The Great Sinner (1949)

geregisseerd door Robert Siodmak
met Gregory Peck, Melvyn Douglas en Ava Gardner

Een jonge schrijver vertrekt naar Monte Carlo om te schrijven over gokken en gokkers. Hij gokt zichzelf rechtstreeks naar de ondergang uit liefde voor de mooie Pauline. Het leidt er toe dat hij zichzelf degradeert tot een dief.

avatar van Pierre1965
Ooit gezien op de Duitse TV.
Ik meen dat het toen zogenaamd speelde in Baden Baden.
Het verhaal is toen sterk op me overgekomen.
Ik heb ooit eens bij mijn eerste casino bezoek flink gewonnen aan de roulette tafel.
En daar best een tijdje van in de ban geweest.
Ondanks de duitse synchronisatie benaderde de film perfect hoe de roulette tafel je kan betoveren, je machtig laat voelen.
Maar je daarna ook diep kan laten zinken.
Dankzij deze film heb ik me daarvoor altijd weten te behoeden.
Nu ik eindelijk de titel gevonden heb.
Ga ik eens op zoek naar de Engelse versie.

avatar van Pierre1965
Pierre1965 schreef:
Ooit gezien op de Duitse TV.
Ik meen dat het toen zogenaamd speelde in Baden Baden.
Het verhaal is toen sterk op me overgekomen.
En daar best een tijdje van in de ban geweest.
Maar je daarna ook diep kan laten zinken.
Dankzij deze film heb ik me daarvoor altijd weten te behoeden.
Nu ik eindelijk de titel gevonden heb.
Ga ik eens op zoek naar de Engelse versie.

Ik verbeter mezelf even, anders schrijft hier toch niemand iets bij deze film.
Het ontroerende verhaal speelt in de stad Wiesbaden.