daar echter nooit meer.

Natuurlijk is dit geen topfilm maar een degelijke avonturenfilm.