• 11.466 nieuwsartikelen

Alternatieve titel: 1945: Battle behind Nazi Lines

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Giles Alderson

Met onder meer: Ed Westwick, Matt Willis en Rupert Graves

IMDb beoordeling: 3,9 (648)

Gesproken taal: Engels

Plot Wolves of War

"Stop the war. At any cost."

Het einde van de Tweede Wereldoorlog. De harde Britse officier Jack Wallace krijgt de onmogelijke opdracht om een Amerikaanse wetenschapper te bevrijden die door de Nazi's wordt gedwongen een atoombom te ontwikkelen. Wallace stelt een dodelijk team van commando's samen. Ze worden tot de tanden gewapend en in Bavaria, diep in vijandig gebied, gedropt om hun levensgevaarlijke missie te volbrengen.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Dacht eerst dat deze door Volkers Stevin was gemaakt, wat een bagger

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Eerste foto met schutter bij de boom, spreekt voor zich. FOUT! Zo richt je volgens mij geen geweer of je bent nog druk in de weer met andere zaken.

De regisseur heeft volgens de beoordelingen wel redelijke films gemaakt buiten deze film om.

Zoals The Damned United (Film, 2009)

Deze slaan we voorlopig over.

avatar van pasta_bolo

pasta_bolo

knusse stoel schreef:

Zoals The Damned United (Film, 2009)

Tja, film over foebal... Da's altijd makkelijk scoren. Daar ben ik nou niet bepaald van onder de indruk. Wolves of War kun je verder inderdaad maar beter overslaan...

Theunissen

Deze goedkope oorlogsfilm van de Britse regisseur Giles Alderson zag ik vanmorgen toevallig voorbijkomen op "Film 1" en heb ik tegen beter weten in gekeken en dat had ik beter niet moeten doen.

Aan het einde van de Tweede Wereldoorlog leidt de Britse Kapitein Norwood (Matt Willis) een zestal geallieerde commando's, waaronder Jack Wallace (Ed Westwick), naar vijandelijk gebied in Beieren om een ​​door de nazi's gegijzelde Amerikaanse wetenschapper, te weten professor Hopper (Rupert Graves), te bevrijden en thuis te brengen, die al 25 jaar in Duitsland woont en een atoombom heeft ontwikkeld. Hij moet namelijk zorgen dat de geallieerden de oorlog winnen.

De film opent in 1939 (het begin van de Tweede wereldoorlog) waarbij we vader Jack Wallace met zijn 7-jarige dochter dochter Martha (Violet Bulmer) zien die haar een verhaaltje voorleest voor het slapen gaan en tegen haar zegt dat hij levend zal terugkeren (wat op het einde ook gebeurt). Daarna zien we hem in 1945 in een vliegtuig die bezig is met een gevaarlijk suïcidale missie, en komen we te weten dat hij een oorlogsheld is (heeft 20 tanks uitgeschakeld), waarbij het vliegtuig wordt beschoten (daarbij komt één van de zes geallieerde commando's om het leven) en ze eruit moeten springen met een parachute. Daarna begint de film ook pas echt en wordt ons eerst nog de cast voorgesteld met foto en naam.

Aan alles kan je zien dat deze film voor een appel en ei is gemaakt en daarom is zowel het verhaal, de actie, de speciale effecten (zeer matige CGI effecten) en de cast van een belabberd niveau. Alleen Max Themak als nazi-officier Von Sachs deed het nog enigszins verdienstelijk en hij deed me denken aan de nazi-officier in de bar in de Oorlog / Komedie film "Inglourious Basterds (2009)". Hij was tenminste nog grof. Zo schiet hij op een gegeven moment een gevangen genomen vrouw (Jennifer Martin) dood en voordat hij haar doodschiet, zegt hij tegen haar:

"Herz oder Kopf?"

Oftewel "Hart of hoofd", waarna hij haar door het hoofd schiet zonder dat ze een keuze had gemaakt Daarna laat hij ook nog een gevangengenomen meisje (Anastasia Martin) executeren. Ook schiet hij naderhand nog de oudere vrouw Elsa (Éva Magyar) dood door het hoofd die de geallieerde commando's helpt.

De film weet ook nergens te boeien, laat staan dat het ergens spannend wordt en het zit ook vol met clichés (zeker op het einde) en onnozelheden. Zo wordt er namelijk niet uitgelegd waarom professor Hopper zo lang in Duitsland bleef? Gelukkig duurt de film met circa 80 minuten wel niet lang en spreken de Duitsers gewoon Duits.

Maar al met al is "Wolves of War" geen oorlogsfilm die ik iemand kan aanraden, of je moet al een erg slechte smaak voor films hebben.