• 10.980 nieuwsartikelen
  • 9.001.977 stemmen

Le Salaire de la Peur (2024)

Actie / Avontuur | 106 minuten

Met onder meer: Franck Gastambide, Alban Lenoir en Ana Girardot

Gesproken taal: Frans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Le Salaire de la Peur

Midden in de woestijn, vlakbij een vluchtelingenkamp, vliegt een oliebron in brand. Hierdoor loopt het leven van de bevolking in gevaar. Het bedrijf dat de olieput exploiteert, stuurt experts naar de plek en realiseert zich dat er maar één oplossing is om de ramp af te wenden: de olieput binnen 24 uur tot ontploffing brengen met nitroglycerine. Tegen een grote som geld wordt er vervolgens een krachtpatserteam gestuurd om met twee vrachtwagens, gevuld met 200 kilogram aan explosieven, 800 kilometer af te leggen. Ze hebben minder dan een dag de tijd om de oliebron te bereiken. Om te slagen zullen ze vijandige zones moeten doorkruisen en mijnenvelden oversteken.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

kappeuter (crew films)

Opmerkelijk. Derde verfilming van Le Salaire de la Peur - Georges Arnaud (1950)

Geen slecht idee, zal wel meer gericht zijn op actie vermoed ik.

avatar van Basto

Basto

kos schreef:

Geen slecht idee, zal wel meer gericht zijn op actie vermoed ik.

Is wel een tough act to follow….. Maar we gaan het zien.

avatar van Basto

Basto

Je zou het ook als de vierde kunnen zien…

Vertical Limit (Film, 2000) volgt min of meer hetzelfde concept.

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Met deze van 2024 en de eerste film uit 1953, kom ik op de twee verfilmingen.

Of is er eentje die ik niet op de site kan vinden?

Le Salaire de la Peur (Film, 1953)

Le Salaire de la Peur (Film, 2024)

kappeuter (crew films)

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Oeps......

Je hebt gelijk, ik heb alleen op de titel ( Le Salaire de la Peur) gezocht.

Misschien dat wij liever diezelfde zien vanwege Roy Scheider en Bruno Cremer (Inspecteur Maigret).

Dat noemen ze nostalgie?

avatar van blurp194

blurp194

Voor iedereen die denkt zich een uurtje of anderhalf te vermaken met een aardig Netflixje: sla deze over. Niets van de genialiteit van het origineel komt terug in deze kansloze, trieste remake. De makers hebben werkelijk niets, maar dan ook echt werkelijk niets begrepen van wat het origineel tot een steengoede film gemaakt heeft, en in plaats van dat ze daar iets van het goede van gepikt hebben, hebben ze enkel en alleen gekeken naar wat triviale details.

Als je wat plaatjes van de MAN KAT1 10t GL in de woestijn zien wil, ok, maar ook daar stelt de film best in teleur. Te kort, te weinig. Mooie wagens, in een wereld zonder global warming, zonder CO2 probleem, zonder wegenbelasting, zonder accijns op diesel en zonder tolwegen zou ik er best een willen hebben. Laat maar.

avatar van AngelicV

AngelicV

Redelijke film vanuit franse hand geschoten. Fictief land met fictieve ellende het is allemaal nogal routineus doch mist gelukkig de Amerikaanse overdrevenheid waardoor het geheel iets realistischer over komt. Islamitische krijgsheren in een land met militair bewind en het behoud van een gemeenschap. Corruptie..Het zit allemaal te los in elkaar.. net aan voldoende.

avatar van filmkul

filmkul

Matige actiefilm. Het verhaal is wat knullig en best onzin, maar dat mag binnen het genre. De plottwist richting het einde is wat onnozel. De uitwerking gaat nog wel. De opbouw is goed en de vaart zit er lekker in. De film kent een paar spannende momenten en de actie is redelijk. Een enkele scène springt eruit. Het acteerwerk is redelijk. Visueel goed geschoten met een aantal mooie beelden. 3.0