• 8.228.630 stemmen

Geregisseerd door: Peter Winther

Met onder meer: Ashley Greene, Shawn Ashmore en Sharif Atkins

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Aftermath

"Lock the doors. Set the alarm. Trust no one."

Een jong stel krijgt het aanbod in een prachtig huis te wonen. Om hun huwelijk te redden, gaan ze erop in. Het huis blijkt echter een duister verleden te verbergen...

imageimageimageimageimageimage

avatar van jippie2010

jippie2010

Deze B-film moet in één avond geschreven zijn onder invloed van bepaalde middelen. Anders kan ik het lachwekkende scenario niet verklaren.

De standaard elementen van een low-budget film zijn aanwezig. Houterig acteerwerk, weinig tot geen spanning, trage vertelling zonder dat er echt iets gebeurt, maar wel vol met de nodige cliché.

Vervolgens vliegt het verhaal helemaal uit de bocht waardoor het lastig wordt het geheel serieus te nemen. Laat deze fillm gerust aan je voorbij gaan. *1,5

avatar van princesspeach

princesspeach

You’re so wet

Ontzettend langdradig. Deze film leek wel 4 uur lang. Enorme b film op sommige momenten toch wel geinig, ookal was dat niet de bedoeling van de film. The plot sucks

avatar van deridder

deridder

Schandalig hoe slecht dit is. Je kan hier toch niet iemand geld voor vragen? Eigenlijk is het niets dan een dikke middelvinger naar cinema.

avatar van mikey

mikey

netflix zal ongetwijfeld een profiel vamme hebben gebouwd, vandaar dat ik deze kreeg aangeprezen op de homepage. Een hider in the house-flick. Eerste geval dat ik ken is Bad ronald uit de 70's waarin een knul ongemerkt in een huis achter schotjes woont om vervolgens de meiden van het gezin eens flink te begluren. Nu wordt de vrouw in haar nieuwe huis totaal wappie van verplaatste autosleutels en onverklaarbare whats app berichten tot grote irritaties van haar man, die meent dat zijn vrouw hysterisch is. Vervolgens doen de twee alles wat de kijker nooit zou doen zoals niet uit het huis rennen, ophangen van een 911 gesprek, niet de man van de centrale verwarming bellen en zo. Toch enkele bijzondere spannende momenten. Het huis is eng. De film is gelukkig TV matig.

De film duurt wel lang. Er zitten randzaken in waarvan ik zou denken: dat scheelt toch 20 minuten.. maar ach, het is aan de andere kant ook een suburb soap.

Prima film voor mensen die houden van home invasion, hiders and intruders.

Let op de cgi condens wolkjes die de vrouw uitblaast.

avatar van umbra

umbra

Waarom blijft Netflix zo'n zwak filmaanbod serveren, zowat alles wat er nieuw op komt van films, zeker als het om horror en thrillers gaat, is zo pover tot dramatisch slecht, echte non-films, waarbij je je telkens afvraagd, hoe de grootste streamingsdienst vd wereld, zulke kutzooi blijft maken (of zn naam aan zulke films linkt) aan de lopende band. Dit is weer flauwe drek, tergend traag en horror-onwaardig, na een uur had ik nog niks boeiend gezien, puur slaapmiddel. Goeie raad, overslaan en kijk een goeie serie op Netflix.

Bye Birdy!

Dat plot . Als je gedurende de film dreigt af te haken omdat je hem echt heel slecht vindt... Blijf kijken!! Ongelooflijk knullige film dit.

avatar van repok

repok

Zelfs een recensie schrijven is zonde van de tijd.

avatar van Waku

Waku

Allen bedankt voor de recensies..het is mij duidelijk.....skippen die hap dus.

avatar van schumacher

schumacher

Wat was me dit zeg?

Ik heb die afgezet hoor.

Ik had er beter niet aan begonnen.

En dit gedrocht heeft een speelduur van bijna 2 uren, dzjeezes zeg.

avatar van Danny19998

Danny19998

Wow, de recensies zijn zo slecht dat ik bijna nieuwsgierig word. Maar inderdaad het netflix aanbod is niet best de laatste tijd!

umbra schreef:

Ik wilde deze film een kans geven...zeer deja vu- maar lees hier dat ik het niet moet doen. Helemaal mijn mening umbra en mickey,. Het is ongelooflijk wat een rotzooi Netflix er op gooit de laatste tijd rotzooi uit Skandinavië, Frankruijk, Italië Jaren 70 werk.... Schijt aan de abonnee's klaarblijkelijk.

Ik heb op Marktplaats 200 dvd';s gekocht voor 33 eurie!!!! ja echt. Met zeer verassend goede films en oudere "'de tand des tijds doorstane kanjers van films. Ik knikker Netflix er uit Series zijn in het algemeen wel redelijk/goed maar vind het een hele zit. 12 afleveringen of 3,4,5 seizoenen , vaak verzandt het in bijzaken en oninteressante verhaallijnen..Massaal Netflix opzeggen als signaal Wat een rommel!!!!

avatar van egelhunter

egelhunter

vond de film nog zo slecht niet als alle reacties die ik hier lees. Gewoon een prima tussendoortje die iets te lang duurt. 3*

Bye Birdy! schreef:

Hahahah lachen met jou...Nu wil ik hem zeker zien.....lol De vriend van mijn zoon is "'gespecialiseerd in Ben C films Samen kijken ze dan , of scenes drie keer draaien, en rollen van de bank van het lachen, omdat het zo knullig is.Soms kan je niet geloven dat het zo slecht is

Maar ik ga kijken naar deze topper...

avatar van Tina77

Tina77

Gelukkig las ik eerst deze reviews. Ik heb er van genoten. Hou wel van dit soort verhalen en omkadering dus zeer zeker voor mij een 3,5 waard. Heb veel lege onnozele horror films gezien met hogere scores, dit was me toch iets mysteriezer en verfijnder.

[quote]frans123 schreef:

Laat vooral nog even wat je ervan vond Frans.

[quote]Bye Birdy! schreef:

Echt???

Bye Birdy!

Zeker Frans. Als je van plan bent om hem te kijken omdat het ook een soort van aantrekkelijk is jezelf soms flink te ergeren dan ben ik wel benieuwd of je net zo hebt "genoten" van (de uitwerking van) het plot als ik.

[quote]Bye Birdy! schreef:

Een film ( film??) voor cola- boerende en scheten latende teeners. Toen de bal op het bed lag heb ik hem afgezet.

Ik geef toch een waardring want als ik in een restaurant zit en ik vind het niet lekker, eet ik mijn bord ook niet leeg.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

Iets te veel intriges en soap achtige gebeurtenissen, dat haalde wel het tempo een beetje uit de film. Verder best wel vermakelijk en soms best creepy, maar de climax was dan weer allesbehalve origineel en qua motief ook niet bijster sterk. Niet bepaald een hoogvlieger, maar ik vond hem lang niet zo slecht als de gemiddelde score hier doet vermoeden.

avatar van filmfreak25

filmfreak25

Ondergewaardeerd hier zeg.

Prima tussendoortje, zeker vergeleken met andere films in het genre, dit jaar!

avatar van Thierrysnake

Thierrysnake

Wat een langdradige slome

B film. Dit kun je geen horror noemen. Slapstick eerder.

avatar van rep_robert

rep_robert

Zo slecht als sommige mensen het hier wil doen laten geloven is Aftermath niet. De film is best sfeervol en bevat een aantal spannende momenten die vakkundig gefilmd zijn en ook niet afhankelijk zijn van (valse) jump scares. Daar kan ik al prima van genieten, ook al kent de film natuurlijk wel wat jump scares. Maar er springen geen katten uit kasten of andere meuk waar een valse jump scare van gemaakt wordt. Het huis voelt lekker creepy aan en ik heb verder weinig aan te merken op de vakkundigheid die bij Aftermath tentoon wordt gespreid.

Qua script bevat de film net even teveel momenten die begrijpelijk irritaties bij mensen kunnen opwekken. Manlief blijft mevrouw maar niet geloven, ook al staat er iemand voor de slaapkamer deur creepy te doen. En Greene haar personage lijkt elke avond te resetten, want na elke traumatische gebeurtenis zit ze de volgende avond weer alleen in huis te doen alsof er niets is gebeurd. Dat soort dingen roepen wel irritaties op, maar gelukkig vergoedt de spanning daarna dan wel weer een hoop.

avatar van cor1946

cor1946

Best redelijke film, weer wat lang en het einde oke niet sterk. Maar verder best om te kijken. Wat een slechte berichten allemaal. Er zijn nog slechte films dan deze.

avatar van cor1946

cor1946

avatar van Pim1993

Pim1993

Drama… paar geinige schrikmomentjes. Verder een film waar je in jaar 1 op de filmacademie niet mee aan hoeft komen te zetten.

avatar van Shadowed

Shadowed

Matig.

Toen ik op een dag de binnenkort-sectie van Netflix bekeek zag ik Aftermath verschijnen, met Greene en Ashmore die de hoofdrollen vertolken. Vanaf dat moment dacht ik eigenlijk al dat dit geen al te beste film zou worden. Ik wachtte even de reacties af, en al snel bleek het dat ik inderdaad gelijk had. Aftermath is erg matig.

Deze film stelt de zoveelste variant voor op het spookhuisgenre. Een genre die ik doorgaans juist erg goed apprecieer, maar het is moeilijk om binnen dit kader een echt goede en spannende film te regisseren. Ook Aftermath belandt op de stapel van films die er maar niet in slagen om goed of eng te zijn. Het was allemaal maar een gevoelloos gebeuren hier.

Visueel ziet het er al snel best kaal uit. De filters blijven bijna volledig uit en de verlichting is ondermaats te noemen. Het huis krijgt nooit de enge uitstraling die het graag wel wil hebben. Hierdoor gaan al heel veel scenes die de spanning (op een niet al te subtiele manier) moeten opbouwen verloren. De schrikmomenten zijn flauw en de sfeer blijft voor een groot deel uit.

Het verhaaltje zelf is simpel, maar gaat uiteindelijk nog wel een aardige richting uit. Het opent eigenlijk met een zelfmoord, waardoor het niet al te veel tijd nodig heeft om de aandacht te grijpen. Verder is dat wat er wel gebeurd soms vermakelijk en een beetje creepy, maar in zijn geheel stort de film tijdens de finale wel in, omdat het gewoon te ridicuul wordt om nog serieus te nemen.

Het acteerwerk vond ik nog wel aardig. Ashmore en Greene zijn dan misschien geen acteurs meer die bovenaan de ladder staan, ze spelen twee aardige hoofdpersonages waarbij het argumenteren tussen beiden een aantal van de interessantste scenes vormen door de film heen. Jammer dat het voor het horrorgenre een erg kale toevoeging is die ook gewoon te lang duurt. Als het beperkte drama-aspect interessanter is dan het gespook weet je dat je film niet al te best is geworden.