• 8.345.920 stemmen

Single All the Way (2021)

Komedie / Drama | 99 minuten

Genre: Komedie / Drama

Geregisseerd door: Michael Mayer

Met onder meer: Michael Urie, Philemon Chambers en Kathy Najimy

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Single All the Way

"Peter and Nick are just friends. Peter's family knows better."

De eeuwige vrijgezel zijn tijdens de feestdagen: Peter wil niet langer die persoon zijn. Als hij zijn vriend Nick inschakelt om te fungeren als vriend tijdens de feestdagen, valt het plan compleet in het water als zijn moeder zich ermee bemoeit. Zij wil haar zoon namelijk koppelen aan een knappe fitnesstrainer, James.

imageimageimageimageimageimage

avatar van Collins

Collins

Het is weer december en dan stikt het weer van de luchtige romantische komedies in een kerstsetting. Inwisselbare films die gemakkelijk zijn te voorspellen. Single All the Way (die titel alleen al) is van hetzelfde laken een pak. Het enige bijzondere aan de film is dat het stel dat voor elkaar bestemd is, maar eerst allerlei hobbeltjes moet nemen om tot dat inzicht te komen, homoseksueel is. Die afwijking van de standaard maakt de film niet beter. Single All the Way is een matige film.

Ik doe het mezelf altijd weer aan. In december kijk ik één of twee kerstfilms. Hou het maar op een traditie. Ze vallen meestal tegen. Vaak druipt de zoetsappigheid eraf. Vaak is de humor ver te zoeken. Vaak staan de personages veraf van realistische karakters. Vaak wordt met goedkope trucs gepoogd om gevoelens van ontroering en gelukzaligheid op te roepen. Al die zaken herken ik in deze film. Soms ben ik er vatbaar voor. Meestal erger ik me verschrikkelijk.

Bij het kijken naar deze film wilden de gesuikerde sentimenten niet echt binnen komen. Het verhaal stelt niets voor en verloopt op de automatische piloot. Elk greintje creativiteit ontbreekt. Kennelijk vond de maker het wel voldoende creatief om zijn film te centreren rondom een mannelijk stel en het verhaal verder maar gemakkelijk in te vullen. Erg saai. Erg gemakkelijk. Erg nietszeggend. Erg standaard..

Misschien is Single All the Way wel het begin van een reeks wegwerp-komedies voor de LGBT gemeenschap. Prima. Dan horen ze er helemaal bij. Ik denk niet dat het een stap vooruit is.

avatar van Jeffrey050

Jeffrey050

• 2013 stemmen

Deze film wordt echt verpest door het continu benoemen van het woord gay. Niks tegen films waar het om gays gaat, maar ik heb dit woord echt 100x gehoord deze film en daarmee verdween het natuurlijke. Alsof homoseksuelen continu tegen elkaar roepen dat ze gay zijn, kom op.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1907 stemmen

Ik vond hem lang niet zo slecht als hier en op IMDb beschreven. De eerste vijf minuten vond ik vreselijk en stereotype-bevestigend, maar het werd al snel beter toen de familie in beeld kwam. Ik denk dat het simpelweg een film door en voor gays (en faghags ) is. Ik heb me werkelijk nergens aan geërgerd, behalve aan het feit dat je je niet van de één op andere dag aangetrokken voelt tot je beste vriend van jarenlang. Beetje gek. Buiten dat vond ik het verhaal wel aardig, heb ik een paar keer gelachen en me best vermaakt.
Ik kijk tientallen kerstfilms en deze was bij lange na niet de slechtste.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Homohorror.

Dat gewapper met die handjes steeds. Iedereen is vrolijk, positief, extravert en gayminded. De hele familie bemoeit zich met het liefdesleven van Peter, de homoseksuele zoon des huizes. De zoon maakt zelfs seksuele toespelingen naar zijn vader. Homo's verkeren niet meer in een identiteitscrisis en hoeven niet uit de kast te komen. Op zich is daar niks mis mee natuurlijk, maar het is allemaal zo overdreven en hysterisch, net als de kerstverlichting. Introvertie lijkt niet meer te bestaan, want ja, in zichzelf gekeerde stille mensen passen niet in zo'n gesuikerde Disney nepwereld.

Het verhaal heeft werkelijk niets om het lijf, een kerstboom zonder ballen zeg maar. Je hoopt steeds dat het verhaal ineens een totaal andere wending zal krijgen; dat zijn blind date verliefd wordt op zijn beste vriend of zo.. dat zou pas leuk zijn! Of dat ze ontdekken dat de vader een eigen sm-kelder heeft en dat de moeder zich dan verhangt aan een kerstslinger, maar nee het blijft allemaal keurig binnen de lijntjes.

Ook heel belerend en moralistisch. Peter die niet met zijn blind date 'mee naar boven gaat', want ja, verliefd op z'n vriend en zoiets doe je niet.. zo van 'niet alle homo's denken aan seks, er zijn ook fatsoenlijke homo's'.. Geloof me, iedere homo zou met die lekkere James mee naar boven zijn gegaan.

Ander voorbeeldje: de scène met de kinderen, die pas lekkere kerstkoekjes krijgen als ze hun tekst kennen, zo van: 'Werken voor je centen!'

Hetero's waren al net zo eng.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1907 stemmen

Je doet je naam weer eer aan.

avatar van SimonV

SimonV

Kerstfilm zoals een kerstfilm hoort te zijn: makkelijk te behappen zonder al te veel grote problemen. chemie tussen hoofdrolspelers is goed en dat maatk dat het sprookje bijna werkelijkheid lijkt. Dat niemand opkijkt van homo's, ook niet in een kleine gemeenschap, is bijzonder maar mooi meegenomen.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Wat een vreselijke hoofdpersonen. Zo overdreven. Niet te doen. Ik zou er bijna hetero van worden. Na kwartier afgezet.