Élisa (1995)

Frankrijk

geregisseerd door Jean Becker
met Vanessa Paradis, Gérard Depardieu en Clotilde Courau

Marie heeft een zware jeugd gehad sinds haar moeder Élisa zelfmoord pleegde. Ze heeft het grootste deel van haar jeugd in een tehuis doorgebracht en leeft nu als kleine crimineel in Parijs. Ze besluit haar verleden te ontleden en haar vader te gaan zoeken, die ze de schuld geeft van haar moeders' dood.

Vanessa Paradis is top in deze film.

Vanessa is hier echt zoo goed!
Film is alleen wat minder maar goed genoeg
***1/2

Mooie Franse film met Gérard Departieu als alcoholist (rol op zijn lijf geschreven) en Vanessa Paradis die bewijst zeker geen kindvrouwtje (of vrouwkindje) te zijn. Met dank aan TV5

avatar van Mochizuki Rokuro
Eerste deel: Ongelofelijk lawaaierige en mede daardoor een zeer onaangename film. Tweede deel: Een hoop o-la-la nonsens en Gerard Depardieu die nóog slechter is dan in de meeste van zijn films in de afgelopen 20 jaar. Met recht het genre 'drama'.