• 10.980 nieuwsartikelen

Met onder meer: Allison Janney, Jurnee Smollett en Logan Marshall-Green

Gesproken taal: Engels

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Lou

1986. Lou is een kluizenaar die haar duistere en gevaarlijke verleden achter zich probeert te laten. Wanneer er op een avond een zware storm woedt, wordt de dochter van een buurvrouw die nabij woont plotseling ontvoerd. De twee vrouwen riskeren daaropvolgend hun leven tijdens een reddingsmissie die hun grenzen zal testen en donkere en schokkende geheimen uit hun leven zal blootleggen.

avatar van Davido

Davido

Goede sfeer, goed gespeeld en het verhaal was verrassend. Sterke film dit!

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Eigenlijk alleen opgezet voor Allison Janney, maar wat een nietszeggend verhaaltje weer. Lopende band werk, dat er ergens in de wereld een scriptschrijver is die hiervoor betaald heeft gekregen, mijn hemel..

Die vent is niet eng, dat kind zit alleen maar voor zich uit te kijken. En Allison Janney had ook een stoer wijf geweest zonder dat jagen en dat hert aan het begin.

Had ook sterk het vermoeden dat het door een vrouw geregisseerd was en ja hoor.. geregisseerd door een vrouw.

Halverwege afgezet want moest naar de wc en daarna niet meer aan gedacht.

avatar van filmkul

filmkul

Matige actie thriller. Het verhaal stelt niet veel voor maar kent wel een aardige twist, hoewel deze niet echt heel veel toevoegt. De uitwerking is niet zo heel goed. Het eerste deel gaat nog wel, ,maar gaande weg slaat de verveling toe omdat er te weinig afwisseling is en er te veel aan het toeval overgelaten wordt. Het acteerwerk is verder okay. Verder speelt het grootste gedeelte van de film zich in het donker af waardoor er visueel weinig te genieten valt, ondanks dat het zich in de natuur afspeelt. 2.0/2.5

avatar van hatebreeder

hatebreeder

Op zich een vrij aardige film. De film kijkt vrij lekker weg maar had van mij wel net een kwartiertje minder lang mogen zijn.

Qua cijfer een 6.5 (hier op Moviemeter naar beneden afgerond naar 3*)

avatar van Rodger

Rodger

Niet verkeerd, maar ook geen topper ..

Net 3 sterren ..

3.0 ***

avatar van AniSter

AniSter

• 1983 berichten

".....en donkere en schokkende geheimen uit hun leven zal blootleggen."

Tja, je kunt ook overdrijven en dat was trouwens de rode draad door de hele film: een beetje overdreven. Sommige stukken heb ik op >> bekeken; iets te langdradig. Het plot was op zich niet slecht en de rollen werden ook redelijk neergezet, maar toch miste er een en ander. Je weet waar het naartoe gaat en het laatste shot was ook zeer voorspelbaar. De actie in de hut was wel goed gefilmd. Ondanks de minpuntjes scoort dit voor mij als geheel wat hoger dan de recente bagger van Willis en consorten.

avatar van Filmreiziger

Filmreiziger

Een leuke overlevingsfilm/thriller. Mooie locaties en op momenten spannend. Jammer dat Allison Janney niet zo best acteert. Zeker in het begin voelt het aan alsof ze haar teksten voorleest van een autocue. Ook haar gezichtsuitdrukking kent weinig variatie. De andere acteurs doen het gelukkig wat beter. Ben ook niet verrast als je in eens naar een green screen zit te kijken. Netflix heeft niet veel moeite gedaan om dat te verbergen. De natuur waarin de film is opgenomen is bijzonder fraai, maar ook hier voel je regelmatig dat het in een studio is opgenomen of op een plek die feitelijk minder ruig is dan het gebied waar de film zich zou afspelen. Er is veel gedaan om het budget beperkt te houden (om de film geschikt te maken voor de minder profijtelijke streaming service in vergelijking met een bioscoop release) en dat zie je. Maar toch: als je films zoals The Revenant (2015) kunt waarderen, dan zul je ook van deze film kunnen genieten als je het low budget karakter en de matige acteer prestaties van Allison kunt accepteren. 3 sterren.

avatar van Collins

Collins

Lou is een film waarin de hulpbehoevende Hannah is aangewezen op de bijzondere vaardigheden van een norse en teruggetrokken levende vrouw. Haar naam is Lou. Lou is een persoon die Hannah niet goed kent en waar ze bepaald niet mee bevriend is. Samen gaan ze op pad om Hannah’s ontvoerde dochter op te sporen. Twee contrasterende personages in een gezamenlijke queeste. Het is stof die ontelbare films heeft gevuld. Geen originele film dus, maar desondanks redelijk onderhoudend.

De film begint prima met een aangename intro waarin de personages schetsmatig worden getoonzet met kans op verdieping. Zodra de film in de actiemodus gaat, ontpopt de film zich als een formulewerkje. Voorspelbaar en niet heel opwindend voert de film naar het einde met een verrassende wending die niet verrassend is en de kijker emotioneel neutraal laat. De personages blijven dermate onbeduidend vormgegeven, dat een heuse verrassende wending hoogstwaarschijnlijk eveneens weinig tot geen emotionele impact zou hebben gehad.

Niet alles aan de film is belegen. Een aantal dingen deugt en maakt dat de film niet vervelend is om te volgen. De actiescènes zijn goed. Ze beperken zich weliswaar tot vechtscènes maar die zijn goed geënsceneerd. Goed camerawerk is daarvan de reden. Ook de setting valt positief op. Een eiland met uitgestrekte bossen met onophoudelijke regenval en een verlaten stuk strand met een vuurtoren zorgen voor een naargeestige sfeer, die bevalt.

Ach, dat is het eigenlijk wel.

avatar van Noodless

Noodless

Best aardige eerste helft waarna het verhaal gaandeweg slapper wordt door de voorspelbaarheid en het niet uitdiepen van de verschillende personages. 5/10

BBarbie

Stoere actiefilm over de twee vrouwen, die in de wildernis op zoek gaan naar de ontvoerder van een jong kind. De film schiet regelmatig uit de bocht door de vele onwaarschijnlijkheden en/of toevalligheden. Niet mijn ding.

avatar van Peter Pan

Peter Pan

Bar slecht...!

Totaal geen spanning, heel matig verhaal, plottwist had geen toevoeging en erg slecht acteerwerk.

Bij het camerawerk/setting werdt vaak overduidelijk gewerkt met groen scherm.

De hoofdrolspeelster "Lou" was voor mij ook ongeloofwaardig en een bijzonder slap aftreksel van Carol (TWD).

Enigste pluspunt was de benieuwdheid naar het einde (in de hoop op beter) en het dus willen afkijken.

Geen aanrader.

avatar van Jynxter

Jynxter

De Lou die Allison Janney neerzet lijkt tijdens de opening van deze actie/thriller een interessant karakter te worden. Maar gaandeweg blijkt ze, met name in de fysieke scenes, niet overtuigend. Jurnee Smollett is als de moeder van de ontvoerde Vee zo dom, dat ze al helemaal niet serieus is te nemen. En ook het scenario vol van onwaarschijnlijkheden is erg vlak. Zoals dus eigenlijk alles vlak is aan Lou. Behalve de prachtige locaties dan.

avatar van nadrin

nadrin

Film met ups en downs. Begint sterk maar met de familie geschiedenis gaat het flink uit de bocht