• 10.485 nieuwsartikelen
  • 8.959.536 stemmen

Trop Belle pour Toi (1989)

Komedie / Drama | 91 minuten

Met onder meer: Gérard Depardieu, Josiane Balasko en Carole Bouquet

Gesproken taal: Frans

Releasedatum: 23 maart 1990

Plot Trop Belle pour Toi

Een succesvolle autodealer voelt zich aangetrokken tot zijn nieuwe secretaresse hoewel zij, qua uiterlijk, geen uitgesproken schoonheid is. Zij voelt dezelfde aantrekkingskracht richting hem en al snel ontstaat er een gepassioneerde affaire. Zijn buitengewoon mooie vrouw heeft hem zijn vorige slippertje vergeven, maar deze keer voelt ze dat het anders is ...

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van 93.9

93.9

Buitengewoon knap???

Ik heb het niet opgemerkt.

In de film zaten zeker wel hele goede scenes die ook op het gebied van cameratechniek goed te noemen zijn.

Maar ik had het idee dat de film als geheel niet goed uit de verf kwam.

3 sterren.

avatar van Movsin

Movsin

Het duurt even voor ge aan de bizarre montage went, maar éénmaal zo ver is het duidelijk dat Blier speelt met tijd en ruimte en met emoties in deze film over overspel en de traditionele implicaties ervan. Het resultaat is komisch en satirisch.

Zoals gezegd, niet zo netjes in orde te volgen maar zekerlijk origineel en toch ondersteund door een goed acterende cast.

Alleen in Frankrijk populair met Césars en appreciaties in Cannes.

stinissen (crew films & series)

ARTE (Trop belle pour toi, zaterdag 22 februari, 2:30 uur)

avatar van charmie

charmie

Even wennen aan de vormgeving, maar zodra het andantino uit de piano sonate in A major, nr 22 D 959 van Schubert klinkt, loop je niet meer weg. Mooie film.