• 8.254.646 stemmen

Geregisseerd door: Clay Tarver

Met onder meer: John Cena, Lil Rel Howery en Meredith Hagner

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Vacation Friends

"They came home with some extra baggage."

Marcus en Emily, doorgaans een nuchter koppel met strikte opvattingen over wat voor soort gedrag aanvaardbaar is, raken bevriend met de wilde, sensatiezoekende feestgangers Ron en Kyla in Mexico. Ze besluiten in het moment te leven en een week lang van ongeremd plezier te genieten met hun nieuwe vakantievrienden. Maanden na hun avontuur zijn Marcus en Emily geschokt als Ron en Kyla onuitgenodigd op hun bruiloft verschijnen, chaos creëren en bewijzen dat wat er op vakantie gebeurt, niet noodzakelijk op vakantie blijft.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Kondoro

Kondoro

• 1982 stemmen

Trailer oogt wat cliché. Ik verwacht geen spektakelstuk.

avatar van Collins

Collins

Films als deze moeten het hebben van situatiekomedie. Die ontstaat uit het tegen elkaar uitspelen van tegenovergestelde karakters en/of uit extreem gedrag van karakters. In Vacation Friends worden beide zaken geprobeerd, maar zijn beide zaken zelden leuk.

Vier vervelende personages maken een film lang heel veel kabaal. Niet grappig. Vier vervelende personages raken een film lang bewust of onbewust onder invloed van drugs of alcohol en doen gekke dingen. Niet grappig. Vier vervelende personages slagen er met het uitstorten van een oneindige reeks aan melige acties uiteindelijk in om de kijker in een staat van verdwazing te brengen, die hem vatbaar maakt voor de stompzinnige vorm van komedie die in deze film ten tonele wordt gebracht. Eigenlijk is het niet grappig, maar het voelt wel zo. Het is de kracht van de herhaling. Verkeer je eenmaal in een staat van verdwazing, dan kijkt de film nog wel leuk weg ook.

Vacation Friends duurt te lang en kent weinig memorabele scènes. De humor is flauw en gemakkelijk. Op een bepaalde manier werkt de flauwe humor soms aanstekelijk. Ik denk dat de vele melige running gags daar iets mee te maken hebben. De film drijft niet op creativiteit of op zijn personages of op zijn fantastische humor. De film maakt gewoon goed gebruik van de kracht van de herhaling. Dat werkt dus soms.

avatar van schumacher

schumacher

Ik vond het een vermakelijk filmpje.

avatar van bjerik76

bjerik76

film begon wel leuk, ik dacht dat er wel een bizarre wending in zou komen, maar die kwam niet.

Het bleef bij hier en daar een bizarre situatie en daar bleef het bij, wat wel jammer was.

De film duurde daarom ook erg lang. 145 min. ( wat ik hierboven niet vermeld ziet staan)

avatar van mrkos

mrkos

Vermakelijke film met een verrassend leuk spelende John Cena. Hier en daar wel een beetje over de top, het blijft tenslotte een Amerikaanse film, maar niet heel storend gelukkig. Af en toe kunnen lachen, meer dan ik had verwacht. Missie geslaagd voor een voldoende. 3 sterren.

avatar van macrobody

macrobody

Niet onaardig. Film moet het totaal hebben van de interacties en de personages en die zijn best te pruimen.

That's the reason why you don't see a lot of Black paraplegics. You know why?

'Cause we don't do stupid shit like that.

Dat was grappig. Zet je wel aan het denken of a lot of Black doen aan fox hunting en golf maar dat terzijde.

avatar van Waku

Waku

Ik hield van te voren al rekening met een melige komedie vol simplistische humor.

Heel veel overacting en flauwe scenes.

Is dat erg? Nee.

Maar je moet er van houden en/of in de stemming voor zijn.

"Vacation friends" keek wel makkelijk weg.

Einde is wel erg zoetsappig.

BBarbie

Goeddeels mislukte, want banale komedie over twee stelletjes, die elkaars tegenpolen zijn maar min of meer noodgedwongen samen een vakantie doorbrengen. De film mist subtiliteit om echt grappig te zijn. Ook het acteerwerk is alom veel te dik aangezet. Snel vergeten, lijkt mij.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Onverwacht toch een leuk filmpje. De cast speelt best leuk en er zitten een aantal grappen in waar ik smakelijk om heb kunnen lachen. Ik had niet verwacht dat Cena zo grappig uit de hoek kan komen. Ik heb me er wel mee vermaakt en daarom is het wel een voldoende waard.