Trop Belle pour Toi (1989)

Alternatieve titel: Too Beautiful for You

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Bertrand Blier
met Gérard Depardieu, Josiane Balasko en Carole Bouquet

Een succesvolle autodealer voelt zich aangetrokken tot zijn nieuwe secretaresse hoewel zij, qua uiterlijk, geen uitgesproken schoonheid is. Zij voelt dezelfde aantrekkingskracht richting hem en al snel ontstaat er een gepassioneerde affaire. Zijn buitengewoon mooie vrouw heeft hem zijn vorige slippertje vergeven, maar deze keer voelt ze dat het anders is ...

avatar van 93.9
Buitengewoon knap???
Ik heb het niet opgemerkt.
In de film zaten zeker wel hele goede scenes die ook op het gebied van cameratechniek goed te noemen zijn.
Maar ik had het idee dat de film als geheel niet goed uit de verf kwam.
3 sterren.

Het duurt even voor ge aan de bizarre montage went, maar éénmaal zo ver is het duidelijk dat Blier speelt met tijd en ruimte en met emoties in deze film over overspel en de traditionele implicaties ervan. Het resultaat is komisch en satirisch.
Zoals gezegd, niet zo netjes in orde te volgen maar zekerlijk origineel en toch ondersteund door een goed acterende cast.
Alleen in Frankrijk populair met Césars en appreciaties in Cannes.

ARTE (Trop belle pour toi, zaterdag 22 februari, 2:30 uur)