• 10.523 nieuwsartikelen

Gesproken taal: Engels

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Leo

"Breaking out."

De vermoeide 74-jarige hagedis Leo zit al tientallen jaren vast in hetzelfde klaslokaal in Florida met een schildpad. Als Leo hoort dat hij nog maar één jaar te leven heeft, is hij van plan te ontsnappen om het leven buiten het klaslokaal te ervaren. In plaats daarvan raakt hij verstrikt in de problemen van zijn angstige leerlingen, waaronder een gemene invaldocent. Voor Leo wordt het uiteindelijk de vreemdste maar meest lonende loodjeslijst ooit.

Leo (stemrol)

Bunny (stemrol)

Alle Media

avatar van keukenzout

keukenzout

Lief filmpje voor kinderen, mijn nageslacht heeft ademloos gekeken.

avatar van knuppel ihhh

knuppel ihhh

Adam Sandler. You love him or you hate him. Nou als je hem net als ik wel leuk vindt dan moet je zeker naar deze film kijken. Ziet er allemaal kinderachtig uit maar viel me zeker mee en moest een paar keer goed lachen en dat gebeurt niet zo vaak bij een animatiefilm.

avatar van robertinho

robertinho

Waarom moeten animatiefilms allemaal zo lang duren joh. Het is niet of er een ontzettend ingewikkelde boodschap gecommuniceerd moet worden. Helemaal in die kinderfilms niet.

avatar van ChantalParis

ChantalParis

Grappige en verfrissende Netflix animatiefilm.

Ik vind deze toch stukken beter dan de eerder pretentieuze laatste Pixar films.

avatar van gi4nt

gi4nt

Erg vermakelijke film, een paar keer zeer hard moeten lachen maar sowieso originele grappen en een heel origineel plot

scorsese

Goeie film over een oude hagedis die al zijn hele leven in een kooi van een klaslokaal zit. Een vlotte animatiefilm waarin meer dan genoeg gebeurd. Wel aardig wat levenslessen die voorbij komen, maar nergens te zoetsappig of Disney-achtig. Er valt aardig wat te lachen en Adam Sandler doet het prima in de titelrol (althans, zijn stem dan).

avatar van Teijgetje

Teijgetje

Erg leuke film voor kinderen waarin een hagedis ze helpt bij de dagelijkse beslommeringen waar kinderen mee worstelen.

Zit leuk in elkaar en is ook voor volwassenen onderhoudend genoeg.

Verfrissend en het muzikale tintje af en toe maakt het nog net iets leuker.

En zoals het hoort bij een kinderfilm " Eind goed, Al goed. "

avatar van horizons

horizons

Dit was grappiger dag verwacht. Leuke animatie.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Even op mijn tanden bijten tijdens een strontirritante openingssong, maar 'Leo' (2023) blijkt uiteindelijk veel scherper dan je mag verwachten van een kinderproductie. Leo (Adam Sandler) en Squirtle (Bill Burr) zijn ook leuk op elkaar ingespeeld als de Statler en Waldorf van het klaslokaal. Of zoals zij verschillende generaties hyperactieve kinderen zagen komen en gaan, terwijl ze zelf beperkt zijn tot de grenzen van een terrarium. Leo's midlifecrisis wordt echter doorbroken wanneer een strenge juffrouw de boel op scherp zet als ze herintroduceert dat kinderen de klasdieren mee naar huis moeten nemen. Bij de kinderen thuis ontpopt de hagedis zich tot een kindertherapeut als ze hun zorgen bij hem neerleggen. Er worden lesjes geleerd, maar 'Leo' (2023) scoort toch vooral door harde grappen en puberale poep- en scheethumor. Zelfs de liedjes blijken een stuk leuker als je goed naar de teksten luistert en ze helemaal niet zo gezapig zijn als je denkt.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

Aandoenlijke en goed uitgewerkte film. Ik heb Adam Sandler al zolang als ik me kan heugen kunnen waarderen, maar zijn stemmetjes zijn mij in zijn meest recente komedies ook gaan tegenstaan. Dergelijk stemgebruik komt echter wél heel goed tot zijn recht in deze animatieproductie. Sandler vertolkt het titelpersonage op een leuke wijze en ook Bill Burr is leuk als Leo's vriend, Squirtle.

Het concept is leuk en ook de uitwerking mag er wezen. Normaal gesproken ben ik er geen fan van als personages uit het niks beginnen te zingen, maar ik vond het hier niet storend. Ik denk dat het met name komt omdat de meeste liedjes op een voorspelbaar moment komen (namelijk het moment dat Leo de leerlingen hun 'les' gaat leren) en daarnaast steekt het gros ook wel leuk in elkaar. De animatie ziet er charmant uit, de film is kleurrijk en daardoor aantrekkelijk voor het jonge publiek, de humor is veelal effectief en gelukkig wordt het 'vaste patroon' (Leo die telkens met een leerling mee naar huis gaat) nét op het juiste moment doorbroken, want de film dreigde daar iets te lang in te blijven hangen. Al met al heb ik me hier gemakkelijk mee weten te vermaken. Het is een film die ik met een gerust hart aan het hele gezin kan aanbevelen.

avatar van wess16

wess16

De liedjes halen hier enorm de vaart uit.