• 8.484.961 stemmen

Geregisseerd door: Joseph Kosinski

Met onder meer: Chris Hemsworth, Miles Teller en Jurnee Smollett

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Spiderhead

"How far would you go to fix human nature?"

'Escape from Spiderhead' speelt zich af in de nabije toekomst, waarin twee veroordeelden in een voorziening wonen dat gerund wordt door een dokter. Deze dokter voert experimenten uit op de gevangenen met drugs die de emoties aantasten. De veroordeelden stemmen in met de situatie, in ruil voor een vermindering van hun celstraf. Maar na de proeven gaan ze zelf op onderzoek uit.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alle Media

avatar van Uier

Uier

Actie? Heb ik een andere film gezien?

Extreem saai en nergens interessant. Vreemd dat Netflix films vaak zo pover zijn, ondanks de cast of geld wat erin gepompt wordt. Waar komt dat toch door?

avatar van schumacher

schumacher

Alweer zo'n flutfilm.

En blijkbaar lukt vantegenwoordig seks met kleren aan, beide dan nog. Volledig aan dan nog e. Straf.

Wat slecht zeg.

kappeuter (crew films)

De bad trip van John de Mol over de Coen en Sander show.

Veronica mocht de overigens prima 80s soundtrack verzorgen.

Het is in het begin nog best een behoorlijk goede film die spannend is en die je steeds benieuwd maakt naar nieuwe ontwikkelingen in het verhaal. Maar het idiote einde doet de film compleet de das om.

De film heeft trouwens behoorlijk wat nare, ongemakkelijke en expliciete scènes. Voor mij was het op bepaalde momenten echt too much.

De film was veel sterker geweest als het vooral bij het psychologische was gebleven.

Wat verlang ik dan toch terug naar Black Mirror.

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Zinloze film met een overacting Chris Hemsworth. Het gegeven had zeker zeer interessant kunnen zijn maar de setting bevindt zich op zo’n kleine locatie dat het meer een soort toneelstuk is. Toch zitten er interessante scènes in zoals het auto ongeluk, de N-40 scène tussen Jeff en Heather en bepaalde drugs gerelateerde momenten. Alleen Chris Hemsworth verpest echt elk moment door zijn voorkomen en zijn instelling die hij als genie zou moeten hebben. Hij probeert de show te stelen maar hij steelt deze niet maar hij verpest juist de show. Er zitten wel heerlijke momenten van muziek in met een prachtige opener van Supertramps The Logical Song ! Aan het einde ontspoort de film in een soort slap-stick met domme humor die echt nergens op slaat en het serieuze plot van de film totaal verkracht. Dat is jammer.

Maarrrrr…l Mocht iemand weten waar ik een soort N-40 zou kunnen kopen stuur mij dan een PM ! Ik koop het als het doet wat het belooft !

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2003 berichten

vond het vrijwel in het begin al moeilijk doorheen te komen en het alleen maar moeilijker zou worden

avatar van Shinobi

Shinobi

Na al deze berichten kan ik de film denk ik wel overslaan. Best zonde, want met zo een cast en een regisseur die nota bene een topfilm in de bios heeft draaien, zou je toch beter verwachten.

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Interessant concept, hele matige uitvoering. Hemsworth is niet eens slecht maar ook compleet ongeloofwaardig als wetenschapper.

Bob Gray schreef:

Haha ja, hoewel ik 'm meer zie als een foute psycholoog zonder de juiste papieren. Hij is een charlatan.

Dit soort experimenten doen denken aan krankzinnige experimenten in de Tweede Wereldoorlog.

Shinobi schreef:

Daar kijk ik zeker van op. Een regisseur met een behoorlijk goed track record. Oblivion vond ik erg goed.

In dit geval lijkt me het vooral te wijten aan het matige script. Dat is vaker zo bij Netflix producties.

Puur met het uitgangspunt / idee van de film had wel een goede film gemaakt kunnen worden.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Dit was niet al te best

Chris Hemsworth heeft geen meerwaarde in deze film

avatar van c de vries

c de vries

Ik zit nu te kijken en na de comments te hebben gelezen werd mijn vermoeden bevestigd. Dank allemaal. Ik ga hem nu uitzetten.

kappeuter (crew films)

Ik zit nu eigenlijk te wachten op een 3* of hoger recensie. Er zullen toch ook users zijn waar de film wel in de smaak is gevallen.

avatar van rep_robert

rep_robert

kappeuter schreef:

Had me prima vermaakt, maar ik zie het vooral als een film met veel potentie waar te weinig uitgehaald wordt en zich vaak te gemakkelijk van zaken af probeert te brengen. Kan het helaas ook niet met een 3 of hoger beoordelen

avatar van Dennisj

Dennisj

Deze film voelde als een lange Black Mirror aflevering maar dan 1 van de slechtste uit die reeks. Het is een soort constante herhaling van zetten en er gebeurd op een paar dingen na vrijwel niets. Waarom ze deze film gemaakt hebben is voor mij de grote vraag.

avatar van Moviekip

Moviekip

Gisteravond aangezet zonder voorkennis. Chris H. Speelt erin dat kan niet slecht zijn dachten wij....

Had geen idee waar we nu eigenlijk naar zaten te kijken. Halverwege wegens desinteresse uit gezet. Wat een k*t film zeg.

avatar van Arnie

Arnie

Begint best aardig, maar gaat dan volledig over de top en verliest daarmee enorm potentieel. Cliché gevalletje dus, enkel goed genoeg voor een luie zondagmiddag.

avatar van drlina

drlina

Enorm saai en nergens opslaan.

avatar van Uier

Uier

Stond autosave niet aan?

Uier schreef:

Stond autosave niet aan?

Wat bedoel je? Plothole?

avatar van DonR4mon

DonR4mon

Netflix, kampioen in geld uitgeven voor het maken van slechte films. Deze valt er ook weer onder. Het is dat ze af en toe een goede serie maken, want anders had ik echt afgehaakt met mijn abonnement. Onbegrijpelijk met zulke acteurs en regisseurs. Films met een N erboven sla ik vanaf nu over. Wat een drama

avatar van 3 2 1 cut

3 2 1 cut

Effe nog deze. Omdat het echt niet kon. Hemsworth gaat in deze film nog een soort dansje doen ala Christopher Walken. Je zit echt met schaamte te kijken hoe hij zichzelf volledig voor schut zet tegenover de legendarische Walken. En je beseft ook tijdens die scène dat Hemsworth hem echt probeert na te doen.

Daarom (voor wie de moves van Chris Hemsworth van zijn/haar netvlies wil afkomen) deze legendarische dans clip van Mister Walken !

Dance Scene Christopher Walken - Fatboy Slim

avatar van rickromero

rickromero

Mooi gemaakte, saaie film! Ik heb me totaal niet weten te vermaken met deze film!

Het voelde als een soort Black mirror aflevering, maar dan wel een van de slechtere!

Echt zonde!

avatar van bjoernbear

bjoernbear

Grappig, ik vond het een aardige film…

Heb me juist wel vermaakt door het originele verhaal.

Ik had niets erover gelezen, misschien was ik daarom onbevooroordeeld.

Alleen de sex scène met kleren aan Netflix wilde het zeker netjes houden.

Ben het wel eens dat netflix films nou geen toppertjes zijn…

avatar van The Brain

The Brain

Een film die je tegen beter weten in tot het einde uitkijkt in de hoop dat er nog iets leuks gaat gebeuren. Chris Hemsworth heeft immers de hoodrol en dan verwacht je wel wat actie. Helaas kom je van een koude kermis thuis.

De film beloofd wat aan het begin met een lekkere jaren 80 soundtrack en uitstekend dolby-surround geluid. Hemsworth heeft een goede kop die mooi in beeld wordt gebracht. Een verhaal waarbij je denkt een soort "The Island" voorgeschoteld te krijgen. Helaas komt dat niet uit, Netflix kiest voor een armoedige voorzetting en er gebeurt maar bar weinig en zeker niets spectaculairs. Van seks met de kleren aan raakt ook vast niemand opgewonden. Typisch een voorbeeld van een leuk concept ontzettend slecht uitwerken.

avatar van james_cameron

james_cameron

Flinke tegenvaller van regisseur Kosinski, die onlangs heel wat beter presteerde met Top Gun: Maverick. Voornaamste probleem is de manier waarop plot en personages worden neergezet- op een allerminst interessante manier. De boel kabbelt maar een beetje voort en de toch niet verkeerde cast heeft weinig tot niets te doen. Gaandeweg wordt één en ander gelukkig wel iets meer boeiend, resulterend in een enigzins spannende en vermakelijke finale, maar het houdt bepaald niet over.

avatar van Shadowed

Shadowed

Kosinski goes Netflix.

Voor enige tijd ging het met deze dienst een wat betere kant op, maar ondertussen is het alsof ze de hoop op een Oscar hebben laten varen. Kosinski heeft best wat succes bereikt in zijn loopbaan als regisseur, ook op het gebied van concept. Je zou dus denken dat hij met genoeg vrijheid een heel eind kon komen, maar niets blijkt minder waar.

Sowieso leunt de film gewoon te veel op starpower. Hemsworth is uiteraard gekozen om gewoon wat extra kijkers naar het scherm te trekken, maar hij past totaal niet in de rol. Het is alsof je een olifant cast om een muis te spelen. Het werkt gewoon niet. Teller is wel wat beter, de overige rollen zijn echter vooral onzichtbaar. Pogingen om chemie op te bouwen vallen dan ook snel dood.

De vormgeving is best leuk gedaan, al is het duidelijk dat het beperkt opgebouwd blijft. We bevinden ons in beperkte locaties. Ze zijn wel op hun eigen manier boeiend, al doet Kosinski net te weinig om er dat extraatje uit te persen. Visueel ontbreekt het gewoon aan kracht op het vlak van montage en editing, terwijl je met onderwerpen als drugs en hersenspoeling juist leuke trucjes kan uithalen.

Het is een vlak gebeuren dat makkelijk wegkijkt en het niveau van een Netflix-original makkelijk bereikt, maar vervolgens kan het weinig extra's doen om het niveau ook te ontstijgen. Kosinski zal tussen al zijn succes waarschijnlijk met enige teleurstelling terugkijken op deze film, maar hij heeft het toch echt zelf veroorzaakt. Halve film. Leuk vormgegeven hier en daar, loopt lekker, maar daar houdt het ook weer zo'n beetje op.

avatar van umbra

umbra

Niet al te best dit, zeg maar gerust, zwakjes. Lijken toch weer redelijk wat povere Netflix films, als paddestoelen uit de grond te groeien...kwantiteit primeert toch nog te vaak op kwaliteit...Deze film komt nogal klungelig en onbenullig over, met een cast die op zelfde niveau zit.

avatar van missl

missl

Deze acteurs en dan zoiets doms afleveren, heel bijzonder.