Holidate (2020)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door John Whitesell
met Emma Roberts, Luke Bracey en Andrew Bachelor

Sloane en Jackson hebben er beiden een hekel aan om vrijgezel te zijn op vakantie, waar ze voortdurend worden geconfronteerd met het oordeel van hun bemoeizuchtige families. Als deze twee vreemden elkaar ontmoeten, beloven ze voor elke feestelijke gelegenheid van het komende jaar elkaars 'holidate' te zijn.

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit mag dan wel rete-voorspelbaar ogen, maar de trailer is wel fris, grappig en leuk. Deze ga ik eind oktober zeker kijken.

avatar van Chelsea94
Mijn girl crush. Emma

avatar van schumacher
Middelmatige film, niet slecht nee dat niet maar ik had er wat meer van verwacht.
Boobs maar niks boobs te zien.

1 keertje leuk om gezien te hebben dat wel maar meer ook niet.

avatar van n00r
Heeeerlijk filmpje! Een lekker wijntje erbij en genieten maar.

avatar van Seam
schumacher schreef:
Boobs maar niks boobs te zien.

1 keertje leuk om gezien te hebben dat wel maar meer ook niet.
Voor boobs moet je sowieso niet bij Emma Roberts zijn lol

avatar van soom
Luke Bracey is wel leuk natuurlijk. Emma Roberts is na Wild Child absoluut mooi genoeg. Nee, ze heeft niet de uiterlijke kenmerken van tante Juul. Is iets minder uitbundig ook. Maar het charisma is hoe dan ook, uitermate aanwezig. Ook tussen haar en tegenspeler Luke.

Luchtig, fijn en romantisch. Hoewel ik wel iets meer van Princess Switch verwacht, want die vond ik echt zeker wel meer heerlijker dan dit.

Vreselijke romcom afspelend rondom de feestdagen.
Geforceerde dialogen, heel veel flauwe grappen en overacting ( of is het gewoon slecht?)
Karakters en personages zijn allemaal irritant.
Weer zo'n goedkoop ogende miskleuner van Netflix.
Simpelweg niet leuk.

Leuke niets aan de hand film, ik heb me ermee vermaakt. Geen pretenties, gewoon feelgood stuff. Kun je je geen buil aan vallen. Wat dat betreft is Roberts meestal wel een zekerheidje

avatar van Bubblez
Ik heb toch wel een aantal keer hardop gelachen, dat is positief. Ik verwachtte een kerstfilm, maar dat is het zeker niet. Desondanks vond ik het sfeervol en erg vermakelijk.

avatar van Iron Maiden
Erg leuke film die zich gerust onder de betere romcoms mag scharen. De chemie tussen Emma en Luke is duidelijk aanwezig en de film heeft een aantal oprechte momenten, al zijn het concept en uitvoering ondertussen al ontelbare keren uitgevoerd. Geen originele date dus, maar vermakelijk allerminst. Clichés zijn er voor een reden, ze werken.

avatar van umbra
Naah, zo'n typische tienerfilm, te braaf, niet absurd genoeg om vet te zijn. Emma Roberts kon ik nog wel hebben, al de rest was über irritant. Eigenlijk zo'n film die helemaal niets teweeg brengt, een film om indd op te zetten terwijl je ondertussen andere dingen aan het doen bent... achtergrond opvulling, meer niet.

n00r schreef:
Heeeerlijk filmpje! Een lekker wijntje erbij en genieten maar.

Vooral veel wijn...en dan valt alles wel ff mee

avatar van Sergio Leone
Bah.

Luke Bracey is kleurloos en Emma Roberts ronduit vervelend in dit voorspelbare en flauwe romcommetje. Met de feestdagen die er aankomen, is het een logisch product van de tijd van het jaar. Dat wil helaas niet zeggen dat het ook kwalitatief in orde is. Na een kwartiertje is de toon gezet en is de charme, die ik er eigenlijk nooit in zag maar die er misschien voor anderen kan zijn, eraf. Wat volgt is nog anderhalf gerecycleerde meuk.

avatar van Black Math
Als de humor van laxeerpillen moet komen weet je dat het goed mis is. Een bijzonder flauwe romantische comedy met behoorlijk slecht uitgevoerde dialogen. Dat was nog wel het meest opvallend, er vallen voortdurend kleine pauzes in de dialogen wat het geheel onbedoeld erg ongemakkelijk maakt. Ik wijt het aan een slechte chemie tussen de acteurs.

Maar goed, het plot zelf is ook behoorlijk matig. Het is allemaal erg voorspelbaar en veel clichés vliegen ons om de oren. Natuurlijk zit er een scène in waarin één van de hoofdrolspelers een hele mensenmassa stil krijgt om de andere hoofdrolspeler de liefde te verklaren met veel oehs en ahs van de massa bijvoorbeeld. En tenslotte veel sidekicks die totaal niets toevoegen. Zo'n zwarte panter... De tante heeft nog het meest, maar het voelt allemaal veel te makkelijk aan.

Ik kan hier werkelijk niets mee. 0,5*.

avatar van rep_robert
Holidate is een typisch feestdagenfilmpje dat op het juiste moment op Netflix is verschenen. Het begint allemaal erg moeizaam en eigenlijk is de manier waarop de hele film tot stand komt bijzonder ongeloofwaardig. Maar gelukkig kon ik de frisheid van de film wel waarderen. Af en toe zitten er best grappen in die je niet binnen dit genre zou verwachten en dat kon ik wel waarderen. Voor de rest moet je echt die hersencellen uitzetten, want wat moet je nou van dit soort films verwachten? Ik heb er zelf iig geen hoge verwachtingen bij en dan krijg je precies wat dit soort films pretenderen te zijn. De Love Actually's van deze wereld worden niet elk jaar gemaakt.

Iron Maiden schreef:
Clichés zijn er voor een reden, ze werken.

Bij het kudde mainstreamvolkje indd

avatar van Chelsea94
Misschien is dit wat meer een vrouwenfilm, maar ik vond het wel een leuke en gezellige film, Het was wel ongeveer wat ik had verwacht van een kerst(feestdagen)film.

avatar van Iron Maiden
umbra schreef:

Bij het kudde mainstreamvolkje indd

Dat is tenslotte ook de doelgroep van deze film.
Het ambieert nergens iets anders of meer te zijn.

avatar van rep_robert
Ik vraag me ook echt af of je daadwerkelijk iets anders verwacht bij een film als dit. Tuurlijk is het geen hoogvlieger en zit het vol met clichés. Ik denk niet dat mensen deze film ingaan met de gedachte iets compleet anders te krijgen dan je uiteindelijk voorgeschoteld krijgt.

Iron Maiden schreef:

Dat is tenslotte ook de doelgroep van deze film.
Het ambieert nergens iets anders of meer te zijn.

Srry stond nergens dat deze niet geschikt was vr mij, daarom moet je hem eigenlijk altijd zelf eerst kijken om dit te weten te komen, als deze dan uiteindelijk niks is, mag je deze gerust de grond inboren.

rep_robert schreef:

Ik verwachte hier indd niet veel van nee, maar uiteindelijk is het altijd eerst zien en dan u mening geven, voor hetzelfde geld was het nog een funny film, nu was het drek.

avatar van Elineloves
Ja, best een leuk tussendoortje. Ik hou normaal niet van dit genre, dus laat het al snel links liggen. Vanwege de cast wel een kans geven. De twee hebben duidelijk chemie en hoewel niet alle grappen even geslaagd zijn heb ik me er best mee geamuseerd.

Slappe romcom met als enig lichtpuntje het optreden van Emma Roberts. Voorspelbaar van begin tot eind. De pogingen om de film een hippe, enigszins ondeugende ondertoon mee te geven zijn niet erg geslaagd.

avatar van Mickey b
Snap de lage quotering niet. Op mijn ogenblik van mening geven had deze film 2,83*. Is voor mij echt wel een 4* waard in zijn genre. Is één van de betere romcoms die ik gezien heb de laatste jaren. OK, is een cliché verhaal: liefde groeit, dan een ruzie en eindigend met een happy end. Zo al vele gezien, maar geef toe, enkele jaren terug was er een overaanbod aan dit genre films, denk aan oa. de toptijden van Hugh Grant en Renée Zellweger. Maar laatste tijd was er in dit genre toch weinig noemenswaardig te zien. Zo zag ik laatst ‘Love Guaranteed’... Veel minder niveau dan deze. Je weet dat je een zoet verhaal zal krijgen, dan moet deze ook naar die waarde inschatten. En ik moet zeggen dat ik wel aangenaam verrast was. Dit kwam, deels door de chemie tussen de acteurs Emma Roberts en Luke Bracey, wat hier wel geslaagd was en de redelijk aanwezige humor die mij toch wel enkele keren deed glimlachen. Haalt misschien niet niveau van de ‘meesters’ in dit genre, maar de acteurs, die mij onbekend zijn, waren echt wel goed gecast en deden in deze film wat ik er van verwacht had. Er moet nu eenmaal een nieuwe generatie acteurs de fakkel overnemen en dat is wat hier met glans geslaagd is. Je kan nu eenmaal de inhoud van het genre niet veranderen. Vandaar mijn 4*

avatar van LiaKna
Een film die je moet kijken als je lekker tegen iemand aan zit onder een lekkere warme deken.
Ik vond hem niet goed maar ook niet slecht. Het was een leuke grappige film waar ik toch best wel van heb genoten. Dit had ik niet verwacht dus dat is echt geweldig.

Lees hier mijn review: Review Holidate

avatar van Brabants
Holidate is een kerstfilm met een leuk verhaal wat wordt uitgebeeld door goed acteerwerk. Dat kun je niet altijd beweren bij het zien van een kerstfilm. Heb me er prima mee vermaakt. Het is niet DE kerstfilm van het jaar maar zeker wel oké.

avatar van Zwaagje
rep_robert schreef:

Hier sluit ik me bij aan. Scheelt een hoop type werk. Ik heb het einde gehaald. Een krappe voldoende voor mij.

avatar van Mr. Chiel
Ik denk wel meer dan 30 keer moeten lachen: geslaagde comedy dus! Leuke personages, leuke sfeer en muziek. Niet ECHT een kerstfilm overigens.

avatar van Aapje81
Het eerste kwartier was nog prima te doen maar daarna ging het hard bergafwaarts. De twee hoofdrolspelers hebben totaal geen chemie. De humor is tenenkrommend slecht en er zit totaal geen tempo in de film. Na ongeveer drie kwartier dacht ik dat de film wel afgelopen zou zijn maar toen duurde die ellende nog 1 uur.

Vervelende film die ik snel zal vergeten. Netflix kan veel en veel beter.

Slecht!

avatar van missl
In deze films hebben de mensen altijd van die vreemde gesprekken, daar lijkt helemaal niets natuurlijk aan. Verder wil een vermakelijk filmpje, op sommige momenten grappig maar morgen weer vergeten.

avatar van Shadowed
Te doen.

Prima avondvullende romcom die niet al te veel om het lijf heeft behalve snel vermaak. Misschien duurt het voor een heel snel tussendoortje te lang maar het weet genoeg te brengen in zijn speelduur van 103 minuten. Al zijn alle fundamenten weleens eerder gedaan.

Acteerwerk is prima, zowel van Roberts als Bracey. Roberts is toch wel echt een stukje beter geworden sinds dat ze een tiener was. Hier en daar zijn er iets te geforceerde momenten maar het was prima. Bracey is een logische keuze maar daarom niet veel minder. Het is in ieder geval meteen duidelijk welk type hij voor moet stellen.

Het verhaaltje stelt niet veel voor al had ik enkel daten tijdens de vakantiedagen nog niet vaak eerder gezien. Met elke feestdag, behalve Halloween, is er ook een leuk sfeertje voelbaar en de sets zijn voldoende ingekleurd. Het was prima om zo tegenaan te kijken, al zullen het nooit hoogtepunten van cinema worden.

Visueel is het verder naar behoren. Genoeg emotie en tempo in het verhaal om niet saai te worden en gelukkig ook niet al te veel sentimentele scenes. Deze film blijft ten alle tijden luchtig en dat heeft zo'n film als deze wel echt nodig. Voelbaar of herkenbaar was het verder niet voor mij maar dat kan per persoon verschillen.

Als avondfilmpje best te doen. Voorspelbaar tot de laatste minuut maar het doet wat het moet doen. Die kijkwijzer is een beetje vreemd, er zit volgens mij maar 1 scene in die met drugs te maken heeft. Je kan deze film gewoon met de kinders kijken. Vermakelijk en simpel, typische film in zijn soort.

avatar van Daan258
Niks aan!

Bij het zien van de trailer een tijd geleden had ik wel een leuk kerstfilm verwacht. Helaas vond ik het een erg saaie bedoeling. Er leek geen eind aan te komen.