• 8.303.567 stemmen

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • meJane Bekijk via meJane
    (1e film kosteloos)

Plot Copshop

"Someone's gotta take the hit."

De sluwe oplichter Teddy is op de vlucht voor de huurmoordenaar Viddick. Hij besluit zich te verschuilen op een politiebureau, maar ook Viddick begeeft zich naar die plaats. Op de bureau is tevens de beginnende agente Valerie Young aanwezig die zich van geen kwaad bewust is.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Detective Deena Schier

avatar van Shinobi

Shinobi

"How bad is it?"

Met Frank Grillo en Gerard Butler zou je een lekker ongecompliceerde actiefilm verwachten, maar dat pakt helaas anders uit.

Grillo speelt oplichter Teddy die op de vlucht is voor een huurmoordenaar (Butler). Teddy denkt slim te zijn door een agente neer te hoeken en zich te laten arresteren, maar hij is niet de enige die dergelijke trucjes kan uithalen. Zo belanden ze beiden in het lokale politiebureau dat gerund wordt door een stelletje nietsnutten van agenten die niet eens capabel zijn om een lijk op één meter afstand te spotten...

Bij aanvang van de film denk je dat men een gritty flick probeert te maken, maar op den duur neemt 'Copshop' alsmaar absurdere vormen aan. Door de introductie van een personage denk je zelfs in een eigenaardige comedy te zijn beland. Joe Carnahan weet simpelweg niet welke toon er moet worden aangehouden. Niet dat het holle en bovenal oppervlakkige script hem helpt.

Het resultaat is een film die aan elkaar hangt van domme acties en nietszeggende dialogen; hoe stompzinnig kun je het maken? De actie zelf is best oké, maar nogal inwisselbaar. Als kijker is mij niet echt iets memorabel bijgebleven. Daarbij heeft Alexis Louder te weinig charisma om je geboeid te houden, ondanks haar verwoede pogingen.

Al met al een te verwaarlozen actiefilm waar je absoluut niets aan mist.

Kleine 2,5 sterren.

avatar van Walter S.

Walter S.

Brute actiefilm met een paar nasty mofo’s als huurmoordenaar. Tempo is goed, verhaal simpel doch doeltreffend.

avatar van ideihsarag

ideihsarag

Vermakelijk, spannend, lekkere wegkijker … soms iets te onwerkelijk… mezelf geen seconde verveeld 3,5 ster

avatar van Vierhetleven25

Vierhetleven25

Wat een waardeloze slechte film. En einde snapte ik helemaal niks van. Of mot het een goedkope hint zijn naar een deel 2? 1 ster van mij

avatar van hannes64

hannes64

Walter S. schreef:

En daar ben ik geheel met je eens.
Van de regisseur van de ook geweldige actiekraker Boss Level en Smokin` aces.
Een leuke, keiharde actiefilm met een zeer goede cast.
Vond Louder zeer goed spelen als agent van een klein politiebureau.
Deed me enigzins een klein beetje denken aan Assault On Precinct 13, maar dan natuurlijk veel anders.
Deze verveelde mij geen minuut. Grillo is goed als crimineel, net zoals Butler die (ik mag em graag zien in actiefilms) een huurmoordenaar speelt.
Het begin theme kwam mij al zo bekend voor...blijkt `t de tune te wezen van Magnum Force, van de Dirty Harry films.
Op en top actie van een hoge plank.....net even niet van de hoogste.
Eindelijk weer eens een goeie, snelle en harde actiefilm, en zeker bestempeld als 1 van de beste films van 2021 als ik `t voor het zeggen had.
Let ook op de rol van Toby Huss als Lamb........echt een psycho.

Een must voor diegene die van dit soort films houd, en daar ben ik zeker 1 van.
3.5 op de schaal van 5.

avatar van kakstoel1

kakstoel1

goeie actiefilm ik hou hier wel van

avatar van Apster

Apster

Cool filmpje. Carnahan gooit de western, actie, comedy, en een vleugje blaxplotation in de blender, en voegt daar excentrieke personages, geweld en een fijne soundtrack aan toe. De combi van verschillende genres zal bij sommige wat vreemd overkomen, maar ik kon het wel waarderen. Cast doet het ook erg leuk, met Huss in een gestoorde rol als uitschieter.

De film voelt als een Tarantino oefening. Het niveau is niet zo hoog als bij de films van laatsgenoemde, er zitten wel een paar geslaagde (actie)scènes in. Het is daarbij allemaal niet zo diepgravend, of vernieuwend. Het is gewoon een zeer onderhoudend en vermakelijk filmpje dat geen seconde heeft verveeld.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Lekker filmpje met redelijk origineel verhaal.

Dacht eigenlijk dat het personage van Frank Grillo een good-guy was en vond het best verrassend dat hij eigenlijk toch de slechterik was en personage van Butler soort van good-guy blijkt

makkelijk verhaal, goed geacteerd en goed vermaakt

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Vanaf minuut één weet je dat de prent volledig met een knipoog gemaakt is en zo ook bekeken kan worden.

Een slapend stadje dat door schurken wordt bezocht en voor veel grote problemen zorgen, we hebben het eerder gezien. Maar dat neemt niet weg dat Copshop erg prima wegkijkt en je lekker het verhaaltje ingezogen wordt.

Carnahan heeft wel eens vaker een prima misdaadprent gemaakt, maar daarnaast ook wil heeft gehad. Deze is weer eentje die ik zeer kan waarderen, goed in beeld en het acteerwerk is prima. Het script is eigenlijk helemaal niet zo bijzonder maar het loopt gewoon lekker. En aardige soundtrack doet het leuk.

Sommige personages zijn echt heel leuk bedacht en uitgevoerd, ik denk dat daar de kracht van het verhaal zit. Daarnaast is het een feit dat de ontwikkelingen zich snel laten opvolgen en de chaos langzaam aan steeds groter. En dat is gewoon een heerlijk opbouw te noemen. Leuke actieprent met een lekkere aangedikte theatraal einde.

Een 7/7,5, hier 3,5**.

avatar van schumacher

schumacher

Mja... Niet slecht maar ook niet top en vooral onrealistisch.

Njah.

avatar van james_cameron

james_cameron

Vermakelijke maar tegelijkertijd nogal ongeloofwaardige en geforceerde aktiethriller, die wordt gered door de prima cast. Vooral hoofdrolspeelster Alexis Louder en de hilarische bad guy Toby Huss zijn indrukwekkend. De plot kan ermee door maar loopt uiteindelijk vast in een eindeloze reeks verrassende wendingen, die op gegeven moment erg vergezocht aandoen. De laatste paar minuten zijn sowieso erg flauw. Tot die tijd een typische ruige Joe Carnahan-film, vol stoere mannen (en hier ook vrouw) en botte aktiescenes.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Copshop voldoet als actie-thriller, maar meer ook niet. Aardige cast, een aantal goede momenten en een speelduur die ervoor zorgt dat het nooit ergens saai of vervelend werd, al had er nog wel een 20 minuten uit gemogen.

avatar van mrklm

mrklm

Bij een vechtpartij op straat krijgt Valerie Young [Alexia Louder] een klap in het gezicht van Teddy Murretto [Frank Grillo] die zich vervolgens zonder tegenstribbelen overgeeft en laat afvoeren naar een cel in het politiebureau. Niet veel later komt ook Bob Viddick [Gerard Butler] zich arresteren. De opzettelijke arrestaties maken onderdeel uit van een levensgevaarlijk kat-en-muisspel tussen een crimineel en een huurmoordenaar waar Valerie in verstrikt raakt. Het plot is dat van een B-film maar Carnahan geeft een moderne twist door de traditionele rollen van het genre om te draaien: de criminelen zijn wit, de agenten zijn voornamelijk zwart en de hoofdpersoon in een jonge, zwarte vrouw die van wanten weet. Het typeert de cultuuromslag in Hollywood en geeft dit een verfrissende impuls. De komst van Gianni Calchetti als een rivaliserende huurmoordenaar levert een spectaculaire finale op.

avatar van Jynxter

Jynxter

Een gewelddadige onzin film met aardig wat plottwists, waarvan je de meeste van ver aan ziet komen. Origineel is het dan ook allemaal niet. Maar wel gewoon solide. Persoonlijk vond ik het Anthony karakter nogal vervelend en de politiebaas nogal over the top, maar op de cast is verder weinig aan te merken. Wel las ik dat Grillo totaal ontevreden is over de uiteindelijke versie van Copshop, omdat zijn scenes zo geknipt zijn dat er weinig overblijft van de diepgang die hij naar eigen zeggen in zijn rol had gelegd. Dat maakt toch nieuwsgierig naar wat er zoal op de montagetafel is blijven liggen. Wellicht had deze actie-thriller nog wel wat sterker kunnen zijn.

Maar ook zoals de film nu geworden is, is hij prima te pruimen. Genoeg vaart, genoeg actie en een sterke lead vrouw in de vorm van de mij nog vrij onbekende Louder.

avatar van notoirefilmhater

notoirefilmhater

Sorry, maar deze B-film is het kijken echt niet waard. Het probeert zogenaamd interessant en intrigerend te zijn, maar stiekem is het plot flinterdun en onorigineel. Het bleek vooral style over substance.

Copshop duurt 25 minuten te lang, de CGI is matig, er zitten plotholes in, er wordt een poging tot humor gedaan maar dat valt al snel dood en een echte entertainende actiefilm vind ik het ook niet (de gemiddelde Jason Statham-film is een toppertje vergeleken met Copshop). Ook is het moeilijk om echt sympathie op te brengen voor ook maar één van de characters.

Copshop keywords: B-film, vaag, onorigineel

Mocht iemand nog wel een goede actiethriller uit 2021 willen zien; bekijk dan Wrath of Man (Film, 2021) - MovieMeter.nl en/of Boss Level (Film, 2021) - MovieMeter.nl met Frank Grillo himself.

avatar van Waku

Waku

Lekker actie filmpje is dit zeg.

Butler is goed op dreef als soort van huurmoordenaar maar ook de rest van de cast is prima.

Toby Huss als andere huurmoordenaar met psychopatisch gedrag is zeer vermakelijk.

Alexis Louder zet en stoere politie chick neer en op Frank Grillo heb ik ook niks aan te merken.

"Copshop" zit vol brute actie met een flinke dosis (sarcastiche) humor.

Ik heb er van genoten.

avatar van macrobody

macrobody

Erg leuke no-nonsense film. Of eigenlijk een totale nonsense film voor een avondje entertainment zoals het hoort.

avatar van filmkul

filmkul

Aardig actiefilmpje. Het verhaal is zwak maar is ook niet waarvoor je deze film moet kijken. De uitwerking is redelijk. De film komt wel wat lastig op gang, maar eenmaal op dreef wordt de kijker getrakteerd op genoeg actie en spanning. Alles met een dikke knipoog maar wel lekker grof. De zogenaamde twists hadden best weggelaten mogen worden want die voegen weinig toe. Het acteerwerk is prima met complimenten voor Louder. Visueel ziet de film er okay uit. 3.0/3.5

avatar van boemboem27

boemboem27

Frank Grillo en Gerard Butler lekker stel samen

gewoon goede film met "cliche misschien" volop corrupte agenten.

volop aktie .

prima actrice die Alexis Louder als agente.

had nog nooit van haar gehoord.

deze film de moeite van het bekijken waard

scorsese

Aardige film waarin twee mannen terecht komen in een cel in een politiebureau. Alhoewel een simpel plot, is de eerste helft onderhoudend opgebouwd. De tweede helft is wat langdradiger als een en ander eenmaal duidelijk is. Redelijk vermakelijke personages en vanwege de setting deed de film me zeker denken aan Assault on Precinct 13. Net geen 3.5 sterren.

avatar van umbra

umbra

Best nog boeiende actiefilm, die doorheen de film, echt in stijgende lijn gaat. De setting is sober, maar doet geen afbreuk aan de film, integendeel, past hier gewoon bij. Vond vooral de 2 gevangenen wel nice.

avatar van Reida

Reida

De film begon lekker maar na vijf minuten dacht ik “ waar zit ik nu naar te kijken”. De film gaat gewoon nergens over. Is een slecht uitgewerkt verhaal.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Laat ik beginnen dat Joe Carnahan goed gekeken heeft naar Tarantino’s oeuvre, want de film qua opzet en soundscore heeft duidelijk een Tarantino-esk vibe. Het verhaal speelt zich dan ook hoofdzakelijk op het politiebureau af waardoor de vergelijking aan “Assault on Precinct 13” gauw gemaakt is. De karakters zijn lekker uitvergroot tot aan het absurde aan toe. Het verhaal is simpel maar doeltreffend neergezet. Met wat kleine twists in het verhaal die helaas niet echt iets toevoegden. Er wordt dan ook lekker op los gemoord. De knappe dialogen waar Tarantino bekend om is bleven helaas uit. Maakt het dan een slechte film? Nee. Is het een aanrader? Absoluut. Ik heb me er dan ook prima mee vermaakt.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik vond Copshop nou een echte lekkere wegkijker. Deze film zal natuurlijk geen Oscars winnen maar het is wel vanaf het begin tot het einde mooie onzin actie. Want als je deze film te serieus gaat nemen, ja dan heb je genoeg punten van kritiek. Maar als je er gemakkelijk voor gaat zitten/liggen en genieten van deze actie/thriller dan heb je een prima avondje. Tenminste dat vind ik. Ik begrijp dat er genoeg andere zijn die mijn mening niet delen maar dat blijf je toch houden. Ik zou zeggen gewoon een keer naar kijken.

stinissen (crew films & series)

Hele flauwe komedie en totaal geen thriller of drama, jammer had meer ingezeten.

avatar van Thomas83

Thomas83

Ik had de film in de eerste minuten al min of meer afgeschreven. Het begint allemaal echt zo slecht. Je ziet waar men voor gaat, maar de acteurs kunnen de cool bedoelde dialogen niet helemaal verkopen. Vooral Louder mist alle charisma. Maar zodra iedereen eenmaal op het bureau is aangekomen wordt de film aanzienlijk meer genietbaar. Butler, Grillo, Huss en Louder zijn dan allemaal best leuk.

De film blijft wel een beetje een soort tweederangs Tarantino- of Shane Black-film, goedkoop in visueel opzicht, met veel mindere dialogen en teveel domme twists en domme beslissingen van de personages, maar je kan zien hoe dit nog echt nog een behoorlijke film had kunnen zijn met alleen al een betere cast. Nu is het vooral een vermakelijk tussendoortje. 3.0*.