• 11.512 nieuwsartikelen

Met onder meer: Gerard Butler, Frank Grillo en Alexis Louder

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 9 september 2021

Plot Copshop

"Someone's gotta take the hit."

De sluwe oplichter Teddy is op de vlucht voor de huurmoordenaar Viddick. Hij besluit zich te verschuilen op een politiebureau, maar ook Viddick begeeft zich naar die plaats. Op het bureau is tevens de beginnende agente Valerie Young aanwezig die zich van geen kwaad bewust is.

Bob Viddick

Detective Deena Schier

Alle Media

avatar van Lucaij

Lucaij

Ik had iets meer actie verwacht met Grillo en Bulter op het scherm. Grillo heeft ook nauwelijks gevochten. Wel oké, maar vergetelijk.

avatar van bounze

bounze

Nietszeggende film! Ik heb hem uitgezeten maar met kromme tenen. Wat een bagger film is dit zeg. En een slecht verhaal. Belachelijke domme politieagenten maakt de film nog erger. Ook het einde slaat helemaal nergens op. Zonde van mijn tijd. Daarom een halve ster voor de moeite.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Tarantinoesque tegenvaller.

Waar je bij Copshop aan het begin nog hoop hebt op een Assault on Precinct 13 of iets dergelijks, kom je al snel bedrogen uit bij een Tarantinoesque bedoening. Een tegenvallende bedoening om precies te zijn. Want ondanks de granieten koppen van Butler en Grillo valt er bitter weinig te genieten. Dat zit hem in de voorspelbaarheid van het script alsmede de uitgekauwde dialogen. Alles is al eens beter gedaan.

De humor valt tegen, de actie is grotendeels afwezig en eigenlijk is de enige verrassing Toby Huss als zingende psychopaat. Ook dat idee wordt te lang uitgemolken. Ondanks dat er tegen het einde eindelijk wat schot in de zaak komt, is het allemaal te weinig om de boel te redden. Het uiteindelijke einde is zelfs tenenkrommend slecht. De film werkt vaker niet dan wel en duurt veel te lang. Copshop mag je gerust missen.

Met dank aan The Searchers voor het recensie-exemplaar.

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, aardige misdaad / actiefilm!

In het begin vond ik hem nog wel wat saai en een hoop gepraat, ongeveer over de helft van de film kwam er wat meer actie voorbij en daarna alleen maar actie met veel schietpartijen en werd hij ook steeds beter en ook spannender.

Ik heb mij hiermee wel vermaakt al werd hij nergens echt spectaculair, de film speelt zich ook grotendeels af op 1 plaats het politiebureau.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Aardige film, begon wat moeilijk, maar daarna zat het tempo er goed in. Butler is altijd oke en het spel van Louder verraste mij enorm. dikke aanrader

avatar van rondh

rondh

En weer zo:n wegkijker. Positief gezegd, dan. Niet te serieus nemen, maar de actie is lekker in deze film. Verhaal is niet hoog staand, maar ook in deze film is dat niet nodig. Het gaat dus vooral om de actie. Lekker knallen! Acteerwerk is wat het is. Frank Grillo en Gerard Butler spelen lekker gestoorde lui. Simpel actiefilmpje, zoals het hoort te zijn. Verstand op 0 en kijken. Dan is die leuk!

avatar van Phantasm

Phantasm

Begon wat langdraderig, daarna werd het wat beter.

avatar van teigertje

teigertje

• 2088 berichten

Een redelijke aktie thriller.

Met wat onsamenhangende verhaal lijnen.

Prima acteer spel.

Toch mist de film, het een en ander waardoor het geen hoogvlieger is.

Ook de speelduur is wat lang, gezien de film zich veel op dezelfde plek afspeelt.

Wat jammer is voor het totaal waardoor het een redelijke film is, en niet meer dan dat helaas.

avatar van notsub

notsub

Copshop is bij aanvang een vrij matige film, die pas op gang kwam toen de balonnenman zijn intrede deed. Vanaf dat moment schakelt de film een tandje bij en krijgen we alleen nog maar actie. Hoogstaand is het allemaal niet, verre van dat zelfs. Maar voor een film die zichzelf niet serieus neemt, was dit gewoon leuk vermaak. Waar het over ging is me niet duidelijk geworden. Wel dat verschillende figuren iets met elkaar af te rekenen hadden en er corruptie in het spel was. Een explosive mix dus en de nodige kogels kwamen er aan te pas om de orde te herstellen.

avatar van schram101

schram101

• 2058 stemmen

Na Boss Level opnieuw een toffe film van Joe Carnahan. Met Grillo, een van mijn favoriete B acteurs, en Butler, ook geen onaardige kop voor een filmpje als dit. En hoewel juist Grillo wat tegenvalt in zijn rol (wellicht door zijn uberfoute haardracht), is het echt genieten. Bij de openingcredits merk je al welke kant de film op gaat. Het neemt zichzelf totaal niet serieus en dat moet de kijker ook zeker niet doen. Alexis Louder in de hoofdrol is een nieuwe naam voor mij maar was een prettige kennismaking.

Lekker over the top. Behoorlijk hard. En gewoon strak gefilmd.

Niet in de laatste plaats door het heerlijk gestoorde karakter Anthony.

avatar van Katniss

Katniss

Kan iemand mij het einde uitleggen? Snap nou niet waarom die smeris de ambulance meenam..en waar naar toe? Ik heb vast iets gemist.

avatar van Shadowed

Shadowed

Het is best duidelijk dat regisseur Joe Carnahan binnen het actiegenre op de juiste plek zit, maar meestal probeert hij zijn concepten vol te proppen met allerlei achtergrond en extra details. Soms werkt het bij andere regisseurs, alleen bij Carnahan moet ik dat nog ontdekken. Ook Copshop weigert het om de boel simpel te houden, al is een deel ervan te rechtvaardigen om de situatie wat op scherp te zetten. Problematisch is dat veel personages ondanks hun excentrieke aard snel uitgewerkt zijn. Gerard Butler en Frank Grillo krijgen allebei simpelweg veel te weinig te doen en aparte figuren zoals Toby Huss blussen snel uit na een enkel hoogtepunt. Tussen de vreemde heren in krijgen we ook nog wat saaiere figuren. Alexis Louder doet het niet onaardig, maar kan niet tippen aan rollen die gewoon veel meer charme meekrijgen vanuit Carnahans regie. Nadat het verhaal helemaal is opgebouwd en uitgelegd volgt de actie, maar die weet nergens strak, cool of slim genoeg te zijn om de lange eerste helft van de film eer aan te doen. Toch houdt Carnahan het voor enige tijd aardig onder de controle, maar richting de finale stort de film ineen en wordt 't volgepropt met allerlei lompe wendingen. Gewoon onnodig dat Carnahan altijd extra hooi op de vork wil nemen. Wat rest is een film die goed vermaakt en degelijk wordt geacteerd, maar het wordt tijd dat Carnahan zich eens wat meer op actie gaat focussen en minder op achtergrond. De cartooneske visuele stilering trekt Copshop nog naar een nipte voldoende.

avatar van Mariovane

Mariovane

Katniss schreef:

Om alsnog achter Viddick aan te gaan natuurlijk.

Theunissen

Dit is dan mijn laatste film, en ook mijn tiende tijdens deze kerstvakantie, die ik in 2023 gezien heb (gelukkig een leuke afsluiter) en deze lag ook al een behoorlijke tijd bij mij op de plank. Een sterke cast en een leuk verhaaltje zorgen ervoor dat "Copshop" een aanrader is voor degenen die houden van dit genre.

Oplichter Teddy Monterro (Frank Grillo) komt in zwaar weer terecht als hij de verkeerde mensen heeft boos gemaakt. Na verschillende aanslagen op zijn leven besluit hij iets drastisch te doen. Hij laat zich arresteren door de jonge politieagente Valerie Young (Alexis Louder) en vastzetten op een klein afgelegen politiebureau in de woestijn bij Las Vegas. Teddy waant zich er veilig, ware het niet dat huurmoordenaar Bob Viddick (Gerard Butler) hetzelfde plan heeft om bij Teddy te komen. Het is aan Valerie om ervoor te zorgen dat de twee elkaar niet afmaken. Maar dan komt er een nog grotere dreiging binnen in de vorm van de psychopathische huurmoordenaar Anthony Lamb (Toby Huss). Het is aan Valerie om de keuze te maken wie van de twee criminelen ze het meest kan vertrouwen om levend het politiebureau te verlaten.

Wat we in "Copshop" voorgeschoteld krijgen is allemaal bijzonder ongeloofwaardig, maar wel zeer leuk om naar te kijken. Het begint al gelijk met de leuke manieren hoe Teddy Monterro en Bob Viddick zich laten arresteren. Vooral de manier waarop Teddy dit laat doen tijdens een ruzie op een bruiloft bij een Casino, en waar de jonge politieagente Valerie Young naar toe wordt gestuurd, is leuk. Als Valerie namelijk aankomt en tegen de ruziënde menigte zegt:

"Now, which one of you wanna spend the night in county lockup?"

Slaat Teddy haar hard neer en wordt hij gearresteerd, maar eerst krijgt hij er nog even flink van langs van Valerie middels haar stroomstootwapen. Ook de manier hoe Bob Viddick zich laat arresteren als een zogenaamde dronken bestuurder is leuk. Sowieso zijn de eerste circa 15 minuten van de film leuk en die zetten ook gelijk de toon voor de rest van de film.

Daarna duurt het even voor de actie op gang komt, omdat de twee mannen op afstand van elkaar zitten in een cel. Zo heeft Teddy een cel voor hem alleen en zit Bob Viddick in de cel voor dronklappen met een andere man, te weten Brad (Marshall Cook), die natuurlijk op een gegeven moment door Bob flink te grazen wordt genomen en hij ook uit zijn cel weet te komen.

Net op het moment dat het voelt alsof de film gaat inkakken, komt Toby Huss fluitend na circa 50 binnen op het politiebureau met ballonnen als de psychopathische huurmoordenaar Anthony Lamb. Als politieagent Kimball (Robert Walker Branchaud), die achter de balie van het politiebureau zit, toevalligerwijs zijn naam voorbij ziet komen op de computer, zegt hij:

"Anthony Lamb. What kind of jerk-off name is that?"

Natuurlijk wordt hij daarna doodgeschoten door Anthony en dat is ook het moment waarop alle traagheid eruit is en de actie begint en vanaf dan wordt het echt genieten en ook veel lachen, want Toby Huss zet zijn rol schitterend en hilarisch neer en dat tot zijn dood na circa 85 minuten.

Omdat de spanning langzaam wordt opgebouwd, is de tweede helft van de film ook een stuk krachtiger en maakt het dat je op het puntje van je stoel zit. Dat komt ook mede door de dynamiek tussen de hoofdpersonages. We hebben namelijk een politieagente die alles goed wil doen, twee huurmoordenaars en een oplichter, waardoor je nooit weet wat er gaat gebeuren. Daardoor blijft de spanning er goed inzitten.

Ook de ontknoping op het einde tussen Valerie, Teddy, Bob en de corrupte politiedetective Deena Schier (Tracey Bonner), die overigens maar een klein rolletje heeft, mocht er wezen en die springt ook van hot naar her en wellicht komt er zelfs nog een vervolg, want het leuke einde laat hier in elk geval alle mogelijkheid toe.

"Copshop" is gewoon een zeer leuke Actie / Thriller film en is eigenlijk precies wat je mag verwachten van een film met Gerard Butler (ik zie hem overigens graag in films). Het begint allemaal nog vrij rustig, waarbij je als kijker soms even op het verkeerde been wordt gezet, maar het betaald zich later in de film dubbel en dwars uit met een reeks wendingen, die misschien niet allemaal even geloofwaardig zijn, maar wel zeer leuk zijn. De film neemt zichzelf ook niet al te serieus. Ook dat de film zich hoofdzakelijk afspeelt op het politiebureau is geen tekortkoming.

De cast in deze film is het grote pluspunt en ze zorgen ook voor veel schitterende dialogen. Gerard Butler is natuurlijk de bekendste acteur in de film en hij doet het ook gewoon weer goed. Maar de meeste credits gaan toch naar de zeer kortharige Alexis Louder en vooral Toby Huss. Alexis Louder, als de jonge politieagente Valerie Young die zichzelf per ongeluk neerschiet, houdt zich namelijk goed staande tussen de twee oude rotten in haar eerste grotere rol. Ze is gevoelig en een bad-ass tegelijkertijd, waardoor je met haar meeleeft en hoopt dat ze er heelhuids uit gaat komen. Ze heeft ook een leuke chemie met de twee oude rotten Gerard Butler en Frank Grillo.

Gerard Butler en Frank Grillo stralen een hoop lol uit en Frank Grillo doet het leuk als de slijmerige oplichter Teddy Monterro (die veel geld heeft gestolen van de maffia en die daarom ook zijn ex-vrouw en zoon laten vermoorden) die op het einde wordt doodgeschoten door Bob en Gerard Butler doet het eveneens leuk als de oprecht intimiderende en koele huurmoordenaar Bob Viddick. Hij lijkt in eerste instantie puur een slechterik te zijn, maar hij heeft ook zijn goede kanten. De echte slechterik is Teddy Monterro.

Maar degene die de show steelt in "Copshop" is Toby Huss (hij had ook een leuke stem) als de hilarische, psychopathische huurmoordenaar Anthony Lamb. Hij maakt het meeste van zijn screentime en hij is ook erg overtuigend als psychopaat, die je liever niet wilt tegenkomen. Het was heerlijk om te zien hij hoe verschillende politieagenten en ambulancepersoneel om zeep helpt en er de spot mee drijft. Ik lag in ieder geval continue in een deuk van het lachen m.b.t. zijn uitspraken en o.a. als hij tegen Teddy zegt (als hij hem voor het eerst ziet):

"You look like old Tom Cruise in that samurai picture that nobody watched."

En als hij op een gegeven moment politieagent Pena (Jose Pablo Cantillo) doodschiet, die Anthony ziet maar hem niet onder schot houdt, zegt hij tegen hem:

"What is the first rule of policing, huh? Beware of the unusual element. And in this scenario, I believe that it's me. Officer... Well, officer formerly known as Pena."

En als Anthony uiteindelijk gedood wordt, doet Bob wat hij eerder zei tegen hem, namelijk:

"[i]I'm gonna cut off your fucking head, put it in a bag, and drive it to Chicago, I shit you not.[i]"

Dat zien we dan ook in de laatste minuten, als Bob wegrijdt in een auto en Valerie achter hem aangaat in een ambulance.

De cartooneske killers in "Copshop" zorgen in ieder geval voor evenveel brute lol als actie. Maar ook als er even rust is en deze maffe creaties met elkaar gaan praten, blijft de dynamiek erin.

Ook de overige cast deed het ook verdienstelijk zoals de corpulente politiecommandant Duane Mitchell gespeeld door Chad L. Coleman. Hij wordt ook hard neergeslagen door Bob Viddick, waardoor zijn kaak uit de kom raakt. Mede hierdoor komt ook het ambulancepersoneel langs. Hij wordt weliswaar doodgeschoten door de corrupte politieagent Huber (Ryan O'Nan), die op het einde ook boontje om zijn loontje krijgt en schitterend gemarteld wordt door Bob Viddick, maar hij heeft op het einde toch nog een aandeel in het verhaal vanwege een pistool welke hij in het begin van de film koopt bij een foodtruck voor zijn dochter die bijna 21 jaar wordt.

"Copshop" is gewoon een lekkere gewelddadige Actie / Thriller film, waar ik me van de eerste tot de laatste minuut goed mee vermaakt heb (vooral vanwege de sfeer, locatie, actie, cast, dialogen en de ontknopingen) en meer vraag ik ook niet van zo’n soort film. Behalve meer Toby Huss dan! Ik wilde de film eigenlijk 3,5* gegeven als punt, maar vanwege Toby Huss maak ik er 4,0* van.

avatar van jeffreyraijmann

jeffreyraijmann

Een film die redelijk aardig begon, maar gaarne weg slechter wordt, met name op het eind stort het als een kaartenhuis in elkaar, het wordt al ongeloofwaardig als blijkt dat Butler nog leeft, maar naar daar aan toe, zo zijn wel meer films gemaakt, maar als onze heldin de politieagent, zwaargewond in een ambulance ligt en dan met er met de ambulance volledig hersteld er vandoor gaat zakt de film van een 6 naar een 4.

Of ik moet een scene hebben gemist dat de ambulance langs Lourdes is geweest.