Le Juge Fayard dit le 'Shériff' (1977)

Frankrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Yves Boisset
met Patrick Dewaere, Aurore Clément en Philippe Léotard

Fayard is een zeer gedreven magistraat binnen het Franse rechtssysteem. Wanneer bijvoorbeeld zijn vriendin in een bordeel opduikt, organiseert hij een inval bij haar thuis, door hem zelf aangevoerd. Door deze actie krijgt hij de bijnaam 'De Sheriff'. Helaas heeft Fayard door de jaren heen aardig wat vijanden gemaakt die hem op de hielen zitten.

avatar van Darbie
Vreemd dat bij een film die door 7 mensen is gezien en een gemiddelde heeft van 4 sterren nog geen enkel bericht is geplaatst. Morgen ga ik 'm zien op Arte.

avatar van wendyvortex
Lang geleden gezien Darbie, gebaseerd op de moord op Francois Renaud door de SAC (Service d'Action Civique), maar op de oorspronkelijke soundtrack moest deze organisatie op rechterlijk bevel weggepiept worden.
Wel ingewikkelde verwikkelingen, maar met mijn favoriete acteur Patrick Dewaere in de hoofdrol, die ten tijde van de opnames zwaar depressief was nadat actrice Miou-Miou hun relatie verbroken had.
Veel plezier in ieder geval, maar verwacht geen makkelijke wegkijk-thriller.

SAC (Service d'Action Civique)
Francois Renaud

avatar van Darbie
Met behulp van de informatie van wendyvortex (hartelijk dank) heb ik me een beetje voor kunnen bereiden op deze film. En alhoewel ik dus enigermate gewapend was met die kennis, heb ik het niet voor de volle 100% kunnen begrijpen c.q. kunnen volgen.

Desondanks toch een goede 'Policier' met gedreven spel door tal van bekende Franse acteurs.