• 11.795 nieuwsartikelen

Genre: Romantiek / Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Marc Willard

Met onder meer: Jim Bakkum, Barbara Sloesen en Frederik Brom

IMDb beoordeling: 5,5 (427)

Gesproken taal: Nederlands

Releasedatum: 24 juni 2021

Plot Zwaar Verliefd! 2

Isa en Ruben gaan samenwonen. Hun relatie krijgt meer verdieping, maar de eerste tekenen van sleetsheid dienen zich aan. Dan ontmoet Isa wat lijkt de perfecte match en Ruben kan een heel aantrekkelijke klus krijgen.

logo tmdbimage

kappeuter (crew films)

Lelijk dat uitroepteken zo voor het getal.

Vanaf 17 december in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

EDIT: release uitgesteld vanwege lockdown

BlueJudaskiss (moderator films)

Wat een afschuwelijk lelijke poster.

avatar van doctorw

doctorw

Hoeveel van deze films moeten er nog gemaakt worden... Alleen al de ongeïnspireerde titels: Liefde dit, mannen dat, alles is zus, alles is zo. Ach het zal vast wat opleveren. En dat is al best snel, als ik zie hoe goedkoop die poster is gemaakt dan hoef je daar maar 1 bioscoopticket voor de verkopen om daar de stagiaire die er een half uur aan heeft gewerkt mee te betalen. Zuurpruimmodus uit nu: ik hoop dat er toch mensen een leuke avond aan beleven. Ik niet

avatar van missl

missl

Iedereen heeft behoefte aan deel! 2

wie zegt dat

missl schreef:

Iedereen heeft behoefte aan deel! 2

wie zegt dat

Ik was even bang dat een recensent dit had gezegd, maar de woorden komen dus van de twee hoofdrolspelers van de film

En dan dit:

Ik ben ook echt trots op Barbara, er zijn maar weinig actrices die zijn begonnen bij GTST en zijn uitgegroeid tot leading lady van een film", zegt Jim.

Leading lady van een afschuwelijke 13 in een dozijn kutfilm Ja, wees er maar trots op.

Zou die Jim zich ook niet kapot schamen dat hij ooit een talentvol zangtalent was en tegenwoordig in Wibra-niveau romkommetjes mee moet doen waar hij 7 keer per jaar een zelfde rol in een identiek plotje speelt?

Zwaar kut 2

avatar van Apster

Apster

Vorige week zag ik al een poster in de bios hangen van Casanova's en vandaag dit gedrocht. Misschien kan Pathé wel een double bill actie doen voor Linda de Mol abonnees die geen genoeg kunnen krijgen van Sjimmie.

Het FDN riep een tijdje terug dat het Nederlandse publiek niet meer warm loopt voor producties van eigen bodem. Blijkbaar is er toch nog steeds vraag naar dit soort diarree, aangezien het Filmfonds (Film Production Incentive) hier bijna 1 miljoen euro's in heeft gepompt.

avatar van Waku

Waku

En dan dit:

Ik denk zolang het Jim centjes oplevert hij het wel prima vindt

BlueJudaskiss (moderator films)

Ik ken Barbara nog vaag van vroeger toen we allebei op een theaterfestival werkten. Paar keer leuk mee gesproken, sympathieke vrouw. Daarom vind ik het altijd extra jammer dat ik haar tot nu toe in wat geforceerde rollen heb gezien, gemaakt. De Zwaar Verliefd-films zijn minder erg dan Alles Is Zoals Het Zou Moeten Zijn, maar toch... Geef deze vrouw een echte rol.

Leuk dat Liza Sips hier wat meer in te doen heeft, matcht ook goed met Christopher Parren.

En voor de rest... Het blijft vlees noch vis. Technisch in orde, maar niets waardoor dit boven alle andere romkoms uitstijgt. Jawel, heel even: een grappig momentje tussen Jim, Sarah Chronis en Sytske van der Ster. Een kort moment van echt sterke onderlinge chemie, maar het is voorbij voor je er erg in hebt.

Beter dan deel 1, maar ik blijf helaas hangen op 2,5*.

BlueJudaskiss schreef:

Geef deze vrouw een echte rol.

Het kan ook dat dit soort infantiele romkommetjes haar top zijn he. Anders had ze wel een beter C.V. gehad. Net als Sjim Bakkum.

The Oceanic Six schreef:

Sloesen is wel prima. Geen absolute top, maar ook zeker niet dat soapieniveau.

mjk87 schreef:

Sloesen is wel prima. Geen absolute top, maar ook zeker niet dat soapieniveau.

Barbara Sloesen - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Haar CV zegt wat anders. Gespeeld in 2 soapseries en daarna bijna alleen maar romkom-troep uit eigen land.

Barbara Sloesen - Wikipedia - nl.wikipedia.org

Nee slecht cv maar prima actrice.

mjk87 schreef:

Nee slecht cv maar prima actrice.

Ik kan er niet over oordelen, heb zo goed als niks van haar gezien, maar als ze meer dan romkoms kon dan was ze wel gevraagd voor een serieuze film lijkt me.

The Oceanic Six schreef:

Ik vraag me af hoe zoiets gaat. Als je eenmaal in dat wereldje zit, kom je er dan wel uit? En vermoedelijk zal de beloning ook wat beter zijn dan een mooie Nederlandse arthouse.

BlueJudaskiss (moderator films)

Ik tegen m'n vriendin: "Wedden dat Ajax&Litmanen1 als eerste reageert op m'n bericht bij ZL2?"

BlueJudaskiss schreef:

Ik blijf strijden tegen de Nederlandse romkom.

Ik heb overigens niks tegen die Barbara hoor. Wel tegen de meuk waar ze in mee speelt.

*Costa aanzet*

avatar van kleintje 2

kleintje 2

VOORAF:

Ik heb hem samen met mijn vader voor zijn verjaardag bezichtigd en het was gezellig. En hoewel het echt totaal niet mijn soort film is, heb ik me nog wel vermaakt. Verstand op nul. Niet denken, gewoon kijken. Een ware klassieke Nederlandse rom/kom feel-good film, niets meer. Deze horen bij onze cultuur en daarom vind ik ook gewoon dat ze er moeten zijn. Toch blijft het vaak wel jammer, want in deze zag ik nog wel wat zitten.

REVIEW:

Het is en blijft ingevuld met de alom bekende rom/kom formule, toch is ‘Zwaar Verliefd! 2’ zowaar niet afschuwelijk noch is het erg goed. Het kaart wel degelijk een goed diepgaand thema aan, maar het is de voorspelbare opzet, de bijpassende acteerprestaties en de fel roze strik eromheen die de film ervan weerhouden gedurfd te zijn, grenzen te verleggen en kansen te grijpen. Maar hoewel het je soms nog wel redelijk vergetelijk vermaak biedt, blijft het zwaar bij de basics en is het verre van een uitspringer.

Ik geef het een jammerlijke 5.4/10 (2.5*)

avatar van Superboy

Superboy

Saai vervolg. Nauwelijks lachmomenten ...........

• 1997 berichten

Eigenlijk zou de 0 sterren hier op MM ingevoerd moeten worden, is wel zo eerlijk tegenover die 5.

Want mijn hemel, wat was dit erg. Barbara Sloesen, zo slecht geacteerd, dat aanstellerige gedoe aan de bar bijvoorbeeld, en dat heeft dan toneelschool Maastricht gedaan.

Schaamteloze sluikreclame waar een heel verhaaltje omheen wordt verzonnen: hebben ze een nieuwe bank nodig, lopen ze door de winkel (naam van de winkel is niet te zien, maar het is overduidelijk de Leen Bakker). Even later als de bank er staat gaat zij in verschillende poses op de bank liggen (O. wat ligt die lekker hè!).

Wat een burgerlijke meubelzaak is dat toch ook die Leen Bakker.

mjk87 (moderator films)

Niet heel slecht. Wat de film wel goed doet is de thematiek op een redelijk volwassen manier benaderen. Dat had veel beter gekund en af en toe is dit allemaal te stompzinnig, maar het omgaan met een nieuwe relatie en wat daarbij komt kijken; dat is origineler dan de gemiddelde romkom. En ook veel boeiender. Maar de uitwerking is af en toe ook erg kinderlijk (te veel gericht op de makkelijke of flauwe lach), soms matig geacteerd (zeker Jim Bakkum, al vind ik ook Sloesen niet altijd even sterk). Visueel verder weinig bijzonder, soms sleept de film wat, de subplot met die dokter is wat flauw. Dat stukje in Amerika is wel even een fijne afwisseling. 2,0*.

avatar van RebbelDebbel

RebbelDebbel

Het allerleukste van de film, vond ik dit commentaar

Ebenezer Scrooge schreef:

Wat een burgerlijke meubelzaak is dat toch ook die Leen Bakker.

Als de naam van de winkel niet te zien is lijkt het mij geen sluikreclame en al helemaal niet schaamteloos. En mocht dat wel zo zijn dan heeft het in elk geval gewerkt, gezien dat jij die naam nu weer twee keer noemt. En een beetje reclame lijkt mij niet zo heel erg... liever wat reclame dat er bakken belastinggeld naartoe gaat. Dick Maas deed het ook al in De Lift, en ik geef ze geen ongelijk zolang het in het verhaal past. Dat idiote slowmotion shot van een zeker zuiveldrankje in De Gulle Minnaar... dat was wél idioot. En zie ook: James Bond.

BlueJudaskiss schreef:

Reclame in een film vind ik helemaal niet zo erg, als het in een flits weer voorbij is tenminste. In De Vierde Man wordt door Thom Hoffman zelfs even de reclameslogan van een of ander sigarettenmerk nagebootst, Peter Stuyvesant geloof ik. Het is echt een belachelijk stukje, maar goed, het is ook weer zo voorbij, gelukkig. Maar hier maken ze er een heel verhaaltje van en dat werkt me op de zenuwen. De hele film is trouwens te imbeciel voor woorden.

Als ik een film met reclame wil zien zet ik wel iets op SBS 6 of een andere commerciële zender op.

BlueJudaskiss (moderator films)

Maar als de naam van de winkel niet genoemd wordt of in beeld wordt gebracht is het geen reclame. Ik begrijp het probleem niet.

Ebenezer Scrooge schreef:

(naam van de winkel is niet te zien, maar het is overduidelijk de Leen Bakker).

BlueJudaskiss (moderator films)

U heeft blijkbaar veel gewinkeld bij de Leen Bakker. Ik dacht dat ze rond aan het lopen waren bij Trendhopper, of de IKEA. Seats and Sofas voor mijn part. Maar de reclame heeft blijkbaar geholpen, dat het dankzij jou hier al een paar keer genoemd is.

Zucht..

Exact.

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Zwaar verliefd deel 2 vond ik toch wel een stuk minder dan “Zwaar verliefd deel 1” .

Flauw verhaal en zwak acteren.

Barbara Sloesen vond ik in het eerste deel leuk acteren,in deel 2 is dat een stuk minder.

Het verhaal van de onzekere dierenarts en haar knappe vriendje is niet bijster interessant en je vraagt je als kijker bijna af waarom die jongen bij haar blijft.

avatar van mrklm

mrklm

Willard haalt het slechtste naar boven in zijn cast en dus zitten we opgescheept met een schmierende Sloesen en een slaapverwekkende Bakkum in dit verschrikkelijke vervolg op Zwaar Verliefd. Isa [Barbara Sloesen] en Ruben [Jim Bakkum] wonen samen, maar Isa is zo neurotisch dat ze iedere ochtend 15 minuten eerder opstaat om er maar goed uit te zien voor Ruben. De problemen beginnen pas echt wanneer Isa kennis maakt met haar hunky nieuwe collega Hugo [Frederik Brom] en Ruben zo stom is om te verzwijgen dat hij een lucratieve klus heeft aangenomen van zijn ex Marleen [Sarah Chronis]. Rolt van de enige in de andere belachelijke situatie en zit vol kinderachtige grappen over seks.