Tout Feu Tout Flamme (1982)

Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door Jean-Paul Rappeneau
met Isabelle Adjani, Yves Montand en Lauren Hutton

Een avonturier keert na jaren terug bij zijn gezin waar de oudste dochter - een ambtenares in overheidsdienst - nu de verantwoordelijkheid draagt die ze niet zonder meer aan haar vader wil overdragen. Zijn flair helpt haar soms in haar werk. Het generatieconflict gaat langzaam over in een groeiende waardering voor elkaar. Maar dan hebben mannen uit zijn verleden nog een rekening te vereffenen.

avatar van DaanRiver
Best wel grappige franse film, de film trok mijn aandacht omdat hij Nederlands ondertiteld was op TV5! ik heb het begin niet gezien.

Sommige stukken waren wel grappig, de rol die Isabelle Adjani speelt is erg amusant (en herkenbaar).

wat wel kinderachtig overkomt is dat de 'slechte personen' zich steeds met een boot verplaatsen, en in het bezit zijn van een verrekijker, die ze veelvuldig gebruiken. ook als 'de slechten' in beeld zijn, hoor je een muziekje. dit doet mij aan 'de baron' van Bassie en Adriaan denken.

Aardige komische film