• 10.980 nieuwsartikelen

Code 8: Part II (2024)

Sciencefiction / Misdaad | 100 minuten

Genre: Sciencefiction / Misdaad

Geregisseerd door: Jeff Chan

Met onder meer: Robbie Amell, Stephen Amell en Alex Mallari Jr.

Gesproken taal: Engels

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Code 8: Part II

"Power corrupts."

Een tienermeisje met abnormale gaven vecht voor gerechtigheid na de moord op haar broer door toedoen van corrupte politieagenten en de daaropvolgende doofpotaffaire. Ze wordt een doelwit en roept de hulp in van ex-gevangene Connor Reed en zijn voormalige misdaadpartner Garrett. Samen nemen ze het op tegen een hoog aangeschreven en goed beschermde politiesergeant die elk middel zal gebruiken, waaronder geavanceerde robottechnologie, om te voorkomen dat hij wordt ontmaskerd.

Kondoro

Deel één is mij destijds in 2019 best goed bevallen. Benieuwd wat deze gaat doen...

avatar van Fortune

Fortune

Kondoro schreef:

Ja, eens. De stemmen tot nu toe zijn 2* 2.5* 3* en 3.5* Wel oplopend, wel interessant genoeg. Als het 4 x 2.5* was, was ik minder enthousiast.

avatar van Splinters

Splinters

• 2046 berichten

Kondoro schreef:

Ja. Mij ook. Kennelijk: 3,5. Want ik weet echt niet meer waar het over ging...

Maar goed, om die reden zet ik hem op.

avatar van Fortune

Fortune

Splinters schreef:

Ja. Mij ook. Kennelijk: 3,5. Want ik weet echt niet meer waar het over ging...

Maar goed, om die reden zet ik hem op.

Ik ook 3,5* maar kan me helemaal niks herinneren idd.

Kondoro

Ik heb er ook 3.5* voor gegeven maar, het staat me nog licht bij. Mensen met superkrachten die eigenlijk verbannen moesten zijn, maar die nu illegaal gebruikt werden (o.a. in de bouw), is het enige wat ik me nog herinner trouwens. Dus misschien wel rijp voor een herziening.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit 2e deel keek best wel lekker weg. Ik wil het geen top sciencefiction noemen maar toch wel een aangenaam actie/sf filmpje. Er zit genoeg actie in en ik vond de film ook niet vervelen. Gewoon een leuk filmpje om te kijken op een saaie avond.

avatar van marijnpool

marijnpool

Geweldige film

avatar van MovieHolic

MovieHolic

• 2058 stemmen

Mwoah, so so...

Dit vond ik net een tikkie beter dan deel 1,maar nog steeds moet je er niet te veel van verwachten. Zitten, kijken en vooral niet te veel nadenken.

avatar van boemboem27

boemboem27

even goed als deel 1

geen hoogstandje, maar vindt nu eenmaal films waarbij superkrachten in voorkomen altijd

de moeite vh kijken waard

aardig vervolg, niet meer dan dat.

zak chips op schoot, verstand op nul en kijken maar

avatar van james_cameron

james_cameron

Teleurstellend vervolg op het niet onaardige origineel. Plot, personages en aktiescenes zijn ditmaal een stuk minder interessant. Hier en daar een redelijk geslaagde scene, maar de film is gewoonweg te slap en vooral te tam. Gemiste kans.

avatar van vranque

vranque

Het kwam niet uit de verf. Te simplistisch allemaal.

avatar van macrobody

macrobody

Vervolg maar niet beter. De schrijvers misten inspiratie om er iets bijzonder origineels van te maken.

avatar van schumacher

schumacher

Net zoals de 1ste, heel goeie film, vermakelijk, heb me niet verveeld.

Kijkt lekker weg en dat is wat telt.

Het is ook meer mijn genre.

avatar van m1701

m1701

Mwah vooral saai

Deel 1 was nog nieuw en interessant

avatar van amenmalek

amenmalek

Voldoende, maar hm.... nogal wat gaatjes hier. Niet onverdienstelijk allemaal, maar het had weinig om het lijf.

avatar van filmkul

filmkul

Redelijk maar niet zo goed als deel 1. Het verhaal is aardig maar kent wat plotgaten. De opbouw is best goed en de film kijkt vlotjes weg. Maar echt origineel is het allemaal niet. Het verhaal is ook te voorspelbaar. De actiescenes zijn okay, maar de cgi daarbij is beperkt. Het acteerwerk is voldoende. Visueel soms goed maar zoals aangegeven bevat de film soms wat matige scènes. 2.5/ / 3.0

Kondoro

Oef, niet best. Ik was best even benieuwd wat dit tweede deel ging brengen. Deel één vond ik destijds in 2019 best leuk, omdat het een vrij leuke stand-alone sciencefictionfilm was. Hoewel het eigenlijk niet heel vernieuwend was qua films (mensen met superkrachten) vond ik dat script best tof en die heb ik dus ook hoog bestempeld. Maar dit tweede deel is eigenlijk in elk aspect wel minder te noemen, zowel verhaaltechnisch vond ik het echt niet boeiend maar het script was ook niet heel sterk. Nu moet ik wel zeggen dat het pas na een half uur echt interessanter begon te worden, en het laatste half uur was het leukste van de film.

avatar van nadrin

nadrin

Scenario wel wat minder dan de eerste maar mede door de soundtrack wel een krachtige finale

avatar van Mickey b

Mickey b

Net zoals deel I is deze een grauwe SF waarbij enkelen met krachten het opnemen tegen een corrupte politiemacht, versterkt met robots en robothonden. De mensen met krachten leven vnl. in de armoede en buitenwijken van de maatschappij. De special effects zijn karig maar wel mooi in beeld gebracht en komen niet gemaakt over. De decors zijn niet futuristisch, maar gewoon. Verhaal ok. Je moet deel I niet gezien hebben om deze te snappen. Een korte inleiding aan het begin, zorgt dat je mee bent in het verhaal. Zelf heb wel deel I gezien maar herinner me er niets meer van. Film valt mee voor een doordeweekse filmavond. Geen Hollywoodkaskraker zoals X-men, maar deze raakt er mee weg net omdat het allemaal niet overdreven is.. 3,5*

avatar van Firepeetje

Firepeetje

Diverse malen tijdens deze film naar de wc geweest, drinken gehaald, beetje slap geluld, maar nooit het idee gehad dat ik iets heb gemist.