Bedazzled (2000)

Verenigde Staten / Duitsland
Komedie / Fantasy

geregisseerd door Harold Ramis
met Brendan Fraser, Elizabeth Hurley en Frances O'Connor

Elliot Richards is niet populair, zijn sociale leven is onbestaand, zijn beroep als technisch adviseur stelt niet veel voor en hij koestert bovendien een onbeantwoorde liefde voor zijn collega Alison Gardner. De vernederingen beu smeekt Elliot om een beter leven en de liefde van Alison. Zijn verbazing is groot wanneer blijkt dat zijn smeekbede verhoord wordt. Zijn hulpkreet wordt beantwoord door niemand anders dan de Duivel zelf. Maar uiteraard moet er een prijs betaald worden: de Duivel wil Elliots ziel.

avatar van aburex
Aardige romantische komedie die me wel heeft weten te bekoren. Zie Fraser echter liever in actiefilms. Wel een mooie duivel!!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijke comedy die lekker weg kijkt maar waar meer mee gedaan had kunnen worden
Eerste kijk beurt was 4 sterren, nu 2 jaar later gaat er een ster af.

Dick2008
Nou ik vond er niet veel, echt balen dat ik hem met jouw geruild heb. .
Het verhaal op zich is leuk, maar ik vind die Brendan Fraser een irritante kerel. Gelukkig zorgt Elisabeth Hurley ervoor dat het ook weer niet zo'n slechte film wordt. Het laatste halfuur ging ook nog maar verder zware tegenvaller.

avatar van Cinemaniak
aburex schreef:

Als 'aardig' bij jou al 4 sterren krijgt vind ik dat wat bedenkelijk.

lordmars
ik heb hem net weer gezien en hij blijft toch leuk vind ik ondanks alle good feeling shit, en mijn god wat een heerlijk wezen is die Elizabeth Hurley!! het maakt niet uit wat ze aan heeft het kwijl blijft maar stromen
2 voor de film en 1 voor Elizabeth Hurley

avatar van rensiemetal
Verrassend leuke film. Had ik niet verwacht aangezien het stemgemiddelde.

avatar van lars-pixar
Leuk geprobeerd eerlijk gezegd.De meeste grappen waren flauw, maar het verhaal en acteer werk was wel te doen, de film veder stelt weinig voor (voor mijn dan) 2,0*

Eerste twee scenes leuk, daarna herhaling, herhaling, herhaling. Nooit echt een goede grap geweest. Als het even kan, niet doen!

avatar van mock turtle
Eenmaal gewend aan het nivo blijkt het nog van behoorlijk nivo, zowel de eerste als de tweede keer kijken.

avatar van rotjuh
Ik geloof dat ik zojuist sinds dumb & dumber het ergste gevalletje van overacting heb zitten kijken.
In tegenstelling tot Jay Barichel zet Brendan Fraser een waardeloze nerd neer in deze film.
Alle timing van komedie die in bijvoorbeeld de "The Mummy" goed loopt... mist hier naar mijn mening elk doel.
De film is niet leuk, half vermakelijk... vrouwen schoon moet het weer eens goedmaken.
De film heeft gelukkig nog een redelijk leuk einde..... dus toch nog 1,5 ster.

Vind het nog steeds wel een leuke film, blijf toch kijken als ie op tv is. Vooral als drugsbaron en basketballer is hilarisch!

Eerste uur is ook best leuk, maar daarna wordt het flauw en begint het ook te vervelen.

avatar van Al DeNiro
De verschillende types van Fraser & collegas zijn heel leuk.

En Liz Hurley is lekker gemeen en onwijs sexy.

avatar van missl
Flauwe film over iemand die wensen mag doen bij de duivel waarbij dan telkens iets mis gaat, dat maakt het wel wat vermakelijk maar ook veel van hetzelfde.

avatar van erpunited
Matige komedie. Liz hurley is ongelooflijk sexy in de film en alleen al de moeite waard om te kijken. Verder regelmatig moeten lachen maar om nu te zeggen dat het een topoi edie is. Nee

avatar van VanRippestein
wanproduct waarbij ik het idee kreeg dat ik werd aangesproken als zwakzinnige: matige grappen worden vaak ook nog effe uitgelegd. Zo is Fraser ergens in de film een spaanse man. vervolgens legt Fraser de kijker in het spaans uit dat hij geen spaans kan, daarna, zegt hij dat hij het toch wel kan. [sarcasme]hahahaha[/sarcasme]. Zo gaat het eigenlijk de hele film door: grappige situatie --> uitleg waarom het grappig is. Na de 1e wens van Fraser en de bijeffecten daarvan is de rest van de film meteen duidelijk en herhaald de boel zich eigenlijk alleen maar.

Tel daar tergend slecht acteerwerk bij op en dan kom ik uit op een 2, aangezien ik de film nog uit kon zitten. Als ik niet het leuke gezelschap had gehad tijdens de film was het cijfer nog lager geweest.

Een compleet gefaald wanproduct.

Ja... Zeer slecht uitgewerkte/geacteerde komedie, die aan alle kanten eigenlijk wel flopt. Ja 2 kanten zijn goed, maar dan heb ik het over de dubbel D van Elizabeth. Heel jammer. Dit kon toch veel beter zijn door maar een aantal scenes anders te doen..

avatar van lucdecoster
Niet slecht. Die sexy, hete duivel maakt veel goed anders was het een hoopje ellende. Ze mag bij mij ook eens langskomen.

avatar van Betamax
Hurley is gewoon een heerlijke vrouw en het verhaal was "soms" ook nog leuk.

avatar van DjFrankie
Grappige film, met idd heerlijke rol voor Hurley.

avatar van Lord Flashheart
Tweede herziening dit weekend.

Nadat ik het origineel in een Mojo toplijstje tegenkwam, schoot deze film me weer te binnen. De jaren '60 versie moet ik me zeker eens aan wagen, maar de slechte recensies hier op MM stemmen niet positief. Bedazzled vond ik indertijd een aardige film en ik was benieuwd wat daarvan over was.

Het blijft een leuke film, die misschien wat repetitief is, maar de situaties waarin Elliot terechtkomt zijn best hilarisch. Verder is Elizabeth Hurley sterk als sexy duivelin. Geen topfilm allicht, maar het vlotte tempo en de niet al te lange speelduur houden de aandacht erbij.

De 3*** blijven staan.

avatar van Gang_Star
Enigszins flauw, maar ook tegelijkertijd best leuk. Fraser en Hurley waren leuk op elkaar ingspeeld. Qua grappen was het regelmatig flauw, maar desondanks was de film goed te doen.

avatar van SmackItUp
Enkele jaren terug vond ik dit best een goede film. Tijd voor een herziening om te kijken of ie een voldoende uit het voor kan slepen. Het lage gemiddelde belooft weinig goeds

avatar van El ralpho
Met vuur spelen

Toen ik Bedazzled voor het eerst als klein jongetje met mijn moeder in de bioscoop zag was ik met name onder de indruk van Hurley. Voor de rest was me hier nog maar weinig van bijgebleven. Een mooie gelegenheid voor een herziening deed zich echter voor toen ik Bedazzled voor een luttel prijsje mee kon nemen en ik moet zeggen dat het me allemaal goed is meegevallen.

Hoewel Bedazzled met name richting het einde wel steeds meer op het grensgebied van te zoetsappig begint te balanceren blijkt de schade uiteindelijk alsnog beperkt te blijven. De film is daarnaast in zijn algemeenheid prima te pruimen qua humor, al zijn de leukste grappen wel geweest nadat de eerste wens ten einde komt. De wensen die vervolgens volgen voelen soms ook een beetje afgeraffeld aan om zo maar binnen de speelduur te kunnen blijven al brengt de wens waarin Elliot homo blijkt te zijn wel weer een leuk komisch moment. De manier hoe Elliot onder het verkopen van zijn ziel uitkomt vond ik creatief gevonden en ik was vervolgens ook verrast dat Elliot niet met Alison eindigde.

Toch, als je iets wil zul je er zelf het beste van moeten maken was eigenlijk de belangrijkste boodschap uit de film en het beviel mij wel hoe deze zonder al te veel poespas gebracht werd. Bedazzled eindigt voor mij met een nette voldoende en hij is ook meer dan aan te raden voor een katerige of regenachtige namiddag. Het kijkt allemaal lekker weg hoewel je bij de scène dat Elliot kortstondig in de hel beland je ogen beter even dicht kunt doen. Deze effecten kunnen namelijk anno 2017 echt niet meer..

avatar van jeroentjuhhhhh
Brendan Fraser Vreemd (en jammer) dat ik deze nooit eerder (als kind) gezien heb. Fraser was met zijn rollen in George of the Jungle en met name The Mummy een acteur waar ik van jongs af aan veel plezier aan beleefde. Het helpt ook wel dat hij een geniale (kleine) rol had in Scrubs en zorgde voor de beste episode in die serie (My Screw Up). Maar waar hij in de jaren 90 een enorme rising star was, viel het na de eeuwwiselling plotseling stil. Hij verdween uit Hollywood en sindskort is daar meer openheid over gekomen, met als meest verrassende en misselijkmakende ''incident'' een heus #metoo momentje met ene Philip Berk.

In Bedazzled liet hij in ieder geval weer zien dat hij gezegend is met een heerlijke, natuurlijk en bovenal sympathieke screen presence. Nu ben ik sowieso wel van de gekke-bekken-trekkers (Jim Carrey) en wat dat betreft is Fraser ook heerlijk wild en over de top in z'n mimiek en delivery. Hoe hij vol overgave deze weirde personages neerzet, is pure komische klasse. Dat het verhaaltje en de hele aankleding nogal fout (en typerend voor z'n tijd) is, dat valt verder lastig te ontkennen en zal ook grotendeels verantwoordelijk zijn voor de lage(re) score.

avatar van Valak
jeroentjuhhhhh schreef:

Ik schrok kort toen ik dit las, en was even in de war, omdat ik niet kon geloven dat Fraser zelf zoiets gedaan zou kunnen hebben. Oké, we weten niet bijzonder veel over de man en hij is inderdaad een bijna een decennium uit de spotlights verdwenen vanwege persoonlijke redenen, maar ik zag hem altijd als een persoon met een goed hart.
En gelukkig is dat ook nog steeds zo, want voor de duidelijkheid;
ik moest dus Googlen na Jeroentjuhhhhh's bericht, en las dat Fraser (helaas) het slachtoffer was in dit "incident", en die ene Philip Berk was de dader.