• 8.297.390 stemmen

The Addams Family 2 (2021)

Animatie / Komedie | 93 minuten

Met onder meer: Oscar Isaac, Charlize Theron en Chloë Grace Moretz

Releasedatum: 6 oktober 2021

• Bioscoop Vanaf 2 december in 32 bioscopen

Plot The Addams Family 2

De kinderen van de familie Addams worden een dagje ouder en daar hebben Morticia en Gomez het moeilijk mee. Zo brengen ze nog maar zelden samen tijd door en krijgen ze het idee om met de hele familie Amerika rond te reizen in hun caravan. Tijdens de reis lopen ze hun iconische neef It tegen het lijf en ontmoeten ze andere maffe figuren.

imageimageimageimageimageimageimageimage

It (stemrol)

Grandma (stemrol)

Cyrus Strange (stemrol)

Mr. Mustela (stemrol)

Lurch / Spirit of the House (stemrol)

kappeuter (crew films)

Vanaf 6 oktober in de bioscoop (Universal Pictures International)

avatar van Walter S.

Walter S.

De OV gezien, niet zo veel zin in allerlei BN’ers die de stemmen doen. Net als de vorige animatie versie een leuke film, ziet er goed uit en de humor ligt me ook wel. Was alweer een tijdje geleden dat ik een animatiefilm in de bios zag, deze maakte de verwachtingen wel waar.

avatar van Hollywood007

Hollywood007

Ze zien er uit als the Addams Family, maar ze zijn het verre van. Het is niet omdat je je figuren wat morbide opmerkingen laat maken hier en daar, dat je de essentie van de karakters van grijpen.

avatar van Verhuiskaartje

Verhuiskaartje

Meh, het probeert origineel te zijn maar had echt flashbacks naar hotel transylvania die ook zo nodig op vakantie moest. Het eerste deel was nog wel ok maar deze is echt te flauw voor woorden. Wellicht ben ik niet de juiste doelgroep of op een verkeerd moment gekeken maar dit was hem niet voor mij.

avatar van mrklm

mrklm

Vier scenaristen wisten niets beters te denken dan een smoes om The Addams Family op een road trip door de VS te sturen om Wednesday [Chloë Grace Moretz] op te vrolijken, Maar net op dat moment ontdekt de familie dat Wednesday mogelijk bij haar geboorte verwisseld is en dus geen “echte” Addams is. Oma Addams [Bette Midler] zet ondertussen huize Addams op stelten. Slap en onnodig vervolg op The Addam’s Family met een wazig verhaal, maar zonder enige originaliteit. Alleen Bill Haders bijdrage in de schurkenrol voorkomt dat dit de laagst mogelijke waardering krijgt.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

De animatiefilm van een jaar of twee geleden was nog best leuk, maar dit vervolg met een vakantie langs oa The Grand Canyon heeft eigenlijk niks meer met The Addams Family te maken behalve dat alle personages er gewoon bij zijn. Maar ik mis de klassieke sfeer, de morbide humor, alles. Veel te braaf, veel te standaard, veel te middelmatig en vooral nauwelijks leuk. Deze anderhalf uur duren vrij lang. Buiten dat heeft deze franchise al veel te veel tekenfilms, animatiefilms en films, terwijl er nog zelden enige vernieuwing is dus je zit steeds naar kopietjes van eerder werk te kijken. Van mij mag The Addams Family een jaar op 25 in hun huis opgeborgen worden.