• 8.611.865 stemmen

Muppets Haunted Mansion (2021)

Komedie / Familie | 52 minuten

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Muppets Haunted Mansion

"Cue the light(ning)!"

Het is een koude Halloweenavond en de Muppets vieren feest. Behalve Gonzo en Pepé. Gonzo heeft een uitnodiging ontvangen voor een griezelige uitdaging in een spookachtig landhuis. Exact honderd jaar geleden verdween de goochelaar MacGuffin hier onder mysterieuze omstandigheden. Gonzo en Pepé moeten voor zonsopgang ontsnappen, anders zullen ze voor eeuwig opgesloten zijn.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Yolanda / Beverly Plume / Wanda / Screaming Ghost

Sal Minella

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Ik hou van The Muppets, maar het materiaal wat ervan word uitgebracht is altijd wisselvallig aan films en series. Wat ik altijd leuk vind is dat ze ook een bepaald thema kunnen adopteren, zoals ooit het Charles Dickens verhaal over Scrooge. En nu dus een Haunted Mansion thema, maar dan wel een stuk vriendelijker aangezien dit Muppets en Disney zijn. Gonzo in de hoofdrol, de andere Muppets in een bijrol (Kermit en Miss Piggy die zich als elkaar verkleden vond ik wel geestig) en wat brave spanning en een paar liedjes. Ik heb me wel vermaakt, met 50 minuten was het ook weer gedaan.

avatar van teigertje

teigertje

Een amusante en leuke Muppet film, maar niet van het niveau , wat je verwacht.

Best redelijk maar niet fantastisch.

En een afknapper is de stem van Kermit ,die niet door een betere stem speler,is gedaan, dit geld ook voor Miss Piggy.

En Fozzie Bear zijn rol, kwam totaal, niet tot zijn recht, naar de eer van Jim Henson, die ongeevenaard blijft, maar dat is logisch.

Jim Henson de vader van de Muppets, wat een gemis.

Terwijl Fozzie Bear onvergetelijk is.

Best leuk en de moeite waard, maar valt wat mij betreft, helaas tegen.

avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

• 2081 stemmen

Meer een reclamefilmpje voor de prachtige Haunted Mansion-attractie in de Disneyparken, dan een echte film. Het aantal verwijzingen naar de attractie zelf (de draaiende deurklinken, de monoloog van de Ghost Host, de balzaal, de gang zonder einde, het behangpapier, ...) valt haast niet bij te houden. De ode duurt niet te lang en blijft zo toch onderhoudend. 3*

avatar van Shadowed

Shadowed

Lollig.

Nooit een grote fan van The Muppets geweest. Die poppen zijn in mijn jeugd ook een beetje langs me heen gegaan. Links en rechts wel wat van meegekregen en zelfs wat films gezien, maar nooit omdat de poppen me zelf zo veel hebben geïnteresseerd. Toen er echter een Haunted Mansion-aflevering langskwam kon ik het niet laten.

Deze film kenmerkt zich in een nogal simpele invulling van het verhaaltje. De echte legende ken ik nog niet, enkel de attractie in Disneyland en de adaptie in 2003. Wat deze film ermee zou doen had ik dus geen idee van, maar achteraf kiezen ze een logisch pad. Boodschappen zoals "je angsten overwinnen" worden er uiteraard in vermengd. Het fijne ervan is dat het 't eindresultaat nooit in de weg zit.

Muppets doen het leuk, bijrollen zijn geslaagd en er hangt een plezant sfeertje. Niet dat de film ergens echt eng wordt, maar het is wel net iets duisterder dan de gemiddelde dans-en-springfilm van de muppets. Er wordt genoeg fantasie en plezier toegevoegd in de versiering van het huisje waar je door middel van een soort achtbaangevoel doorheen wordt geloosd. Voeg daar een prettig korte speelduur aan toe en je hebt een korte film die geen moment zal vervelen.

Super grappig is het nooit, vermakelijk altijd wel. Genoeg creativiteit in de looks van het geheel, wel jammer dat ze dit inhoudelijk niet hebben ingezet. Wat mij betreft gewoon een leuke en gezellige variant in de poppenwereld waar ik zonder moeite doorheen kwam. Zoals deze mogen ze ze wel meer maken, al is dat niet helemaal eerlijk want het gegeven van een spookhuis levert bij mij automatisch al zowat extra punten op.