• 8.521.671 stemmen

Genre: Thriller

Geregisseerd door: James Cullen Bressack

Met onder meer: Kevin Dillon, Mel Gibson en Shannen Doherty

Plot Hot Seat

"No time to think. Nowhere to run. One chance to live."

Wallace Reed, een veteraan bij de bomopruimingsdienst, haast zich naar een stadspark waar zojuist een bom is ontploft. In een nabijgelegen gebouw krijgt Orlando Friar, een ex-hacker die IT-medewerker is geworden, een telefoontje. De mysterieuze stem beweert dat er onder Orlando's stoel een bom zit, groot genoeg om het hele kantoorgebouw met de grond gelijk te maken. Orlando krijgt de opdracht om via de computer bij een bankinstelling in te breken en een beleggingsfonds van miljoenen dollars te plunderen. Ondertussen gelooft de politie dat Orlando achter de bomaanval zit.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van davey400

davey400

0% op RT...

Wie durft?

avatar van coumi

coumi

Was in de jaren tachtig een goede film geweest, met een flinke bioscoop release waarschijnlijk, maar tegenwoordig leggen we de lat wel wat hoger. Soort mix van Speed en Blown Away, alleen kwalitatief een niveau minder dan die twee. Heb me er wel mee geamuseerd, een film hoeft niet per se goed te zijn om te onderhouden, maar het is een no brainer, met net wat te veel explosies. Ach, wie de booswicht is zie je niet aankomen, dat is dan positief. Jammer dat de acteurs zo matig zijn. Mel speelt op de automaat, hoofdrolspeler Dillon heeft nog niet de helft van het talent van zijn broer Matt, zijn immer overdreven mimiek blijft een bron van ergernis. Je bent Hot Seat vlug vergeten, weinig kans dat ook maar iemand deze bij zijn all time favorites zet, maar dit is het soort meuk waar Mel Gibson tegenwoordig het patent op heeft en in vergelijking met zijn andere films de laatste jaren viel het me nog enigszins mee.

avatar van schumacher

schumacher

Wat een slechte film zeg.