My Boss's Daughter (2003)

2,36

Komedie / Romantiek

geregisseerd door David Zucker
met Ashton Kutcher, Tara Reid en Terence Stamp

Tom krijgt eindelijk de kans waar hij al zo lang op wacht. Hij kan de dochter van de baas proberen te versieren, wanneer hij accepteert een avondje op diens huis te passen. Jammer genoeg zijn er meer mensen die door hebben dat pa die avond niet thuis is.

157 BERICHTEN 15 MENINGEN
avatar van dimpo
Wat een ongelooflijk slechte film. Sorry voor mijn mening, maar deze film was erg slecht. Je hebt films die heel erg droog zijn, maar dan toch goed zijn, maar deze film kwam echt niet in de buurt.

avatar van Tommy De Vito
Slechte en domme film. Gaat nergens over.

avatar van John Lee Hooker
Er moet worden opgepast. Dit lijkt een simpele taak maar wanneer het een groot huis met een uil en allerlei vreemde mensen betreft wordt het een stuk lastiger. We zien Tom dan ook klungelen en de puinhoop stapelt zich op. Het eerste uur is prima door te komen met geslaagde confrontaties en geweldige paniekerige reacties van Kutcher maar daarna wordt het helaas erg flauw en komt er veel overdrijving in het spel. Reid mag er wezen, evenals Carmen Electra. Het keek redelijk weg maar de regisseur heeft zich niet in kunnen houden en dat is jammer.

Dick2008
Dick2008 schreef:
De basis van de film alles wat fout kan gaan, gaat ook fout, had een leuke film kunnen worden, ook al heb ik dat al zo vaak gezien. Maar deze film slaat weer helemaal door naar de andere kant. Irritante acteurs, slecht uitgewerkt.

Ik heb deze ook nog maar eens herzien, maar eigenlijk vooral door Ashton Kutcher, die zeker in zijn begintijd nog heel aardige komedies wist te maken. De film doet me ook wel wat denken aan Dude where's my car, waarin ook al allerlei extreme situaties zitten.
Ik moet zeggen dat ik toch wel behoorlijk heb kunnen lachen, maar dat komt dus vooral door Kutcher die te maken krijgt met allerlei rare gasten. Want de andere rollen zijn behoorlijk irritant, wat waarschijnlijk ook wel de bedoeling is, zodat Kutcher voldoende de gelegenheid krijgt voor zijn komische rol. Zitten dus wel degelijk leuke dingen in de film, zoals met die uil en die muizen ook al is de film vaak wel erg flauw. Dus kan je beter kijken als je in een melige bui bent.
Ik vind het eigenlijk ook meer een komedie, dan een romcom, maar dat komt ook omdat ik Tara Reid ook al niet zo geweldig vind spelen. Toch bij herziening veel beter dan de vorige keer. 4.0

avatar van VincentL
My Boss's Daughter

Een simpel verhaal met een simpele setting. Het maakt niet uit hoe een film begint. Het kan heel complex, maar ook heel simpel zijn en toch kan je een goede film neerzetten. Deze film wist echter op alles de plank mis te slaan. Hoewel er meer dan genoeg ruimte werd geboden voor hilarische scènes en memorabele dialogen werd hier alles op een trieste manier gebracht. My Boss's Daughter was het niet.

Want het verhaal klopt al van geen kant. Een jongen Tom krijgt de kans van zijn leven om zijn droommeisje te versieren door op een huis te passen. Hoe ga je dat doen? Stel je moet op de dochter passen oké, maar hoe doe je dat als je alleen een huis tot je beschikking hebt? David Zucker heeft blijkbaar gedacht om een romantische en komisch drama van te maken waarin alles misgaat.
De openingsscène was geweldig. Daar heb ik echt om zitten lachen! Hoe Tom zich in de metro staande probeert te houden en met Lisa in contact probeert te komen, terwijl alles misgaat is geweldig uitgewerkt. Ik had echt goede hoop bij dit begin.
Daarna weet de film in duikvlucht naar beneden te gaan door de meest clichématige scènes, zoals met de uil toe te voegen. Dat er meerdere mensen het huis zouden betreden stond al als een paal boven water. Ook personages als Hans kon ik gewoon niet om lachen. Ik vond het te slap allemaal. Tot slot de laatste scène in het huis was echt een schande. Ik kon er echt niet tegen.
De slotscène wist ook totaal niet te boeien en was niet grappig gewoon. Tom probeert Lisa in een ultieme poging nog te redden, zoals altijd in Hollywood.

Ashton Kutcher speelt echt slecht. Als komedieacteur heb je natuurlijk een bepaalde moeilijkheidsgraad. Het is anders dan andere rollen. Toch weet Ashton Kutcher dit te verpesten. Waar Jim Carrey echt meesterlijk is in dit soort film weet Kutcher totaal niet te boeien. Ook in zijn spel met Tara Reid faalt hij hopeloos.
Tara Reid daarentegen deed wat ze moest doen. Het stelde niet veel voor, een over-emotionele op en neer huppelde meid die probeert verlieft te zijn, maar het ging. Bovendien vind ik het altijd weer een genot om naar haar te kijken, maar dat terzijde.
Ook Terence Stamp, Andy Richter, Tyler Labine en Molly Shannon waren met hun bijrollen slap. Ze moesten een zekere humoristische waarde aan de film toevoegen maar het was een verloren zaak.

Al met al is het huis ook echt slecht. Het is veel te cliché. The American Dream, daar lijk je in te komen als je het huis betreed. Vervolgens straalt het lage budget van de film als je een muis zonder te bewegen ziet lopen en een uil waar je om moet huilen tegenkomt. Dramatisch, maar dan ook echt heel erg.

Ik heb er maar niets meer over te zeggen. Het was gewoon allemaal beroerd. De openingsscène daar scoort deze film nog wat mee, maar meer ook niet.

avatar van Marvinleeaday
Flauw in het kwadraat, maar ik heb me suf gelachen.

avatar van freek_93
Dit was redelijk slecht. Erg voorspelbaar. Meeste grappen waren niet leuk. Heb drie keer kunnen lachen.