• 11.463 nieuwsartikelen

Met onder meer: Lady Gaga, Adam Driver en Jared Leto

Gesproken taal: Engels en Italiaans

Releasedatum: 25 november 2021

Plot House of Gucci

"A legacy worth killing for."

Patrizia Reggiani beraamt in het jaar 1995 het plan om haar voormalige echtgenoot uit de weg te ruimen. Hij is de Italiaanse zakenman Maurizio Gucci en staat aan het hoofd van het gelijknamige modehuis. Hij is tevens de kleinzoon van de befaamde modeontwerper Guccio. Reggiani laat een huurmoordenaar het vuile werk opknappen. Ze zou later opgepakt worden door de politie en in de gevangenis belanden.

Social Media

Domenico De Sole

Paola Franchi

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Het lijkt heel wat, maar in feite is dit niet veel meer dan een doorsnee familie-melodrama met een beroemde naam in de titel en een paar sterke vertolkingen in de cast. Of je voor dit verhaal 2½ uur nodig hebt is ook nog maar de vraag (of eigenlijk niet), maar gelukkig blijft Lady Gaga de moeite waard om naar te kijken en is het altijd leuk om Irons en Pacino te zien. Al met al is dat echter bij lange na niet genoeg om hier een goede en constant boeiende film van te maken. En als ik niet had geweten dat Jared Leto hier in meespeelde had ik hem nooit ofte nimmer herkend.

avatar van jippie2010

jippie2010

Adam Driver... een acteur die makkelijk de irritatie opwekt. Maar voor nu wil ik toch even een lans voor hem breken, want wat zet hij zet hij een sterke rol neer! Hij draagt de film, is overtuigend, en zorgt dat de film daardoor boven de middelmaat uitstijgt. *3.5

avatar van Man of Steel

Man of Steel

Mooie film. Wellicht wat onevenwicht doordat het door niet italianen gespeeld wordt met zwaar aangezet italiaans accent; de rol van Paolo door Jared Leto als voorbeeld(mijn god wat een irritant personage en irritant gespeeld), en enkele essentiele gebeurtenissen worden wat afgeraffeld(montage fout? script keuze?). Daartegen staat de prachtige gespeelde rollen(goed vertokte karakter ontwikkelingen), onder andere van met name Lady Gaga. Maar ook de bijrollen werden puik vertolkt. Al Pacino ben ik geen fan van en hier blijkt ook maar weer eens waarom. Er is veel aandacht voor mode, alsmede voor het interieur. Dat is allemaal heel mooi gedaan en tilt de film naar een hoog niveau. De mooie locaties zijn met zorg uitgekozen en met fraai coleur locale weergegeven. Er is meer te genieten dan aan te ergeren in deze film. Positief verrast! Kijkwaardig en zeker voor een herkijk beurt ooit.

avatar van des1

des1

Mein Himmel, wat een performances door Lady Gaga, Al Pacino en Jared Leto, maar in wezen van alle acteurs. Van Pacino en Leto wordt wel gezegd dat het acteren over the top was (in die parkeergarage, kostelijk), maar dat vind ik niet. Scott heeft z'n keus gemaakt om dit Italiaanse drama vet aan te zetten. Het was ook tragisch wat is gebeurd.

avatar van pierre18

pierre18

Gewoon een heerlijk en evenwichtige film met prima spel van alle acteurs. Alleen die verschillende haarstylen van Gaga door de jaren heen is fantastisch.