Brave New World (1998)

Sciencefiction

geregisseerd door Leslie Libman en Larry Williams
met Peter Gallagher, Leonard Nimoy en Tim Guinee

Bernard Marx (Gallagher) en Lenina Crowne (Rya Kihistedt) zijn twee perfecte mensen, zoals die in de toekomst genetisch gekweekt worden. Als experiment brengen ze ouderwets geboren mensen in hun elitegemeenschap.

avatar van Anatolia
Wat een flop zeg!
Huxley draait zich om!

avatar van katie morosky
Wat jammer, zeg. 'k Heb de film nooit gezien, alleen het boek gelezen. Het was echter wel een buitenkansje geweest van de regisseur om de ideologie achter A Brave New World naar een groot publiek te vertalen. Voor mij is ABNW niet het best geschreven boek allertijden maar wel een met een inhoud van: qu'est-ce que c'est que ça? Een waar je nachtenlang van wakker kan liggen. Gemiste kans, spijtig.

avatar van maxB
ik hou eigenlijk helemaal niet van sf maar is het goed(bijvoorbeel de matrix) kan ik het nog wel leuk vinden. deze film is uit een goed sf boek, eerlijk is eerlijk. hier had je een film van het niveau de matrix wel van kunnen maken. maar deze mag nog niet eens in de schaduw van de matrix staan.

een amateurfilm, 1**, waarvoor weet ik zelf eigenlijk ook niet. misschien het idee dat er veel en veel meer uit te halen viel

avatar van campodellarana
Drie jaar terug was er het bericht dat Ridley Scott (Blade Runner) een verfilming van Brave New World zou gaan maken. Iemand een idee of dat nog loopt?
Het boek verdient namelijk wel een goede verfilming. Zoals hier boven gezegd; qua schrijfstijl misschien niet echt wereldschokkend, qua inhoud zeker wel.