Kyôryuu: Kaichô no Densetsu (1977)

Alternatieve titels: Legend of Dinosaurs and Monster Birds | The Legend of the Dinosaurs | 恐竜・怪鳥の伝説

Japan
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Junji Kurata
met Tsunehiko Watase, Nobiko Sawa en Shotako Hayashi

Een geoloog en fotografe gaan rond het Sai meer aan de voet van de berg Fuji op zoek naar resten van dinosaurussen. Volgens legendes zouden er nog dino's in leven zijn en het vinden van bewijs kan hen de eeuwige roem bezorgen. Ondertussen vinden ze in een onderaardse grot een groot stenen ei, waaruit een prehistorische vogel komt. Daarop ontwaakt ook de Plesiosaurus. De onderzoekers moeten een gevecht op leven en dood leveren als de beide monsters het op elkaar voorzien hebben.

avatar van Mochizuki Rokuro
Schitterende poster! Deze maand gereleased op DVD op het Tokyo Shock label. Ook dit is weer verplichte kost voor de cheesy Japanse SF fanaten.

avatar van Mochizuki Rokuro
Moet natuurlijk wel fun zijn, zo'n monsterfilm. Dan kun je het best een hoop van die halfbakken rubber poppen hebben met veel gevechten en random vernietiging. Zo niet deze. Ze stellen het maar uit en de monsters en dan stellen de gevechten uiteindelijk niet teleur, dor maar ruim een uur nietszeggende quasi-wetenschappelijkheid heenbijten viel niet mee. Bij Godzilla kwam onze Rubber Reus tenminste na 15 minuten vast even aan wal om wat Broccoli in de rondte te strooien en op een kartonnen doos te gaan staan.

Het einde met de vulkaanuitbarsting was onbedoeld bijzonder lachwekkend als de helden (een geoloog en een fotografe) bungelend aan een tak boven kokende lava elkaars hand proberen te grijpen op zoek naar redding. Erg grappig.

avatar van Boeikens
Zoals te verwachten typisch Japanse overacting.

Alles is extreem gesteld. Het bloed, de gore, de massahysterie, de monsters... kunstmatiger gaat niet meer.
Al bij al is hier weinig goed aan maar toch heeft deze pulp me vrij goed vermaakt.

Als comedy geef ik hem:

ipman-99
"Legend Of The Dinosaurs And Monster Birds." ... " !!!

Fantastische Aziatische Pulp !!! Fantastische en verplichte kost voor de cheesy Japanse SF fanaten onder ons.
Alles is kunstmatig en overacting maar dat is juist wat ik uit mijn kast wilden halen ..., heerlijk die overdreven
factor zoals het bloed en de gore ! Dit is typische pulp waar je van moet houden ..., maar wie me kent weet dat ik
ook van dit genre enorm hou ! Ik kan genieten van een effecten monster film en ik kan genieten van pulp en cheesy.
Natuurlijk was hier alles over the top en kunstmatig ..., maar genieten deed ik !

avatar van mrklm
Een jonge bergwandelaar valt in een spelonk en stuit op dino-eieren. Die hebben er natuurlijk miljoenen jaren geleden, maar ze komen precies op dat moment uit. Uiteraard gelooft niemand haar en ook wanneer een prehistorisch ogend monster in een meer bij Mount Fuji wordt gesignaleerd zijn de autoriteiten nog niet overtuigd. Ze beginnen wel een onderzoek met 'de beste wetenschappers', maar deze vinden geen enkel spoor.
De makers van dit pulpprutswerkje proberen zo lang mogelijk de 'monsters' uit beeld te halen. Dat is niet zozeer om de suspense eruit te halen, maar om ons klaar te maken voor de grote finale waarin uiteraard een hele zooi volstrekt onovertuigende prehistorische monsters elkaar bestrijden op leven en dood. Slecht gemaakt, slecht geacteerd, pure tijdverspilling.