• 10.523 nieuwsartikelen
  • 8.962.509 stemmen

Landscape with Invisible Hand (2023)

Sciencefiction / Drama | 94 minuten

Genre: Sciencefiction / Drama

Geregisseerd door: Cory Finley

Met onder meer: Tiffany Haddish, Asante Blackk en Kylie Rogers

Gesproken taal: Engels

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Landscape with Invisible Hand

In de nabije toekomst is de aarde overgenomen door de buitenaardse Vuvv. Hun geavanceerde technologie is enkel voor de rijke burgers weggelegd en bijgevolg is de globale economie ineen gestuikt. In een poging wat geld te verdienen komen de tieners Adam en Chloe op het idee om hun leven te livestreamen voor de aliens.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van joolstein

joolstein

“gooey coffee table”

Stel je een niet zo verre toekomst voor waarin buitenaardse overheersers zijn neergedaald. Ze zijn er niet om te doden met laserstralen of om de bevolking tot slaaf te maken. Deze film is dan ook zeker géén actievolle prent! Gebaseerd op een YA-boek van M.T. Anderson vraag het zich meer af kan het wel een invasie worden genoemd?

Deze Vuvv zijn namelijk best genereus en geven gratis geavanceerde technologie en behandelingen voor elke denkbare ziekte! Samen met Adam en zijn vriendin Chloe raak je in situaties waardoor je meer te weten kom over deze wereld. Heerlijk ook dat ze de film kleinschaligheid houden. Het meeste speelt zich af in het huis met daarin de families van beide jonge liefdes en de school. Tweemaal zijn er wat meer buitenaardse wereld-dingen te zien, een kort tripje naar de zwevende schotelstad en een ruimteschip.

De Vuvv-aliens zelf zijn schattig ontworpen maar toch gaat ook iets genadeloos en verontrustend van ze uit. Ze zijn het beste te beschrijven als vleselijke salontafels met krabben-oogsteeltjes en peddels als rasp-handen die ze tegen elkaar wrijven. Een uiterlijk die ik nog nooit had gezien voor Aliens! Gebrek aan visuele vindingrijkheid kan regisseur Cory Finley niet worden verweten!

En ook de rest van de film zit boordevol ideeën en verhaallijnen die voor amusante situaties zorgen, waardoor het fabelachtige scenario verandert in een ingehouden nachtmerrie Ja van dit soort creatievere ongebruikelijkere Sciencefiction-films kan ik zeer goed genieten!